نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۸

حضور گری اولدمن در فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان

گری اولدمن، بازیگر برنده‌ی جایزه اسکار  در یک سکانس از فیلم پرستاره‌ی Oppenheimer به کارگردانی کریستوفر نولان نقش‌آفرینی می‌کند.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که گری اولدمن نقش کوتاهی در فیلم جدید کریستوفر نولان دارد. این بازیگر ۶۴ ساله‌ی انگلستانی که تجربه‌ی همکاری با کریس نولان در فیلم‌های The Dark Knight (شوالیه تاریکی) را دارد، در یکی از صحنه‌های فیلم پرستاره‌ی Oppenheimer (اوپنهایمر) به نقش‌آفرینی می‌پردازد. گری اولدمن از طریق ایستگاه رادیویی بریتانیایی TalkSport گفت برای ایفای نقش در یک صحنه از فیلم اوپنهایمر در ماه آینده انتخاب شده است که یک صفحه و نیم فیلم‌نامه دارد. درحال‌حاضر جزئیاتی از نقش این بازیگر برنده‌ی جایزه اسکار در دست نیست.

کیلین مورفی در فیلم Oppenheimer نقش جی. رابرت اوپنهایمر را ایفا می‌کند که در زمان جنگ جهانی دوم نخستین بمب اتم را اختراع کرد. رابرت داونی جونیور، مت دیمون، امیلی بلانت، فلورنس پیو، رامی ملک، بنی سفدی، جاش هارتنت، دین دی‌هان، جک کواید، متیو موداین، آلدن ارنرایک، دیوید کرامهولتز، کنت برانا، دیوید دستمالچیان، دیلن آرنولد، اولی هاسکیوی، جیسون کلارک، جیمز دارسی، مایکل آنگارانو، گای برنت، دنی دفراری، هریسون گیلبرتسون، اما دومان و ماتیاس شوایگهوفر از دیگر بازیگران این فیلم مهیج شرکت یونیورسال پیکچرز به‌حساب می‌آیند.

کیلین مورفی در نقش اوپنهایمر در فیلم Oppenheimer

کریستوفر نولان کارگردانی و نویسندگی فیلم اوپنهایمر را انجام می‌دهد و درکنار اما توماس و چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی پروژه فعالیت می‌کند. فیلم Oppenheimer براساس کتاب برنده‌ی جایزه پولیتزر American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer (پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر) به قلم کای بیرد و مارتین جی. شروین فقید تولید می‌شود. یونیورسال پیکچرز می‌خواهد فیلم Oppenheimer را در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) روی اکران کند و به مدت ۱۰۰ روز آن را در سینماها نگه دارد. یونیورسال وظیفه‌ی توزیع این فیلم در سراسر جهان را برعهده دارد.

گری اولدمن اخیرا در سریال Slow Horses (اسب‌های کند) شبکه‌ی اپل تی‌وی پلاس به ایفای نقش پرداخت. این بازیگر توانا برای تنوع در نقش‌ها و سبک بازیگری پراحساس خود معروف است و افتخارات متعددی از جمله جایزه‌ی اسکار و جایزه‌ی آکادمی فیلم بریتانیا را کسب کرده است. از آثار سینمایی گری اولدمن می‌توان به فیلم Tinker Tailor Soldier Spy (بندزن خیاط سرباز جاسوس)، فیلم Darkest Hour (تاریک‌ترین لحظات)، فیلم Léon: The Professional، فیلم True Romance (داستان عاشقانه واقعی) و فیلم Bram Stoker's Dracula (دراکولای برام استوکر) اشاره کرد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده