نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱

ثبت دو فیلم زک اسنایدر در سایت IMDB به‌عنوان برندگان اسکار

فیلم Army of the Dead و فیلم Zack Snyder’s Justice League که با استقبال چشمگیر طرفداران در بخش آرای مردمی جوایز آکادمی مواجه شدند، در سایت IMDB در فهرست برندگان جوایز اسکار قرار گرفتند.

طرفداران زک اسنایدر استقبال فوق‌العاده‌ای از رأی گیری مراسم اسکار ۲۰۲۲ در فضای مجازی داشتند و جوایز مردمی #OscarsCheersMoment و #OscarsFanFavorite را با اختلاف زیاد برای دو فیلم زک اسنایدر به ارمغان آوردند. بعد از اینکه دو اثر نام‌برده در مراسم برندگان جوایز اسکار معرفی شدند، فیلم‌های Snyder’s Justice League و Army of the Dead در فهرست رسمی برندگان اسکار در IMDb قرار گرفتند.

بعد از مکاتبه رسانه IndieWire با IMDb مبنی بر درخواست برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر، حالا صفحات اختصاصی فیلم Army of the Dead و فیلم Zack Snyder’s Justice League به‌روزرسانی شده است و آن‌ها را به‌عنوان برندگان جوایز مردمی اسکار معرفی می‌کند. منابع نزدیک به آکادمی علوم و هنرهای سینما نیز به رسانه‌ها اعلام کردند که این دو جایزه‌ی مردمی قطعا «جوایز اصلی» اسکار محسوب نمی‌شوند و تنها «از دیدگاه طرفداران» و با آرا مردمی برگزیده شده‌اند.

زک اسنایدر در حال کارگردانی فیلم Justice League

یکی از این جوایز مردمی، به تشویق‌برانگیزترین لحظه‌ی آثار سینمایی در سال ۲۰۲۱ اختصاص دارد که به لحظه ورود شخصیت فلش به Speed Force در فیلم Zack Snyder’s Justice League داده شده است. این صحنه در نسخه‌ی سال ۲۰۱۷ فیلم لیگ عدالت وجود ندارد و تنها در نسخه‌ی زک اسنایدر به نمایش گذاشته شد. البته «تشویق‌برانگیزترین سکانس سال» در نود و چهارمین مراسم جوایز اسکار با تشویق چندانی از سوی حضار مواجه نشد.

نکته‌ی سردرگم‌کننده‌ی دیگر این است که ظاهرا جایزه OscarsCheersMoment نه‌تنها به سال ۲۰۲۱ بلکه سال‌های گذشته را نیز در بر می‌گیرد. زیرا سکانس مشهور جنیفر هادسون در فیلم Dreamgirls از سال ۲۰۰۶ و سکانس حضور انتقام جویان در فیلم Avengers: Endgame از سال ۲۰۱۹ نیز در رتبه‌های بعدی دیده می‌شوند.

جن چانی، منتقد نشریه Vulture در یک توییت می‌نویسد: «به معنای واقعی کلمه هیچ‌کدام از افراد حاضر در سالن در لحظه‌ی نمایش بهترین صحنه‌ی سال با کلیپی از فیلم Justice League آن را تشویق نکرد که به نظر من پاسخ مناسبی برای نحوه‌ی اعطای این جایزه بود. کل آن نظرسنجی یک برنامه‌ی آشفته و وحشتناک بود».

در ادامه‌ی مراسم اسکار ۲۰۲۲ نیز ارتش مردگان، ساخته‌ی زک اسنایدر با شکست Spider-Man: No Way Home یعنی پرفروش‌ترین بلاک باستر سال ۲۰۲۱، به‌عنوان فیلم مورد علاقه طرفداران انتخاب شد. گلن کنی، نویسنده نشریه New York Times در این‌باره می‌نویسد: «قبل از این اتفاق نمی‌دانستم طرفداران زک اسنایدر چه‌قدر خطرناک هستند».

درج برنده اسکار در صفحه فیلم ارتش مردگان در IMDB

زک اسنایدر تندیس واقعی اسکار را برای این جوایز دریافت نمی‌کند، اما فیلم‌های نامبرده در صفحات رسمی IMDb با عنوان برنده جایزه اسکار نمایش داده می‌شوند. آکادمی در سال ۲۰۱۸ یک دسته‌بندی جدید به نام بهترین فیلم محبوب سال را اضافه کرده بود که بعدها و قبل از برگزاری نود و یکمین دوره جوایز اسکار کنار گذاشته شد. دلیل این کار هم به تعویق انداختن معرفی دسته‌بندی جدید برای بررسی و دریافت اطلاعات بیشتر پس از واکنش منفی مخاطبان بیان شده بود.

لذا به نظر می‌رسد که جوایز مردمی اسکار در مراسم امسال نسخه‌ی ضعیف‌تر همان جایزه بهترین فیلم محبوب سال بود که برای جذب مخاطب بیشتر به مراسم امسال اضافه شد. شاید وجود همین دو جایزه‌ی مردمی درکنار اتفاقات دیگر کاری کرد تا مراسم امسال با ۱۶.۶ میلیون بیننده، بهتر از اسکار ۲۰۲۱ عمل کرده باشد. هرچند این رقم همچنان دومین بازخورد ضعیف مخاطبان در تاریخ برگزاری مراسم اسکار محسوب می‌شود و صرفا از آمار فاجعه‌بار سال قبل بهتر به نظر می‌رسد.

در پایان می‌توانید دیدگاه‌های خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده