// جمعه, ۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶

دستیابی آنچارتد به رتبه ۵ جدول پرفروش‌ترین فیلم های ویدیوگیمی

آنچارتد همچنان به افزایش درآمد خود در سینماها ادامه می‌دهد و با عبور از سونیک به رتبه‌ی پنج جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده از روی بازی‌ها در تاریخ رسیده است.

فیلم Uncharted با بودجه‌ی ۱۲۰ میلیون دلاری حالا فروش جهانی خود را به بیشتر از ۳۳۹ میلیون دلار رسانده است. معمولا عبور فروش سینمایی یک فیلم در جهان از دو برابر بودجه‌ی آن کم‌وبیش هم‌معنی با حرکت جدی به سمت سوددهی در نظر گرفته می‌شود و وقتی که فروش به حدود سه برابر بودجه می‌رسد، دیگر رسانه‌ها سراغ تخمین زدن میزان سودآوری اثر برای استودیو می‌روند.

براساس جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، موفقیت مالی آنچارتد انقدر قابل‌توجه است که آن را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده با اقتباس از بازی‌های ویدیویی تا امروز می‌کند. فیلم Uncharted به فروشی بالاتر از فروش جهانی فیلم Sonic the Hedgehog و فیلم Prince of Persia رسیده است و شانس رساندن خود به رتبه‌ی چهار فهرست با عبور از انیمیشن The Angry Birds Movie طی روزهای آتی را دارد.

والپیپر فیلم Uncharted

فروش جهانی فیلم Uncharted از ۳۳۹ میلیون دلار فراتر رفت

فیلم Warcraft با ۴۳۸ میلیون دلار فروش، فیلم Pokémon: Detective Pikachu با ۴۳۱ میلیون دلار فروش، فیلم Rampage با ۴۲۷ میلیون دلار فروش، فیلم The Angry Birds Movie با ۳۵۲ میلیون دلار فروش، فیلم Uncharted با ۳۳۹ میلیون دلار فروش، فیلم Prince of Persia: Sands of Time با ۳۳۶ میلیون دلار فروش، فیلم Resident Evil: The Final Chapter با ۳۱۴ میلیون دلار فروش، فیلم Battleship با ۳۱۳ میلیون دلار فروش، فیلم Sonic The Hedgehog با ۳۰۴ میلیون دلار فروش و فیلم Resident Evil: Afterlife با ۲۹۵ میلیون دلار فروش رتبه‌های ۱ تا ۱۰ جدول را فعلا مال خود کرده‌اند.

فیلم Tomb Raider، فیلم Lara Croft: Tomb Raider، فیلم Assassin’s Creed، فیلم Resident Evil: Retribution و فیلم Need for Speed رتبه‌های ۱۱ تا ۱۵ را به نام خود زدند. این وسط شاید جالب باشد که بدانید فیلم Mortal Kombat سال ۲۰۲۱ با ۸۳ میلیون دلار فروش در رتبه‌ی ۲۸ این فهرست سایت The Numbers قرار دارد.

چند هفته قبل از اینکه فیلم Uncharted بتواند مجموع فروش جهانی خود را انقدر زیاد کند، تام راتمن به‌عنوان مدیرعامل سونی پیکچرز اینترتینمنت و صرفا براساس شروع بسیار خوب آنچارتد در باکس‌آفیس به آن لقب «یک مجموعه‌ی سینمایی پرفروش جدید» را داد. در نتیجه باتوجه‌به دوام بسیار خوب اثر در سالن‌های سینما و دستیابی آن به بیشتر از ۳۳۹ میلیون دلار فروش جهانی، خیلی‌ها فکر می‌کنند که به‌زودی سونی سراغ رونمایی از دنباله‌ی آن می‌رود.

در این بین استودیو PlayStation Productions که نقش یک پل میان SIE (بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی) و Sony Pictures را دارد و از اواسط تولید فیلم آنچارتد وارد این پروژه شد، حالا با تمام قوا مشغول ساخت چند اقتباس سینمایی و تلویزیونی از روی بازی‌های پلی استیشن است. فیلم Ghost of Tsushima، سریال The Last of Us و سریال Twisted Metal از پروژه‌های تاییدشده‌ی در حال ساخت هستند. در همین حین احتمال تولید فیلم Jak and Daxter و سریال God of War نیز وجود دارد. حتی یک منبع مدتی قبل ادعا کرد که فیلم Sly Cooper توسط Sony Pictures Animation ساخته می‌شود.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده