نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

تمجید فرانسیس فورد کاپولا از فیلم Deadpool

فرانسیس فورد کاپولا که منتقد صریح آثار مارول بوده، در مصاحبه اخیر خود به تحسین فیلم Deadpool پرداخت و آن را «شگفت‌انگیز» خطاب کرد.

فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان بزرگ هالیوود که بیشتر او را به خاطر سه‌گانه پدرخوانده می‌شناسند، تاکنون برنده پنج جایزه اسکار و چهار گلدن گلوب شده است. کاپولا تاکنون چند بار علیه فیلم‌های ابرقهرمانی مارول موضع گیری کرد. بااین‌حال او مصاحبه جدیدی را با نشریه Variety ترتیب داد و این بار به تمجید از یکی از فیلم‌های مارول یعنی Deadpool پرداخته است. وی در بخشی از گفتگوی خود در این‌باره می‌گوید:

«من از Deadpool خوشم آمد؛ فکر می‌کنم واقعا فیلم شگفت انگیزی بود. از نظر من سینما باید زندگی معاصر را بازتاب کند و به ما بفهماند چه خبر است. به خاطر همین ما به هنرمندانی نیاز داریم که به ما چشم‌اندازی را از آنچه در حال وقوع است، ارائه کنند».

کارگردان نام‌برده پیش از این در مصاحبه‌ای با نشریه Deadline گفته بود: «شخصا علاقه‌ای به ایده‌ی مجموعه فیلم‌های مارول ندارم. این تصور که شما می‌توانید صرفا برای سود مالی به تکرار همان ایده‌های قبلی بپردازید، به عبارت دیگر یک رویکرد فرمولی است. من فکر می‌کنم چنین کارهایی برای کاهش ریسک اقتصادی فیلم‌ها انجام می‌شوند و به نظر من همین «عامل ریسک»، عنصری است که گاهی اوقات باعث می‌شود فیلم‌های فوق‌العاده‌ای ساخته شوند. ضمن اینکه فیلم‌های فرمولی بیشترین منابع موجود را به سمت خود می‌کشانند و باعث می‌شوند آثار جسورانه‌تر منزوی شوند و تنوع کاهش پیدا کند.

از یک نقطه نظر فکر می‌کنم که سینما مثل غذا است. البته که می‌توانید افزودنی‌هایی را به آن اضافه کنید تا خوشمزه‌تر، لذت بخش‌تر و وسوسه برانگیزتر شود، اما نباید مغذی بودن و کیفیت غذای واقعی را از یاد برد».

فرانسیس فورد کاپولا پشت تریبون ایستاده است

فیلم Deadpool به کارگردانی تیم میلر در سال ۲۰۱۶ روی پرده‌های سینما رفت و بیش از ۷۸۳ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد. در ادامه فیلم Deadpool 2 در سال ۲۰۱۸ اکران شد که اینبار دیوید لیچ وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشت و این فیلم توانست بیش از ۷۸۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند. Deadpool 3 نیز به‌زودی تحت نظارت استودیو مارول وارد فرایند ساخت می‌شود. رایان رینولدز، ستاره این فیلم قبلا درباره‌ی روند پیشرفت خود در این مجموعه گفته بود:

«طی ۱۰ سال گذشته، خیلی کمتر از این ترسیدم که عملکرد بدی داشته باشم. همین موضوع باعث شد تا در برخی کارها خوب شوم. وقتی جوان‌تر بودم، این مسئله خیلی وقت‌ها مانع ورود من به حیطه‌های کاری جدید بود. من خیلی می‌ترسیدم که چیزی را خراب کنم. ولی حدودا اواسط دهه سی سالگی‌ام بود که شروع کردم به فهمیدن ارزش و سود خراب کردن و ندانستن و استفاده از این اشتباهات برای بهتر شدن. این چیزی است که مدام به دخترهای خود هم می‌گویم. من همیشه گفتم «هیچوقت اشتباهاتت رو هدر نده». تک تک اشتباهاتی که در دوران جوانی مرتکب آن‌ها شدم، درس فوق‌العاده ارزشمندی را در زندگی به من دادند».

شخصیت ددپول در قیمت دوم این فیلم

Deadpool 3 هنوز تاریخ اکران مشخصی ندارد. شان لوی، کارگردان فیلم Free Guys و فیلم The Adam Project، وظیفه کارگردانی فیلم Deadpool 3 با بازی رایان رینولدز را بر عهده گرفته است. مارول سال گذشته وندی مولینیو و لیزی مولینیو-لوگلین ملقب به خواهران مولینیو را که بیشتر برای نوشتن فیلمنامه انیمیشن Bob's Burgers شناخته می‌شوند، برای نویسندگی فیلم Deadpool 3 استخدام کرد و مدتی بعد کوین فایگی، رئیس مارول استودیو به‌صورت رسمی گفت که اتفاقات فیلم Deadpool 3 در داخل دنیای سینمایی مارول جریان دارد و همچنین درجه سنی آن بزرگسال (R) خواهد بود.

در پایان می‌توانید نظرات خود راجع به جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون را با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده