نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۸

عبور فروش جهانی فیلم بتمن از مرز ۵۰۰ میلیون دلار

طبق آمار جدید منتشر شده، فروش جهان فیلم The Batman با بازی رابرت پتینسون رسما از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرده است.

مدتی می‌شود که اکران جهانی فیلم The Batman رسما آغاز شده است و این فیلم توانسته نظر منتقدان و تماشاگران را جلب کند و عملکرد بسیار درخشانی را در گیشه داشته باشد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی فیلم بتمن از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرده است. طبق خبری که ددلاین منتشر کرده، فروش جهانی فیلم The Batman به ۵۰۵/۸ میلیون دلار در سراسر جهان رسیده است. فیلم Batman هم‌اکنون پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در آمریکا و گیشه جهانی است.

همچنین فیلم بتمن به پنجمین فیلم هالیوودی تبدیل شد که فروش جهانی آن به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. فیلم The Batman تاکنون بیش از ۲۵۸/۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۴۷.۵ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی فروش کرده است. فیلم Batman در دومین هفته اکرانش نیز با فروش بسیار خوبی مواجه شد و انتظار می‌رود این فروش بسیار موفق در هفته سوم اکران نیز ادامه پیدا کند.

ملاقات زن گربه و بتمن روی بالکنی در گاتهام در فیلم The Batman

البته کارشناسان عدم وجود رقیبی بزرگ و همچنین عرضه مستقیم انیمیشن Turning Red روی دیزنی پلاس را روی ادامه صدرنشینی فیلم بتمن بی‌تاثیر نمی‌دانند، اما پیش از این مشخص شده بود که فیلم‌های ابرقهرمانی در دوران کرونا بیش از دیگر فیلم‌ها باعث جذب مردم به سینماها می‌شوند که این موضوع در مورد ابرقهرمانان محبوبی مثل مرد عنکبوتی و بتمن بیشتر صدق می‌کند. همچنین فیلم The Batman قرار است ۴۶ روز پس از اکران و در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ (۳۰ فروردین ۱۴۰۱) به برنامه‌های شبکه HBO Max اضافه شود.

رابرت پتینسون در نقش بروس وین ملقب به بتمن، زوئی کراویتز در نقش سلینا کایل ملقب به کت‌وومن، جفری رایت در نقش کمیسر جیمز گوردون، پل دینو در نقش ریدلر، اندی سرکیس در نقش آلفرد پنی‌ورث، کالین فارل در نقش پنگوئن، پیتر سارسگارد در نقش جیل کولسن، جان تورتورو در نقش کارماین فالکون، بری کیوگن در نقش استنلی مرکل و جیمی لاوسون در نقش بلا رئال، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Batman حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه قسمت جدید فیلم بتمن بر عهده مت ریوز بوده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده