// پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۸

تکمیل خرید ۸.۵ میلیارد دلاری MGM توسط آمازون

استودیو بزرگ مترو گلدوین مایر (MGM) با بیشتر از ۴۰۰۰ فیلم و ۱۷۰۰۰ اپیزود سریال حالا بخشی از آمازون است.

آمازون با پرداخت ۸/۵ میلیارد دلار موفق به تصاحب کامل استودیو MGM شد. مترو گلدوین مایر که در سال ۱۹۲۴ فعالیت خود را آغاز کرد، بیشتر از ۱۸۰ جایزه‌ی اسکار و ۱۰۰ جایزه‌ی امی را به‌دست آورده است. با خرید MGM، شرکت Amazon در حقیقت موفق به تصاحب بیشتر از ۴۰۰۰ فیلم و ۱۷۰۰۰ اپیزود سریال تلویزیونی شد؛ آثاری همچون فیلم Raging Bull مارتین اسکورسیزی، فیلم The Magnificent Seven جان استرجز، فیلم The Silence of the Lambs با بازی آنتونی هاپکینز و فیلم Thelma & Louise ریدلی اسکات.

حقوق جیمز باند، مجموعه فیلم Rocky و سری فیلم Creed هم با خرید MGM تقدیم آمازون شد. پس طی سال‌های آتی، شرکت Amazon در همکاری با Eon Productions به ساخت و پخش فیلم‌های جدید مامور 007 می‌پردازد. استودیوهای آمازون و صدالبته شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو از همکاری با MGM برای ارائه‌ی آثار سینمایی و تلویزیونی گوناگون به مخاطب بهره خواهند برد.

آخرین ماموریت دنیل کریگ در نقش جیمز باند در فیلم No Time To Die

نخستین بار اخبار سینما و تلویزیون در ماه خرداد سال جاری به آغاز پروسه‌ی خرید MGM توسط آمازون اشاره کردند. اکنون این خرید به‌صورت کامل انجام شده است. مایک هاپکینز، نایب رئیس ارشد Amazon Studios و شبکه آنلاین Amazon Prime Video گفت: «استودیو MGM صاحب میراثی تشکیل‌شده از حدود یک قرن تولید آثار سرگرم‌کننده‌ی استثنایی است.

آمازون مثل مترو گلدوین مایر متعهد به ارائه‌ی آثار اورجینال متنوع به مخاطب‌ها در سرتاسر جهان است؛ از فیلم‌های سینمایی تا سریال‌های تلویزیونی. ما می‌خواهیم در این همکاری موفق به ایجاد فرصت‌های بیشتر برای داستان‌گویی باکیفیت شویم».


منبع Amazon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده