نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶

نقش‌آفرینی هریسون گیلبرتسون و اما دومان در فیلم Oppenheimer کریس نولان

هریسون گیلبرتسون و اما دومان با امضای قراردادی به فیلم پرستاره‌ی Oppenheimer پیوستند که کریستوفر نولان را به‌عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده می‌شناسد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فهرست بازیگرهای فیلم Oppenheimer (اوپنهایمر) شرکت یونیورسال پیکچرز با پیوستن هنرپیشه‌های جدیدی گسترش یافته است. هریسون گیلبرتسون، بازیگر فیلم Picnic at Hanging Rock (پیک‌نیک در هنگینگ راک) و اما دومان، بازیگر فیلم Licorice Pizza (لیکریش پیتزا) قراردادی را برای نقش‌آفرینی در این فیلم مهیج پُرستاره به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان امضا کردند.

این دو بازیگر در فیلم Oppenheimer به کیلین مورفی، بازیگر سریال Peaky Blinders (پیکی بلایندرز) ملحق می‌شوند که نقش جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم را ایفا می‌کند. رابرت داونی جونیور، مت دیمون، امیلی بلانت، فلورنس پیو، رامی ملک، بنی سفدی، جاش هارتنت، دین دی‌هان، جک کواید، متیو موداین، آلدن ارنرایک، دیوید کرامهولتز، کنت برانا، دیوید دستمالچیان، دیلن آرنولد، اولی هاسکیوی، جیسون کلارک، جیمز دارسی، مایکل آنگارانو، گای برنت و دنی دفراری از دیگر بازیگرهایی هستند که در جدیدترین پروژه‌ی سینمایی کریستوفر نولان به ایفای نقش می‌پردازند.

کیلین مورفی در نقش اوپنهایمر در فیلم Oppenheimer

فیلم اوپنهایمر براساس یک کتاب برنده‌ی جایزه پولیتزر با نام American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer (پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر) نوشته‌ی کای بیرد و مارتین جی. شروین فقید ساخته می‌شود. در این فیلم مهیج کیلین مورفی در نقش جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم ظاهر می‌شود که نقش پررنگی در پروژه‌ی منهتن داشت؛ پروژه‌ای که در زمان جنگ جهانی دوم به ساخت نخستین بمب اتمی منجر شد.

شرکت یونیورسال مسئول پخش فیلم Oppenheimer در سراسر جهان است. کریستوفر نولان نه‌تنها وظیفه‌ی نویسندگی و کارگردانی این فیلم را برعهده دارد، بلکه درکنار اما توماس و چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی پروژه نیز فعالیت می‌کند. اما دومان برای ایفای نقش جکی اوپنهایمر، دانشجوی اقتصاد دانشگاه برکلی و عضو فعال اتحادیه‌ی کمونیست جوان انتخاب شده است که برخلاف توصیه‌ی برادر بزرگ‌تر خود با فرانک، برادر کوچک اوپنهایمر نامزد و بعدها در سال ۱۹۳۶ ازدواج می‌کند. اطلاعاتی از نقش هریسون گیلبرتسون در فیلم اوپنهایمر در دست نیست.

مراحل فیلم‌برداری فیلم Oppenheimer اخیر  آغاز شد و شرکت یونیورسال پیکچرز تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) را برای اکران آن در نظر گرفت که تقریبا دو هفته قبل از سالگرد پرتاب بمب در شهر هیروشیما است. معمولا یکی از روزهای ماه جولای برای اکران آثار کریستوفر نولان کنار گذاشته می‌شود.

تصویر کریستوفر نولان در میان تاریکی با نگاه خیره به مخاطب

هریسون گیلبرتسون در آینده در فیلم سینمایی Where All Light Tends to Go (جایی‌که همه‌ی نورها معمولا می‌روند) به کارگردانی بن یانگ دیده می‌شود. این فیلم که بیلی باب تورنتون، رابین رایت، هوپر پن، اما بوث، برایان دارسی جیمز، جکی ارل هیلی و کیتلین نیکن در آن به ایفای نقش می‌پردازند، براساس رمانی با همین نام نوشته‌ی دیوید جوی ساخته می‌شود. این بازیگر ۲۸ ساله‌ی استرالیایی در سریال The Peripheral (جانبی) شرکت آمازون نیز نقش‌آفرینی می‌کند که توسط جاناتان نولان و لیزا جوی، خالقان سریال Westworld (دنیای غرب) ساخته می‌شود. هریسون گیلبرتسون سابقه‌ی بازی در فیلم In the Tall Grass (در چمن‌زار بلند) به کارگردانی و نویسندگی وینچنزو ناتالی را نیز دارد.

اما دومان را درحال‌حاضر می‌توان در فیلم درام تحسین‌شده‌ی Licorice Pizza به کارگردانی پل توماس اندرسن مشاهده کرد که آلانا هایم، کوپر هافمن، شان پن، تام ویتس و بردلی کوپر در آن هنرنمایی می‌کنند. این هنرپیشه‌ی آمریکایی قبلا در سریال The Gifted (بااستعداد) شبکه‌ی فاکس با استیون مویر و ایمی اکر همبازی بود. از دیگر آثار اما دومان نیز می‌توان به سریال Aquarius (آکواریوس) شبکه‌ی NBC با نقش‌آفرینی دیوید دوکاونی و فیلم True Adolescents (نوجوانان حقیقی) با بازی ملیسا لیو و مارک دوپلاس اشاره کرد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده