نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۷

همکاری روپرت فرند و استوارت مارتین با زک اسنایدر در فیلم Rebel Moon

روپرت فرند و استوارت مارتین در فیلم علمی-تخیلی فانتزی Rebel Moon شبکه‌ی نتفلیکس به ایفای نقش می‌پردازند که زک اسنایدر سکان هدایت آن را در دست دارد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که روپرت فرند و استوارت مارتین به بازیگران برجسته‌ی فیلم حماسی Rebel Moon (ماه سرکش) شبکه‌ی نتفلیکس پیوستند که زک اسنایدر به صندلی کارگردانی آن تکیه زده است. سوفیا بوتلا نقش اصلی این فیلم علمی-تخیلی فانتزی را ایفا می‌کند و چارلی هونام، بازیگر سریال Sons of Anarchy (فرزندان آشوب)، جایمن هانسو، بازیگر فیلم Blood Diamond (الماس خونین)، بائه دونا، بازیگر فیلم Cloud Atlas (اطلس ابر) و ری فیشر، بازیگر سریال True Detective (کارآگاه حقیقی) از دیگر بازیگران آن به‌حساب می‌آیند.

در خلاصه داستان فیلم Rebel Moon آمده است: «زمانی‌که یک مستعمره‌ی آرام و صلح‌طلب در لبه‌ی کهکشان خود را در معرض تهدید ارتش ظالم بلیساریوس می‌بیند، یک زن جوان با گذشته‌ای مبهم را برای یافتن جنگجویان تازه عازم سیاره‌های همسایه می‌کند تا آن‌ها را در حفظ موضع خود یاری کنند». روپرت فرند در نقش شخصیت منفی فیلم ظاهر می‌شود و نقش رهبری را بازی می‌کند که با ارتش خود مقابل سوفیا بوتلا قرار می‌گیرد. جزئیاتی از نقش استوارت مارتین در دست نیست، اما طبق اعلام یکی از منابع، او نیز نقش یکی از کاراکترهای شرور فیلم را ایفا می‌کند.

زک اسنایدر در پشت صحنه فیلمبرداری

زک اسنایدر نه‌تنها سکان هدایت فیلم Rebel Moon را در دست دارد، بلکه درکنار شی هتن، نویسنده‌ی فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان) و کرت جانستاد، نویسنده‌ی فیلم Atomic Blonde (بلوند اتمی)، فیلم‌نامه‌ی آن را براساس داستانی از خود و جانستد به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. این فیلم نخستین اثری خواهد بود که به موجب قرارداد «نخستین نگاه» بین شبکه‌ی نتفلیکس و شرکت استون کواری پروداکشنز متعلق به زک اسنایدر تولید می‌شود. دبورا اسنایدر، وسلی کولر و زک اسنایدر از شرکت Stone Quarry وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی پروژه را برعهده دارند و اریک نیومن از شرکت گرند الکتریک به‌عنوان تهیه‌کننده و سارا بوون به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن فعالیت می‌کنند.

فیلم Rebel Moon همکاری دیگری را برای زک اسنایدر و شبکه‌ی نتفلیکس رقم می‌زند. این کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس ۵۶ ساله‌ی آمریکایی سکان هدایت فیلم سینمایی زامبی‌محور Army of the Dead را در دست داشت و در پیش‌درآمد آن یعنی فیلم Army of Thieves (ارتش سارقان) در نقش تهیه‌کننده ظاهر شد؛ اثری که در سال ۲۰۲۱ از شبکه‌ی آنلاین نتفلیکس به نمایش درآمد. زک اسنایدر همچنین مشغول کار روی انیمه‌ی Army of the Dead: Lost Vegas (ارتش مردگان: لاس وگاس) و سریال Twilight of the Gods (شامگاه ایزدان) برای این سرویس استریم است.

روپرت فرند همکاری دیگری را با وس اندرسون در تولید اقتباس سینمایی مجموعه داستان کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar and Six More (داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر و شش نفر دیگر) نوشته‌ی رولد دال آغاز کرده است. این بازیگر ۴۰ ساله‌ی انگلیسی بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم Hitman: Agent 47 (هیتمن: مأمور ۴۷) و ۵۵ قسمت سریال تحسین‌شده‌ی Homeland (هوملند) شبکه‌ی شوتایم شناخته می‌شود. روپرت فرند در آینده در سریال کوتاه Obi-Wan Kenobi (اوبی-وان کنوبی) از مجموعه‌ی پرطرفدار Star Wars شرکت لوکاس‌فیلم دیده خواهد شد.

استوارت مارتین با فیلم Rebel Moon دومین همکاری خود با زک اسنایدر را تجربه می‌کند که پیش از این در فیلم Army of Thieves با یکدیگر همکاری داشتند. این بازیگر اسکاتلندی در سریال درام رازآلود Miss Scarlet and the Duke (خانم اسکارلت و دوک) نیز نقش‌آفرینی می‌کند. از آثار سینمایی استوارت مارتین نیز می‌توان به فیلم Robin Hood (رابین هود)، فیلم Slow West (غرب آرام) و فیلم A Song for Jenny (آهنگی برای جنی) اشاره کرد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده