نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸

قرارگیری Euphoria در جایگاه دوم پربیننده‌ترین سریال HBO

فصل دوم سریال درام Euphoria با نقش‌آفرینی زندیا و هانتر شیفر به رکورد جدیدی در زمینه‌ی تعداد بیننده در شبکه‌ی HBO دست یافت.

سریال Euphoria (سرخوشی) اکنون به دومین برنامه‌ی پربیننده‌ی این شبکه‌ی کابلی از سال ۲۰۰۴ تبدیل شده است و پس از سریال Game of Thrones (بازی تاج‌وتخت) قرار دارد. قسمت آخر فصل دوم این سریال درام با نقش‌آفرینی زندیا رکورد جدیدی را به ثبت رساند و توانست ۶.۶ میلیون بیننده در شبکه‌های اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس داشته باشد. تعداد بینندگان فصل دوم سریال Euphoria تابه‌حال به ۱۹ میلیون بیننده در آمریکا نزدیک شده است.

همان‌طور که شبکه‌ی HBO گزارش داد، هر یک از قسمت‌های فصل دوم سریال Euphoria به‌طور میانگین ۱۶.۳ میلیون بیننده را پای گیرنده‌ها کشانده است. اگر سریال Game of Thrones را به حساب نیاوریم، ثبت این رکورد توسط یکی از فصول سریال‌های شبکه‌ی اچ‌بی‌او در طول ۱۸ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. تنها فصل هشتم و پایانی سریال بازی تاج‌وتخت در سال ۲۰۱۹ به‌طور میانگین ۴۶ میلیون بیننده داشت. البته مؤسسه‌ی نیلسون در سال ۲۰۱۴ نحوه‌ی تعیین شمار بینندگان آثار شبکه‌ی HBO را تغییر داد و شروع به کار سرویس‌های دیگری نظیر HBO Go ،HBO Now و HBO Max فرایند تخمین میانگین بینندگان سریال‌های پخش‌شده در سال ۲۰۱۴ و ماقبل آن را پیچیده کرد.

شبکه‌ی HBO تأیید کرد که سریال Game of Thrones به‌طور میانگین در فصل اول ۹.۳ میلیون بیننده، در فصل دوم ۱۱.۶ میلیون بیننده، در فصل سوم ۱۴.۴ میلیون بیننده، در فصل چهارم ۱۹.۱ میلیون بیننده، در فصل پنجم ۲۰.۲ میلیون بیننده، در فصل ششم ۲۵.۷ میلیون بیننده، در فصل هفتم ۳۲.۸ میلیون بیننده و در فصل هشتم ۴۶ میلیون بیننده داشته است. این آمار با احتساب بینندگان همه‌ی پلتفرم‌ها نظیر HBO Go و HBO Now به‌دست آمده است.

زندیا در نقش رو بنت در سریال درام نوجوانانه Euphoria

شبکه‌ی اچ‌بی‌او محاسبه‌ی تعداد بینندگان را تا ۹۰ روز پس از پخش سریال در تمام پلتفرم‌ها ادامه خواهد داد. تعداد بیننده‌های سریال Euphoria نیز تا ۹۰ روز پس از نمایش محاسبه می‌شود و در پایان این مدت می‌توان مقایسه‌ی دقیق‌تری با شمار بیننده‌های سریال Game of Thrones انجام داد. در مقام مقایسه، فصل اول سریال سرخوشی در ۹۰ روز اول پخش به‌طور متوسط ۶.۶ میلیون بیننده در همه‌ی پلتفرم‌ها داشت. روز یکشنبه سریال Euphoria برای هفتمین هفته‌ی متوالی به محبوب‌ترین نمایش شبکه‌ی HBO Max در آمریکا تبدیل شد. این سریال درام نوجوانانه همچنین در جایگاه نخست برترین سریال هفته در مناطق آمریکای لاتین و اروپا قرار گرفت.

رسانه‌ی ورایتی در ماه فوریه گزارش داد که میانگین بینندگان فصل دوم سریال Euphoria پس از پخش تنها چهار قسمت تقریبا ۱۰۰ درصد نسبت‌به فصل اول افزایش یافته است. این سریال درام حتی با پخش در زمان برگزاری مسابقه‌ی Super Bowl LVI در تاریخ ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) نیز به رکورد جدیدی در زمینه‌ی تعداد بیننده دست یافت. سریال سرخوشی درحال‌حاضر با ۳۴ میلیون توئیت به سریالی با بیشترین توئیت ارسالی در دهه‌ی اخیر آمریکا تبدیل شده است.

سریال Euphoria ماجراهای گروهی از دانش‌آموزهای دبیرستانی را دنبال می‌کند و به مسائلی نظیر اعتیاد، دوستی، هویت و آسیب روحی می‌پردازد. این سریال در مرکز حوادث ماجراهای دختر ۱۷ ساله‌ای با نام رو بنت را دنبال می‌کند که به مواد مخدر اعتیاد دارد و در حال کنار آمدن با مرگ پدر خود است. جولز، بهترین دوست بنت و فزکو، فروشنده‌ی محلی مواد مخدر که رابطه‌ی نزدیکی با رو دارد، برخی از کاراکترهای اصلی سریال سرخوشی هستند.

زندیا در پوستر فصل دوم سریال Euphoria سریال HBO

زندیا، مود آپاتو، آنگوس کلاود، اریک دین، الکسا دیمی، جیکوب الوردی، باربی فریرا، نیکا کینگ، استورم رید، هانتر شیفر، آلجی اسمیت، سیدنی سوئینی، آستین آبرامز، کولمن دومینگو، لوکاس گیج، آلانا اوباک، الپیدیا کاریو، شایلو فرناندز، نیک بلود، پائولا مارشال و جان آلس، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Euphoria به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

سریال Euphoria به زندگی گروه بزرگی از کاراکترها می‌پردازد و اغلب در میان داستان اصلی به‌سراغ روایت ماجراهای مختلف مرتبط با آن‌ها می‌رود. سریال سرخوشی از ژوئن ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کرد و فصل دوم آن که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، نهایتا ماه گذشته با سروصدای فراوان پخش شد. مدتی قبل شبکه‌ی HBO از تمدید این سریال درام برای فصل سوم خبر داد، اما سخنی از تاریخ پخش آن به میان نیاورد.

سریال Euphoria سم لوینسون، کارگردان فیلم Another Happy Day (روز خوش دیگر) و فیلم Malcolm and Marie (مالکوم و ماری) را در مقام خالق، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی اجرایی دارد. شبکه‌ی HBO برای تولید این درام با بخش تلویزیونی شرکت ای۲۴ همکاری می‌کند. کوین تورن، راو ناندان، دریک، عادل نور، زندیا، ویل گرینفیلد، اشلی لوینسون، ران لشم، دافنا لوین، هادس موزس لیختنشتاین، گری لنون، میریت تووی، تمیرا یاردنی و یورام موکادی نیز به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه فعالیت می‎‌کنند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده