نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷

حوادث سریال Alien حدود ۳۰ سال پیش از فیلم اول بیگانه جریان دارد

جان لندگراف، مدیر شبکه FX تأیید کرد که حوادث سریال Alien تقریبا ۳۰ سال پیش از نبرد الن ریپلی با زنومورف در نخستین فیلم مجموعه‌ی بیگانه رخ می‌دهد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، جان لندگراف، رئیس شبکه‌ی FX در گفت‌وگو با رسانه‌ی هالیوودریپورتر تأیید کرد که سریال Alien (بیگانه) تقریبا ۷۰ سال آینده سیاره‌ی زمین را به نمایش در می‌آورد و پیش‌درآمد نخستین فیلم مجموعه‌ی بیگانه خواهد بود. نظر به اینکه حوادث فیلم Alien به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۱۲۲ اتفاق می‌افتاد، وقایع سریال بیگانه شبکه‌ی اف‌ایکس تقریبا ۳۰ سال پیش از نبرد الن ریپلی با زنومورف جریان خواهد داشت.

نوآ هاولی، خالق سریال Fargo (فارگو)، سریال Alien را برای شبکه‌ی اف‌ایکس تولید می‌کند. این کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی ۵۵ ساله‌ی آمریکایی با تولید سریال جنایی درام-کمدی فارگو مورد تحسین قرار گرفت؛ اثری که با اقتباس از یک فیلم با همین نام به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برادران کوئن ساخته شد. فیلم‌برداری سریال بیگانه پس از پایان تولید فصل پنجم سریال Fargo آغاز می‌شود که برای زمستان سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

جان لندگراف در اواخر سال ۲۰۲۰ تأیید کرد که وقایع سریال Alien در سیاره‌ی زمین اتفاق می‌افتد. بااین‌وجود، دانستن زمان دقیق وقوع داستان به طرفدارها این امکان را می‌دهد تا درباره‌ی ارتباط این سریال با فیلم‌های مجموعه گمانه‌زنی کنند. وقوع حوادث سریال در دهه‌ی ۲۰۹۰ احتمالا به معنای ارتباط آن با فیلم Prometheus (پرومتئوس) است که حکم پیش‌درآمد نخستین فیلم مجموعه‌ی بیگانه را داشت. اتفاقات فیلم پرومتئوس در سال ۲۰۸۹ جریان داشت که الیزابت شاو و چارلی هالووی، قهرمان‌های داستان تعدادی نقاشی از تمدنی باستانی روی دیوارهای غاری در اسکاتلند کشف می‌کنند. سپس فیلم به‌سراغ نمایش ۱۰ سال بعد می‌رود که در آن بشریت در تلاش برای تماس با پیشینیان خود است.

موجود بیگانه در سریال Alien شبکه اف‌ایکس

جان لندگراف همچنین تأیید کرد که سریال Alien هیچ‌یک از شخصیت‌های فیلم‌های مجموعه را نمایش نخواهد داد. او در این‌باره توضیح داد: «به‌جز موجود بیگانه، الن ریپلی و هیچ‌یک از شخصیت‌های دیگر فیلم‌های مجموعه در این سریال حضور نخواهند داشت». بنابراین سیگورنی ویور دوباره برای ایفای نقش الن ریپلی در سریال باز نخواهد گشت، اما آیا این موضوع در مورد مایکل فاسبندر نیز صادق است که در پیش‌درآمدهای فیلم Alien نقش دو کاراکتر اندرویدی متفاوت را ایفا کرد؟ درحال‌حاضر پاسخ این سؤال را نمی‌دانیم، ولی شاید در آینده اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر شود.

نوآ هاولی در گفت‌وگوی اخیر خود با رسانه‌ی اسکوایر جزئیات بیشنری از سریال Alien به اشتراک گذاشت: «ما در فیلم‌های [Alien] شرکت ویلند-یوتانی را داریم که آشکارا روی توسعه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کنند، اما چه اتفاقی می‌افتد اگر شرکت‌های دیگری درتلاش برای یافتن جاودانگی به سایر روش‌ها مانند پیشرفت انسان ماشینی یا دستیابی به فرانسان‌ها باشند؟ کدام یک از این فناوری‌ها پیروز خواهد شد؟ من این وضع را مثل تقابل ادیسون، وستینگهاوس و تسلا می‌دانم. یکی از آن‌ها باید برق را در انحصار خود دربیاورد. ما فقط نمی‌دانیم که درنهایت چه کسی موفق خواهد شد».

درحال‌حاضر تاریخ پخش سریال Alien از شبکه FX مشخص نیست

باتوجه‌به عملکرد درخشان نوآ هاولی در خلق سریال Fargo و کار عالی شبکه‌ی اف‌ایکس در تولید اقتباس تلویزیونی What We Do in the Shadows (آنچه در سایه انجام می‌دهیم)، می‌توان به سریال Alien امیدوار بود. درحال‌حاضر تاریخ پخش سریال بیگانه شبکه‌ی FX معلوم نیست و طرفدارها باید زمان بیشتری را برای اطلاع از آن منتظر بمانند.


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده