نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴

تولید اقتباس Jak and Daxter برای سونی پیکچرز توسط کارگردان فیلم آنچارتد

روبن فلیشر در گفت‌وگو با رسانه‌ی Digital Trends تأیید کرد که با همکاری شرکت پلی استیشن روی اقتباس سینمایی یا تلویزیونی Jak and Daxter کار می‌کند.

سری بازی Jak and Daxter استودیو ناتی داگ می‌تواند مجموعه بعدی پلی استیشن باشد که صاحب یک اقتباس سینمایی یا تلویزیونی می‌شود. شرکت سونی پیکچرز برای مدتی مشغول کار روی اقتباس‌های Uncharted و The Last of Us است و به‌نظر نمی‌رسد که این پایان کار باشد. مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، روبن فلیشر، کارگردان فیلم آنچارتد، در گفت‌وگو با رسانه‌ی Digital Trends گفت که درحال تولید یک اقتباس احتمالی از یک مجموعه‌ی کلاسیک است.

روبن فلیشر در این‌باره اظهار داشت: «من درواقع مشغول کار روی یک نسخه از مجموعه‌ی Jak and Daxter برای شرکت پلی استیشن هستم که به نظرم جان بخشیدن به آن باید واقعا جالب باشد». هنوز شرکت سونی پیکچرز رسما از برنامه‌های خود برای این اقتباس رونمایی نکرده است، اما حداقل کارگردان فیلم Uncharted تولید آن را تأیید می‌کند. نظر به اینکه اکران انیمیشن Ratchet & Clank از سوی پلی استیشن به عرضه‌ی یک ریبوت برای پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۶ منتهی شد، این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی دیگری از بازی Jak and Daxter هم در دست توسعه باشد.

اکران فیلم Uncharted در این ماه نیز با انتشار بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای پلی استیشن 5 در اوایل ماه جاری همراه شد. اقتباس تلویزیونی The Last of Us برای پخش از شبکه‌ی HBO آماده می‌شود و این وسط شایعاتی از ریمیک نسخه‌ی اول مجموعه به گوش می‌رسد. باتوجه‌به اینکه بازی Jak and Daxter: The Lost Frontier در سال ۲۰۰۹ در دسترس کاربران پلی استیشن 2 و PSP قرار گرفت، طرفدارهای قدیمی از سال‌ها قبل منتظر بازگشت جک و دکستر هستند.

نیتن دریک و ویکتور سالیوان در حال کاوش در فیلم Uncharted

سه بازی اول این مجموعه در قالب یک کالکشن با نام Jak and Daxter Collection به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ برای پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا عرضه شدند. این کالکشن از سال ۲۰۱۷ روی پلی استیشن 4 هم در دسترس طرفدارها قرار دارد.

فیلم آنچارتد از سال ۲۰۰۸ مشکلات زیادی را در مسیر توسعه پشت سر گذاشته است و سرانجام پس از ۱۴ سال در تاریخ ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) روی پرده‌ی سینما می‌رود. در این اقتباس سینمایی تام هالند، بازیگر فیلم Spider-Man: No Way Home (مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست) نقش نیتن دریک و مارک والبرگ، بازیگر فیلم‌های Transformers (تبدیل‌شوندگان) نقش ویکتور سالیوان را بازی می‌کنند.

روبن فلیشر سکان هدایت فیلم Uncharted را در دست داشت و پیش‌نویس نهایی فیلم‌نامه‌‌ی آن را ریف جودکینز، آرت مارکوم و مت هالووی به رشته‌ی تحریر در آوردند. الکس گارتنر و چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت و آوی آراد و آری آراد از شرکت آراد پروداکشنز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم آنچارتد را برعهده داشتند و اسد قزلباش و کارتر سوان از شرکت پلی استیشن پروداکشنز به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن فعالیت کردند. این فیلم با اقتباس از مجموعه بازی‌های آنچارتد ساخته شده است که ماجراهای نیتن دریک جوان را در مسیر شکار گنج فردیناند ماژلان دنبال می‌کند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده