نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۹

تولید سریال لایو-اکشن Goosebumps برای دیزنی پلاس

شبکه‌ی دیزنی پلاس سفارش ساخت یک سریال ۱۰ قسمتی از مجموعه کتاب‌های پرطرفدار Goosebumps نوشته‌ی آر. ال. استاین را صادر کرد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که سریال جدیدی براساس مجموعه رمان‌های Goosebumps (سایه‌ی وحشت) برای شبکه‌ی دیزنی پلاس تولید می‌شود. در آوریل سال ۲۰۲۰ گزارش شد که یک سریال تازه از کتاب‌های محبوب آر. ال. استاین در دست تولید قرار دارد. طبق گزارش ورایتی، شبکه‌ی دیزنی پلاس سفارش ساخت یک سریال ۱۰ قسمتی را صادر کرده است.

مجموعه رمان‌های Goosebumps ماجراهای گروهی متشکل از پنج بچه دبیرستانی را دنبال می‌کند که نیروهای ماوراالطبیعه را در شهر خود رها می‌کنند. آن‌ها باید در سایه‌ی دوستی‌ها و با وجود کشمکش‌ها و تنش‌های گذشته با یکدیگر همکاری کنند تا شهر را نجات دهند و در جریان رازهای دوران نوجوانی والدین خود قرار بگیرند.

نیک استولر و راب لترمن وظیفه‌ی نویسندگی و تهیه‌کنندگی اجرایی سریال Goosebumps را برعهده دارند. نیک استولر نه‌تنها از طرف شرکت Stoller Global Solutions به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال فعالیت می‌کند، بلکه سکان هدایت نخستین اپیزود آن را نیز در دست خواهد داشت. نیل اچ. موریتز و پاون شتی از شرکت Original Film درکنار کارنر ولش از شرکت استولر گلوبال سولوشنز و ایول لوچس و کیتلین فریدمن از شرکت Scholastic Entertainment از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه به‌حساب می‌آیند. بخش تلویزیونی سونی پیکچرز مسئول ساخت این سریال است.

لوگوی دیزنی پلاس

شرکت‌های Original Film و Stoller Global Solutions به موجب قرارداد کلی تلویزیونی خود با شرکت سونی پیکچرز سریال Goosebumps را تولید می‌کنند. نیل اچ. موریتز تهیه‌کننده‌ی دو فیلم سینمایی Goosebumps بود که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ میلادی روی پرده‌ی سینما رفتند. راب لترمن به صندلی کارگردانی نخستین فیلم مجموعه تکیه زده بود و کارگردانی فیلم Goosebumps 2: Haunted Halloween (مورمور۲: هالووین جن‌زده) را آری سندل انجام داد. این دو فیلم در مجموع بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشتند.

رمان‌های Goosebumps که توسط انتشارات Scholastic منتشر شد، یکی از پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های طول تاریخ محسوب می‌شود. بیش از ۴۰۰ میلیون جلد از این رمان‌ها به زبان انگلیسی درکنار نسخه‌های بین‌المللی آن به ۳۲ زبان مختلف در دست چاپ است. درحال‌حاضر مجموعا بیش از ۲۰۰ کتاب Goosebumps وجود دارد که شامل مجموعه کتاب‌های اصلی، اسپین‌آف‌های متعدد و مجموعه کتاب‌های مرتبط می‌شود.

سریال Goosebumps شبکه‌ی دیزنی پلاس دومین اقتباس تلویزیونی لایو-اکشن مجموعه است که روی آنتن می‌رود. نسخه‌ی اول در چهار فصل و مجموعا ۷۴ قسمت بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ پخش شد. آن سریال یک اثر آنتولوژی بود که هر قسمت آن براساس کتاب متفاوتی از مجموعه‌ی Goosebumps ساخته شده بود. همچنین این دومین اقتباس تلویزیونی برگرفته از آثار آر. ال. استاین به‌حساب می‌آید که شبکه‌ی دیزنی پلاس به تولید آن چراغ سبز نشان می‌دهد. این سرویس استریم قبلا سفارش ساخت سریالی براساس رمان‌های گرافیکی Just Beyond را صادر کرد که در اکتبر ۲۰۲۱ نخستین فصل آن در ۸ قسمت تقدیم بینندگان شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده