// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۴

هیجان کیلین مورفی برای بازیگری در نقش اصلی فیلم Oppenheimer نولان

کیلین مورفی، بازیگر سریال Peaky Blinders توضیح داد که بابت انتخاب شدن به‌عنوان بازیگر اصلی اثر جدید کریستوفر نولان هیجان‌زده است.

فیلم Oppenheimer به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان اکنون مراحل پایانی پیش‌تولید را سپری می‌کند و به‌زودی وارد فاز فیلم‌برداری خواهد شد. کیلین مورفی که سابقه‌ی همکاری با این فیلم‌ساز در اینسپشن، دانکرک و سه‌گانه‌ی شوالیه تاریکی را دارد، در Oppenheimer نقش جولیوس رابرت اوپنهایمر را بازی خواهد کرد. مورفی هنوز در شوک انتشار این اخبار سینما و تلویزیون است. وقتی او برای نقش انتخاب شد، بسیاری از طرفدراها ابراز خوشحالی کردند که پس از بازیگری در چند نقش فرعی فیلم‌های نولان، بالاخره وی یک نقش اصلی در کارنامه‌ی نولان را به‌دست آورد.

این بازیگر ۴۵ساله‌ی ایرلندی گفت: «نخستین بار است که او (کریستوفر ادوارد نولان) از من در نقش اصلی فیلم بازی می‌گیرد. هنوز مقداری از این بابت شوکه هستم. اما هیجان‌زده‌ام. نقش بزرگی است و کار زیادی را می‌طلبد. ولی من در برآورد ذهنی خود می‌گویم که مشغول کار با یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های زنده خواهم بود. پس می‌دانم که تحت کنترل شخصی درستی قرار دارم».

تصویر جولیوس رابرت اوپنهایمر (پدر بمب اتمی) در کنار کریستوفر نولان، کارگردان بریتانیایی

اوپنهایمر به‌عنوان یک فیزیکدان نظری و رئیس لابراتوار لس آلاموس، باتوجه‌به کارهای خود در پروژه‌ی منهتن لقب پدر بمب اتم را دریافت کرد؛ همان پروژه‌ی دوران جنگ جهانی دوم که نخستین سلاح‌های هسته‌ای را به وجود آورد. در آگست/اوت سال ۱۹۴۵ میلادی، شهرهای هیروشیما و ناکازاکی کشور ژاپن با بمب هسته‌ای مورد حمله قرار گرفتند.

امیلی بلانت در نقش کاترین ویسرینگ اوپنهایمر، فلورنس پیو در نقش جین تتلاک یعنی یکی از اعضای حزب کمونیست ایالات متحده‌ی آمریکا و بنی سفدی در نقش ادوارد تلر یا همان پدر بمب هیدروژنی از جمله بازیگرهای فیلم اوپنهایمر هستند. جاش هارتنت، رامی ملک، مت دیمون و رابرت داونی جونیور نیز در این اثر نقش‌آفرینی خواهند کرد.

فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) توسط یونیورسال پیکچرز اکران خواهد شد.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده