نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۹

اعلام زمان پخش انیمه Shenmue با انتشار نخستین تریلر

شبکه‌ی ادالت سویم نخستین تریلر انیمه‌ی سریالی Shenmue را به اشتراک گذاشت که از زمان پخش آن پرده برمی‌دارد.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه‌ی Adult Swim بالاخره نخستین تریلر انیمه‌ی سریالی Shenmue (شنمو) را پخش کرد که با همکاری شرکت Crunchyroll سونی تولید می‌شود. انیمه Shenmue رأس ساعت ۲۱:۰۰ تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن) به وقت ایران از هر دو شبکه‌ی کرانچی‌رول و ادالت سویم به نمایش در می‌آید.

در خلاصه‌ی داستان انیمه‌ی سریالی Shenmue که بدون شک برای طرفدارهای سه‌گانه بازی‌های مجموعه آشنایی دارد، آمده است: «حوادث انیمه در شهر یوکوسوکا سال ۱۹۸۶ رخ می‌دهد؛ جایی‌که ریو هازوکی برای تسلط بر سبک هازوکی جوجیتسو زیر نظر پدر سخت‌گیر خود در Hazuki Dojo تحت تعلیم قرار گرفته است. بااین‌حال، یک روز مردی مرموز با نام لن دی پدرش را به قتل می‌رساند و آینه‌ی تحت مراقبتش را می‌گیرد. ریو مصمم به یافتن حقیقت پشت قتل پدرش می‌شود. اما خیلی زود او خود را درگیر نزاع بین تشکیلاتی محرمانه می‌بیند. ماجراجویی بزرگ ریو با سفر از یوکوسوکا به هنگ کنگ آغاز می‌شود». نخستین تریلر انیمه‌ی سریالی شنمو در ادامه قابل مشاهده است.

دانلود از آپارات

اطلاعاتی دقیق از چند کاراکتر و صداپیشه‌های آن‌ها در انیمه شنمو منتشر شده است که می‌توانید آن‌ها را در ادامه مطالعه کنید.

  • ریو هازوکی با صداپیشگی ماسایا ماتسوکازه در نسخه‌ی ژاپنی و آستین تیندل در نسخه‌ی انگلیسی: یک پسربچه‌ی دبیرستانی و وارث هنرهای رزمی سبک هازوکی است. ریو زمانی‌که پدرش توسط مردی مرموز با نام لن دی به قتل می‌رسد، سفری را آغاز می‌کند تا مهارت‌های رزمی خود را بهبود ببخشد و از حقیقت مرگ پدر پرده بردارد.
  • لن دی با صداپیشگی تاکاهیرو ساکورای در نسخه‌ی ژاپنی و اسکات گیبز در نسخه‌ی انگلیسی: یکی از اعضای بلندپایه‌ی سازمان زیرزمینی Chi You Men که پدر ریو را به قتل می‌رساند و آینه‌ی اژدها را می‌رباید.
  • شنهوآ با صداپیشگی ناتالی ریل در نسخه‌ی انگلیسی: دختر جوانی که در دهکده‌ای روستایی در شهر گویلین تحت سرپرستی پدر خوانده‌ی خود زندگی می‌کند. شنهوآ دختری نجیب و ساده است که شناخت زیادی از گیاهان، حیوانات و دیگر مهارت‌های بقا طبیعی دارد.
  • نوزومی هاراساکی با صداپیشگی کت توماس در نسخه‌ی انگلیسی: هم‌کلاسی ریو که از وقتی جلوی قلدرهای مدرسه‌ی راهنمایی درآمد، او را پنهانی تحسین می‌کند. نوزومی هاراساکی فردی مقتدر و باملاحظه است و بیشتر وقت خود را صرف کمک به مادربزرگش در گل‌فروشی می‌کند.
  • گوئیژانگ چن با صداپیشگی جرمی جی در نسخه‌ی انگلیسی: گوئیژانگ در شهر یوکوهاما به دنیا آمد و از همان سنین کم هنرهای رزمی را از پدرش آموخت. با اینکه گوئیژانگ رفتار سردی دارد، به ریو احساس نزدیکی می‌کند.
  • چای با صداپیشگی گرگ آیرس در نسخه‌ی انگلیسی: یکی از اعضای تشکیلات Chi You Men است که وضعیت منحصربه فردش اجازه‌ی انجام حرکاتی مافوق بشر را برایش فراهم می‌کند. او پس از اینکه لن دی آینه‌ی اژدها را گرفت، جست‌وجو برای آینه‌ی دوم را آغاز می‌کند.
  • وانگ با صداپیشگی برایسون باگوس در نسخه‌ی انگلیسی: یکی از اعضای اراذل و اوباش Heavens است. وانگ به چشم یک برادر به رن نگاه می‌کند و می‌خواهد مانند او باشد.
  • جوی با صداپیشگی لوسی کریستین در نسخه‌ی انگلیسی: او یک زن جوان عاشق موتور سیکلت است. پدر جوی کار مبادله‌ی کالا انجام می‌دهد و مورد اعتماد افراد زیادی است. جوی نیز مانند ریو مادرش را در سنین پایین از دست داده است.
  • ژیوینگ هونگ با صداپیشگی کریستین اوتن در نسخه‌ی انگلیسی: کیشیش او لیشائو تائو نام دارد. ژیوینگ سن‌وسال زیادی ندارد، اما به‌عنوان استاد بزرگ سبک رزمی باجیکوان شناخته می‌شود. او همیشه سیمایی آرام دارد و به‌نظر می‌رسد که می‌تواند با بصیرت خود از احساس و نیت‌های درونی مردم آگاه شود.
  • رن با صداپیشگی کودی هاوس در نسخه‌ی انگلیسی: رئیس پرجذبه‌ی دارودسته‌ی Heavens، یک گروه اراذل و اوباش که در بورلی هیلز وارف فعالیت می‌کند. فکر و ذکر رن پول شده است و به‌جز دوستانش به کسی اعتماد نمی‌کند. رن رقیب دارودسته‌ی Yellow Heads است و در نظر دارد تا روزی آن‌ها را شکست دهد.
  • دو نیو با صداپیشگی جو دنیلز در نسخه‌ی انگلیسی: دو نیو رئیس گروه Yellow Heads است و یکی از اعضای سازمان Chi You Men نیز به‌حساب می‌آید. او برای جلب اعتماد لن دی، جست‌وجو برای یافتن یوآندا ژو را آغاز می‌کند. دو نیو بدن تنومندی شبیه‌به خرس دارد که ریو و دوستانش را در میدان نبرد با شرایط دشواری روبه‌رو می‌کند.

این انیمه‌ی سریالی اولین‌بار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد. چیکارا ساکورای، کارگردان فصل دوم انیمه One-Punch Man، سکان هدایت Shenmue the Animation را در دست داشت و شرکت Telecom Animation Film وظیفه‌ی تولید و شرکت Sola Entertainment وظیفه‌ی مدیریت تولید آن را برعهده داشتند. کنسوکه ایشیکاوا، کارگردان انیمه Tower of God (برج الهه) به‌عنوان کارگردان پونمایی ارشد، کنتو شیمویاما، نویسنده‌ی انیمه We Rent Tsukumogami (ما تسوکومگامی را اجاره می‌دهیم) و انیمه Bleach (بلیچ) به‌عنوان نویسنده‌ی فیلم‌نامه و یوداکا به‌عنوان طراح کاراکترهای اصلی انیمه‌ی شنمو فعالیت داشتند.

انیمه‌ی سریالی Shenmue تنها انیمه‌ی درحال ساخت از روی بازی‌های ویدیویی یا مجموعه‌هایی با سبک انیمه نیست. فصل چهارم انیمه‌ی سریالی Castlevania (کسلوانیا) شبکه‌ی نتفلیکس مدتی قبل پخش شد و طرفدارها منتظر اثر جدید سازندگان در همین جهان داستانی هستند. از قرار معلوم نگارش فیلم‌نامه‌ی انیمه Devil May Cry (شیطان هم می‌گرید) درحال‌حاضر تمام شده است. انیمه Dragon's Dogma (عقیده‌ی اژدها) نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی ازطریق شبکه‌ی نتفلیکس به نمایش درآمد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده