نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۹

ناامیدی کارمندان پیکسار از پخش اختصاصی انیمیشن Turning Red از دیزنی پلاس

بخشی از کارمندان پیکسار از اینکه انیمیشن Turning Red به‌جای اکران در سینما ازطریق دیزنی پلاس پخش خواهد شد، ابراز نارضایتی و ناامیدی کرده‌اند.

طی هفته جاری بود که والت دیزنی رسما اعلام کرد که انیمیشن Turning Red دیگر قرار نیست در سالن‌های سینما اکران شود و حالا انیمیشن جدید پیکسار قرار است نمایش اختصاصی از دیزنی پلاس داشته باشد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تغییر برنامه پخش انیمیشن قرمز شدن با واکنش اعضای پیکسار مواجه شده است. اینسایدر به‌تازگی با برخی از اعضای پیکسار در مورد ادامه یافتن پخش انیمیشن‌های پیکسار ازطریق دیزنی پلاس به‌جای اکران در سینما سؤال کرده است.

پس از انیمیشن Soul و انیمیشن Luca، انیمیشن Turning Red درواقع سومین انیمیشن پیکسار است که رنگ اکران سینمایی را به خود نمی‌بیند و مستقیما ازطریق دیزنی پلاس پخش خواهد شد. یکی از کارکنان پیکسار در این رابطه گفت: «به جرات می‌توانم بگویم که همه ما در استودیو به‌شدت از این خبر و تصمیم ناامید شده‌ایم. ما تا به امروز فکر می‌کردیم انیمیشن Turning Red قرار است در سینماها اکران شود و همه در استودیو برای این موضوع بسیار هیجان‌زده بودند.»

پاندا قرمز آویزان روی پله اضطراری در انیمیشن Turning Red

یکی دیگر از کارمندان پیکسار می‌گوید اطلاعیه پخش انیمیشن Turning Red از دیزنی پلاس شوکه کننده بود، اما این تصمیم کاملا برای او غیر قابل منتظره نبوده است. او توضیح داد که میزان مبتلایان به امیکرون همچنان در حال افزایش است و این موضوع روی سینما رفتن مردم تاثیر منفی گذاشته است. سومین نفر از اعضای پیکسار در مصاحبه با اینسایدر گفته که باتوجه‌به افزایش مبتلایان به امیکرون، ندیده است کسی در استودیو با این تصمیم مخالف بوده باشد و آن را اشتباه بداند.

کارشناسان باکس‌آفیس نیز به ورایتی گفته‌اند که دیزنی با اکران فیلم‌های پیکسار در سینماها مشکلی ندارد، اما در بیانیه منتشر شده دیزنی، کریم دنیل، مدیر اجرایی این شرکت گفت که انیمیشن Soul و انیمیشن Luca در زمان پخش از دیزنی پلاس با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند. ربکا روبین از ورایتی نیز در گزارش خود گفته درآمد گیشه برای دیزنی مهم است، اما همانقدر هم حفظ و افزایش میزان کاربران دیزنی پلاس نیز برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد.

لوکا، آلبرتو و جولیا سر میز غذا و در حال خوردن اسپاگتی در انیمیشن Luca

در هر حال کارمندان پیکسار پیش از این از پخش انیمیشن لوکا روی دیزنی پلاس ابراز ناامیدی کرده‌ بودند و امیدوار هستند این موضوع با انیمیشن Lightyear تغییر کند. این انیمیشن همچنان برای اکران در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۷ خرداد ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است. همچنین انیمیشن Turning Red قرار است در تاریخ ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) از دیزنی پلاس پخش شود و همچنین برای تماشا آن هزینه اضافه‌ای دریافت نخواهد شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده