نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۷

توضیحات مایکل کیتون درباره دلیل کنار گذاشتن نقش بتمن

مایکل کیتون در مصاحبه‌ی جدید خود درباره‌ی تفاوت نگرش‌اش با جوئل شوماخر نسبت به‌‌داستان فیلم Batman Forever و خروج او از این پروژه صحبت کرده است.

بازگشت مایکل کیتون برای نقش‌آفرینی کاراکتر بتمن در فیلم جدید فلش و فیلم Batgirl یکی از اتفاقات بسیار جذاب برای هواداران سینمای کامیک به‌حساب می‌آید. در جریان آخرین اخبار سینما و تلویزیون، کیتون در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود پیرامون دلیل‌اش بر عدم همکاری با جوئل شوماخر برای ایفای نقش در فیلم Batman Forever صحبت کرده است.

کیتون در این مصاحبه خاطرنشان کرد که اختلاف نگرش او با دیدگاه جوئل شوماخر (کارگردان اثر) نسبت‌به حال‌وهوای داستانی پروژه‌ی Batman Forever باعث جدایی او از روند تولید فیلم و در پی آن، پایان دوران بتمن او به‌حساب می‌آید. کیتون در ادامه و طی مصاحبه با پادکست The Envelope: The Actor's Podcast چنین گفت:

«همیشه بروس وین باعث جذب شدن من به‌این نقش می‌شد؛ نه بتمن. من می‌دانستم که اسم این فیلم بتمن است و همین باعث می‌شود تا با اثری فوق‌العاده نمادین و باحال طرف باشیم. حتی زمانی‌که تیم برتون کارگردان فیلم بود، ما با یک اثر نمادین از منظر هنری مواجه بودیم. من از همان اول می‌دانستم که تمامی جذابیت‌های پروژه برای من، بروس وین است و البته در موردش حرف نمی‌زدم. بتمن، بتمن، بتمن فلان کار را انجام می‌دهد. و با خودم فکر می‌کردم که شما [تیم تولید Batman Forever] برداشت اشتباهی از بتمن دارید.

بروس وین. اینکه بروس وین چطور آدمی است و اینه چه کسی پیدا می‌شود که چنین کارهایی را انجام بدهد اهمیت دارد.»

مایکل کیتون

کیتون در ادامه‌ی صحبت‌هایش به‌قسمتی از گفت‌وگوی‌ خود با شوماخر اشاره می‌کند. موضوعی که تفاوت نگرش کیتون و شوماخر نسبت به‌قصه‌ها و کاراکتر بتمن را بیشتر نمایان می‌کند:

«[کیتون درحال نقل قول از شوماخر] من متوجه نمی‌شوم که چرا همه چیز درباره‌ی بتمن باید تاریک و ناراحت‌کننده باشد؟ و من [کیتون] در جواب به‌او گفتم که تا حالا [کمیک‌های] بتمن رو خوندی؟...منظورم اینه که...خیلی ساده‌اس!»

کیتون برای خلاصه کردن نظرش درباره‌ی آن پروژه و دیدگاه‌های شوماخر پیرامون کاراکتر و داستان‌های بتمن، با گفتن جمله‌ی «من اصلا نمی‌توانم انجامش بدهم!» صحبت‌های خود را به‌پایان می‌رساند.

مایکل کیتون برای ایفای نقش بتمن در فیلم‌های فلش و بت‌گرل بازخواهد گشت. فیلم The Flash برای اکران در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده