نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴

مبارزه نیتن دریک داخل هواپیما در کلیپ فیلم آنچارتد

سونی پیکچرز در نمایشگاه CES 2022 کلیپ جدیدی از فیلم Uncharted پخش کرد که صحنه مبارزه نیتن دریک در هواپیمایی باربری را نشان می‌دهد.

۲۰۲۲ در حال تبدیل شدن به یک سال میلادی بزرگ برای شرکت Sony Pictures است. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که سونی بخشی از فیلم Uncharted (آنچارتد) با نقش‌آفرینی تام هالند را در نمایشگاه CES 2022 پخش کرده است. این کلیپ صحنه‌ی هواپیمای باری را به نمایش می‌گذارد که در تریلرهای قبلی به‌طور برجسته در معرض دید طرفدارها قرار گرفته بود. در این ویدیو نیتن دریک و ویکتور سالیوان در قسمت عقب یک هواپیمای باری قرار دارند که توسط برادوک با بازی تاتی گابریل اشغال شده است.

بااین‌حال، همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و اکنون همه باید در هواپیمایی بر فراز آسمان با در بارگیری باز به مبارزه بپردازند. این صحنه‌ی پرهیجان یکی از صحنه‌های محبوبی به‌شمار می‌آید که شرکت سونی در تریلرهای مختلف فیلم Uncharted از آن استفاده کرده است. با اینکه فیلم آنچارتد یک پیش‌درآمد برای بازی‌های مجموعه محسوب می‌شود که ماجراهای نیتن دریک جوان را دنبال می‌کند، اما ظاهرا برای تولید این صحنه مستقیما از مأموریتی در بازی Uncharted 3: Drake’s Deception الهام گرفته شده است. باتوجه‌به اینکه فیلم آنچارتد روی نسخه‌ی جوان‌تر نیتن تمرکز می‌کند، تا اندازه‌ای از منبع الهامش فاصله می‌گیرد تا محتوای تازه هم داشته باشد.

تماشا در یوتیوب

تام هالند قبلا در گفت‌وگویی با آی‌جی‌ان گفت: «وجه تمایز فیلم آنچارتد با سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌های ویدیویی این است که فیلم یادشده به ریشه‌های مجموعه بازمی‌گردد. بنابراین اگر سری بازی Uncharted را تجربه کرده باشید، نمی‌دانید که در فیلم چه اتفاقی رخ خواهد داد. البته اگر بازی‌های این مجموعه را تجربه نکرده باشید، باز هم از فیلم لذت خواهید برد؛ چرا که دیگران هم در همان لحظه در جریان وقایع قرار می‌گیرند. مطمئنا بازی‌های این مجموعه منبع الهام بزرگی برای فیلم بوده است، اما این برداشتی تازه از نسخه‌ی جوانِ نیتن دریک به‌حساب می‌آید».

در خلاصه‌ی داستان فیلم Uncharted می‌خوانیم: «سارق شهربَلدی با نام نیتن دریک توسط یک شکارچی گنج باتجربه با نام ویکتور سالیوان برای بازیابی ثروت بسیار زیاد فردیناند ماژلان به کار گرفته می‌شود که ۵۰۰ سال پیش ناپدید شده است. آنچه در وادی امر به یک سرقت شباهت دارد، به رقابتی تنش‌زا در سرتاسر جهان تبدیل می‌شود. نیتن و سالی باید قبل از مونکادا بی‌رحم به غنیمتی برسند که خود و خانواده‌اش را وارث حقیقی آن می‌داند. اگر آن‌ها بتوانند سرنخ‌ها را کشف و یکی از کهن‌ترین معماهای جهان را حل کنند، با ثروتی معادل ۵ میلیارد دلار به خانه باز می‌گردند و شاید حتی برادر گم‌شده‌ی نیتن را نیز پیدا کنند. ابته این تنها در صورت همکاری آن‌ها با یکدیگر ممکن است».

تام هالند، ستاره‌ی فیلم Spider-Man: No Way Home (مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست) نقش نیتن دریک و مارک والبرگ، بازیگر فیلم‌های Transformers (تبدیل‌شوندگان) نقش ویکتور سالیوان را در فیلم Uncharted ایفا می‌کنند. از دیگر بازیگرهای این اقتباس نیز می‌توان به آنتونیو باندراس، نامزد جایزه‌ی اسکار و بازیگر فیلم The Mask of Zorro (نقاب زورو) و فیلم Pain and Glory (درد و شکوه)، سوفیا علی، بازیگر سریال Grey's Anatomy (آناتومی گری) و تاتی گابریل، بازیگر سریال Chilling Adventures of Sabrina (ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا) اشاره کرد.

نیتن دریک و ویکتور سالیوان در حال کاوش در فیلم Uncharted

روبن فلیشر، کارگردان فیلم Venom (ونوم) سکان هدایت فیلم آنچارتد را در دست داشت. وظیفه‌ی نگارش پیش‌نویس نهایی فیلم‌نامه‌‌ی این اقتباس سینمایی مورد انتظار برعهده‌ی ریف جودکینز، نویسنده‌ی سریال The Wheel of Time (چرخ زمان)، آرت مارکوم، نویسنده‌ی فیلم Iron Man (مرد آهنی) و مت هالووی، نویسنده‌ی فیلم Men in Black International (مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی) بود و پیش‌نویس‌های قبلی آن را مارک بول، توماس دین دانلی، جاشوا اوپنهایمر، دیوید گوگنهایم، دیوید او. راسل و جو کارنهان به رشته‌ی تحریر درآورده بودند.

الکس گارتنر و چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت و آوی آراد و آری آراد از شرکت آراد پروداکشنز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم Uncharted را برعهده دارند و اسد قزلباش و کارتر سوان از شرکت پلی استیشن پروداکشنز به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن فعالیت می‌کنند. فیلم آنچارتد در ابتدا برای اکران در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ (۵ مارس ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده بود، اما تحت تأثیر ویروس کرونا بارها به تأخیر افتاد. این اقتباس سینمایی اکنون در تاریخ ۲۹ بهمن (۱۸ فوریه) روی پرده‌ی سینما خواهد رفت و نهایتا می‌توانیم ماجراجویی‌های نیتن دریک را تماشا کنیم.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده