نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۹

الگوبرداری از یک رمان ترسناک در طراحی بت‌ موبیل فیلم بتمن

به‌گفته‌ی مت ریوز، کارگردان فیلم The Batman، بت‌موبیل بتمن در این فیلم با الهام از یک رمان ترسناک مشهور طراحی شده است.

ماشین‌بت‌ موبیل یکی از وسایل نقلیه اصلی بتمن است که می‌تواند براساس برداشت شخصی سازندگان تفاوت‌های جزئی داشته باشد. تاکنون طراحی مختلفی از ماشین بتمن در آثار اقتباسی لایو اکشن صورت گرفته که هریک به نحوی توجه طرفداران را به خود جلب کرده است. بنابراین فیلم The Batman نیز از این امر مستثنی نبوده و قرار است نسخه منحصربه‌فردی از ماشین شوالیه تاریکی را در فیلم بتمن به نمایش بگذارد.

حالا مت ریوز در مصاحبه جدیدی که با مجله امپایر ترتیب داده، از منبع اقتباس غیرمنتظره‌ای رونمایی کرده که منبع الهام طراحی بت‌موبیل در فیلم The Batman بوده است. رمان ترسناک Christine نوشته‌ی استیون کینگ یکی از مشهورترین نوشته‌های این نویسنده آمریکایی است که داستان ماشین تسخیر شده‌ای را روایت می‌کند (یک خودروی پلیموث فیوری مدل ۱۹۵۸) که تحت تسلط نیروهای ماوراء طبیعی قرار دارد. در سال ۱۹۸۳ نیز فیلم Christine ساخته و اکران شد.

حالا ریوز بت‌موبیل در فیلم The Batman را با ماشین تسخیر شده‌ی رمان کینگ مقایسه می‌کند: «بت‌موبیل باید برای ترساندن دشمنان به‌طور ناگهانی از سایه‌ها ظاهر شود. به‌خاطر همین با خودم فکر کردم که شاید بتوان این کار را شبیه به داستان Christine استیون کینگ درآورد. من از این ایده که خود ماشین هم یکی از المان‌های ترسناک فیلم باشد، خوشم آمد. ماشینی که ظاهری حیوانی دارد و می‌تواند کسانی را که بتمن به‌دنبال آن‌ها است به‌شدت بترساند.»

بت موبیل فیلم The Batman

مت ریوز در جریان رویداد DC FanDome سال ۲۰۲۰ جزئیات جالبی از اقتباس خود از داستان‌های بتمن را با طرفداران در میان گذاشت که در بخشی از این گفت‌وگو به بت‌موبیل نیز اشاره شده بود: «وقتی در ایده‌ی طراحی این ماشین عمیق می‌شوید، خواهید دید که ارتباط معناداری میان آن و نحوه شخصیت پردازی شوالیه تاریکی وجود دارد. این نسخه از بت‌موبیل، درواقع چیزی است که توسط شخصیت متفاوت بتمن در این فیلم ساخته شده است.»

با درنظرگرفتن این موضوع، باید گفت که مقایسه بت‌موبیل فیلم The Batman با ماشین فیلم Christine خیلی جالب به‌نظر می‌رسد؛ چراکه دوگانگی خاصی در طراحی بت‌موبیل وجود دارد. درواقع باتوجه‌به شباهت ماشین به ماسل‌کارها، عناصر خاصی در نحوه طراحی آن وجود دارند که آن را متمایز می‌کنند. لذا بت‌موبیل فیلم The Batman ترکیب هوشمندانه‌ای از عناصر واقعی و تقریباً ماوراء طبیعی است که ماشین بتمن را به یکی از ویژگی‌های ترسناک فیلم The Batman تبدیل می‌کند.

ماشین بتمن در فیلم The Batman

رابرت پتینسون در نقش بروس وین (بتمن)، زوئی کراویتز در نقش سلینا کایل (کت‌وومن)، جفری رایت در نقش کمیسر جیمز گوردون، پل دینو در نقش ریدلر، اندی سرکیس در نقش آلفرد پنی‌ورث، کالین فارل در نقش پنگوئن، پیتر سارسگارد در نقش جیل کولسن، جان تورتورو در نقش کارماین فالکون، بری کیوگن در نقش استنلی مرکل و جیمی لاوسون در نقش بلا رئال، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Batman حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم The Batman قرار است در تاریخ ۴ مارس (۱۳ اسفند) روی پرده سینما برود. همچنین فیلم بتمن قرار است ۴۶ روز پس از اکران و در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ (۳۰ فروردین ۱۴۰۱) به شبکه HBO Max اضافه شود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده