نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۵

برنامه‌های دیوانه‌وار و استفاده نشده گیرمو دل تورو برای فیلم Pacific Rim 2

گیرمو دل تورو در گفت‌وگو با رسانه‌ی رپ از برنامه‌های دیوانه‌وار خود برای دنباله‌ی فیلم Pacific Rim گفت که درنهایت کنار گذاشته شدند.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که گیرمو دل تورو، کارگردان فیلم The Shape of Water (شکل آب) برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای دنباله‌ی فیلم Pacific Rim (حاشیه اقیانوس آرام) در سر داشته است که درنهایت کنار گذاشته شدند؛ از سفر در زمان گرفته تا بازگرداندن یک قهرمان مُرده. این کارگردان ۵۵ ساله در گفت‌وگو با رسانه‌ی Wrap، برنامه‌های منسوخ خود برای فیلم Pacific Rim 2 را فاش کرد که بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند.

گیرمو دل تورو گفت: «کاراکتر شرور همان مرد متخصص تکنولوژی بود که به‌طریقی اینترنت ۲.۰ را خلق کرده بود و سپس آن‌ها متوجه شدند که همه‌ی اختراع‌هایش یک روز صبح از جایی نامعلوم به دستش رسیده است. و همین‌طور به‌تدریج شروع به کنار هم قرار دادن تکه‌های پازل کردند و فهمیدند که بله، آن‌ها را از پیش‌گام‌ها، افراد کنترل‌کننده‌ی کایجوها گرفته است. در ادامه متوجه می‌شوند که پیش‌گام‌ها خود ما در هزاران سال آینده هستیم. آن‌ها تلاش می‌کنند که زمین را قابل سکونت کنند و با بهره‌برداری دوباره‌ی زمین زنده بمانند. چه فوق‌العاده! و اینکه ما در آن لباس‌های خارجی بودیم که بیگانه به‌نظر می‌رسید، اما این‌طور نبود. ما درون آن‌ها بودیم و این تناقض واقعا جالبی بود.»

این پیچش داستانی سفر در زمان، همه‌ی اطلاعات ما درباره‌ی کایجوها و پیش‌گام‌ها را تغییر می‌داد، اما قرار نبود که چنین اتفاقی رخ دهد. درعوض، فیلم Pacific Rim: Uprising (حاشیه اقیانوس آرام: طغیان) به کارگردانی استیون اس. ده‌نایت تولید شد که یک دنباله‌ی ضعیف بود. با اینکه این دنباله برخی از المان‌های فیلم منسوخ گیرمو دل تورو را در برمی‌گرفت، اما جاه‌طلبی آن را نداشت. گیرمو دل تورو در این‌باره توضیح داد: «واقعا دیوانه‌کننده بود. برخی از المان‌های آن را گرفتند و دوباره تغییراتی در آن ایجاد کردند.»

ربات‌های فیلم Pacific Rim: Uprising

ماکو موری قرار نبود در دنباله Pacific Rim کشته شود

یکی از تفاوت‌های اصلی بین دو دنباله سرنوشت ماکو موری، کمک خلبان یگر بود که خیلی ساده و بی‌تشریفات خارج از فیلم جان خود را از دست داد. این اتفاق هرگز در فیلم گیرمو دل تورو اتفاق نمی‌افتاد. این کارگردان پرآوازه در این خصوص گفت: «از نظر من ماکو موری قهرمان قصه بود. نه‌تنها مایل بودم که ماکو زنده بماند، بلکه می‌خواستم که یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم دوم باشد.»

به‌عنوان بچه یتیمی که والدینش در حمله‌ی کایجوها کشته می‌شوند و توسط یکی از بزرگ‌ترین خلبان‌های یگر طول تاریخ (با نقش‌آفرینی ادریس البا) بزرگ می‌شود، ماکو موری باید نقش پررنگی در دنباله‌ی Pacific Rim می‌داشت. متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و ماکو موری هرگز به خلبان‌های یگر همکار خود ملحق نشد. ناامیدکننده‌تر اینکه حتی بسیاری از ایده‌های هیجان‌انگیز دیگر گیرمو دل تورو به‌کلی کنار گذاشته شدند.

چارلی هونام، ادریس البا، رینکو کیکوچی، چارلی دی، ران پرلمن، رابرت کازینسکی، مکس مارتینی، کلیفتن کالینز جونیور، بورن گورمن و دیگو کلاتنوف از بازیگرهایی بودند که در فیلم Pacific Rim به ایفای نقش پرداختند. گیرمو دل تورو سکان هدایت این فیلم علمی-تخیلی را در دست داشت و تراویس بیچام را در نگارش فیلم‌نامه‌ی آن یاری کرد. فیلم Pacific Rim با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست ۴۱۱ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. پس از آن فیلم Pacific Rim: Uprising به تهیه‌کنندگی گیرمو دل تورو در سال ۲۰۱۸ روی پرده‌ی سینما رفت، اما با استقبال خوبی از سوی منتقدها مواجه نشد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده