نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۸

فهرست افراد حاضر در قسمت ویژه هری پاتر ؛ از گری اولدمن تا آلفونسو کوارون

شبکه HBO Max اعلام کرد که در Return to Hogwarts شاهد گردهمایی کدام اعضای معروف تیم ساخت فیلم های هری پاتر خواهیم بود.

سه روز قبل HBO Max سرانجام یک پیش‌نمایش از Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts (بیستمین سالگرد هری پاتر: بازشت به هاگوارتز) را پخش کرد که در کانال یوتیوب این شبکه آنلاین می‌توان به تماشای آن نشست. این قسمت ویژه بازیگرها و فیلم‌سازهای ۸ فیلم هری پاتر را دوباره گرد هم می‌آورد و در تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۰ (۱ ژانویه ۲۰۲۲) تقدیم بیننده‌ها خواهد شد. فیلم Harry Potter and the Sorcerer’s Stone (هری پاتر و سنگ جادو) که نقش قابل توجهی روی محبوبیت جهانی Wizarding World (دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ) داشت، در نوامبر سال ۲۰۰۱ میلادی روی پرده‌ی سینما رفت و قسمت ویژه‌ی هری پاتر به مناسبت ۲۰امین سالگرد مجموعه ساخته می‌شود.

قسمت ویژه‌ی Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts که بازیگرانی نظیر دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون را بار دیگر دور هم جمع می‌کند، در استودیو Tour London برادران وارنر ضبط شد. هنرپیشه‌های دیگری از مجموعه فیلم‌های هری پاتر نیز در این گرد‌هم‌آیی حضور به هم می‌رسانند که از میان آن‌ها می‌توان به هلنا بونهام کارتر، رابی کالترین، ریف فاینز، جیسون آیزکس، گری اولدمن، تام فلتون، جیمز فلپس، الیور فلپس، مارک ویلیامز، بانی رایت، آلفرد ایناک، متیو لوئیس و ایوانا لینچ اشاره کرد. افزون‌براین، فیلم‌سازهایی نظیر دیوید هیمن، کریس کلمبوس، آلفونسو کوارون، مایک نیوول و دیوید ییتس در این قسمت ویژه حضور خواهند داشت.

بازیگران اصلی فیلم های هری پاتر

در تریلر قسمت ویژه هری پاتر بازیگران مجموعه از خاطرات خود می‌گویند

در تریلر قسمت ویژه‌ی هری پاتر بازیگران از خاطرات خود در فیلم‌های مجموعه و جشن‌های برگزارشده در تالار بزرگ می‌گویند. اما واتسون در این‌باره می‌گوید: «انگار زمان بسیاری نگذشت و در آنِ واحد وقت زیادی سپری شده است». دنیل ردکلیف نیز می‌گوید ترسناک‌ترین جنبه‌ی پایان کار دیدن «مسرت» همگان و این استنباط بود که «ارزشمندترین کار زندگی آن‌ها دیگر تمام شده است»، اما متوجه شد که «این‌طور نیست». در ادامه هلنا بونهام کارتر می‌گوید یکی از جالب‌ترین بخش‌های بازی در فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم) زمانی بود که حین نفوذ به گرینگوت «باید وانمود می‌کرد که هرماینی است که ادای بلاتریکس را در می‌آورد».

دنیل ردکلیف در این تریلر می‌گوید که «هنوز آن دندان‌ها را دارم» و درحالی‌که می‌خندد، آن‌ها را در دهانش می‌گذارد. در بخش دیگری از این گفت‌وگو ریف فاینز می‌گوید زمانی‌که مشغول سبک و سنگین کردن پذیرفتن پیشنهاد ایفای نقش لرد ولدمورت در فیلم‌های هری پاتر بودم، خواهر کم سن و سالم گفت که «باید این کار را انجام بدهی». اما واتسون در حضور دو بازیگر اصلی دیگر فیلم‌های Harry Potter در اتاق نشیمن گریفندور می‌گوید: «وقتی اوضاع بغرنج می‌شود و شرایط به معنای واقعی کلمه سخت می‌شوند، چیزی در هری پاتر وجود دارد که زندگی را پرمعناتر می‌کند». روپرت گرینت نیز با در آغوش گرفتن دوستش می‌گوید که «این پیوندی قوی است که همیشه برقرار خواهد ماند».

شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس پیوسته در حال انتشار محتوای تبلیغاتی برای ویژه‌برنامه‌ی هری پاتر است. این سرویس استریم هفته‌ی گذشته تصویری را منتشر کرده بود که برای اولین‌بار دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون را در قسمت ویژه Return to Hogwarts به نمایش گذاشت. شبکه آنلاین HBO Max اخیرا تیزری را نیز پخش کرد که رابی کالترین (بازیگر نقش روبیوس هاگرید) و متیو لوئیس (بازیگر نقش نویل لانگ‌باتم) را در حال دریافت دعوت‌نامه‌ی شرکت در گردهم‌آیی بازیگران هری پاتر نشان داد. این شبکه مدتی قبل از تصویر هنری قسمت ویژه Harry Potter 20th Anniversary رونمایی کرد.

تصویر اصلی گردهم‌آیی بازیگران هری پاتر در قسمت ویژه Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts

دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. شرکت برادران وارنر به‌تازگی تریلر فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore (جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور)، سومین قسمت مجموعه فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز را پخش کرد که در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ (۱۵ آوریل ۲۰۲۲) روی پرده‌ی سینما می‌رود. ادی ردمین، جود لاو، مدس میکلسن، کاترین واترستون، ازرا میلر، کلودیا کیم، آلیسون سودول، دن فوگلر، جسیکا ویلیامز و کالوم ترنر در فیلم Fantastic Beasts 3 به ایفای نقش می‌پردازند و سکان هدایت آن در دستان دیوید یتس قرار دارد. شبکه‌های کابلی TBS و Cartoon Network وارنر مدیا نیز اخیرا نمایش Harry Potter: Hogwarts Tournament of Houses به میزبانی هلن میرن را پخش کردند.

بااین‌حال، جی. کی. رولینگ، نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های پرطرفدار هری پاتر در قسمت ویژه‌ی Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts گفت‌وگویی نخواهد داشت و تنها در فیلم‌های آرشیوی فیلم‌های مجموعه نشان داده می‌شود. مدتی قبل این نویسنده‌ی بزرگ به‌دلیل اظهارات جنجالی خود خبرساز شد و سروصدای زیادی بین طرفدارهای پرشور و بی‌شمار هری پاتر به پا کرد. حتی اخیرا جی. کی. رولینگ بار دیگر وارد معرکه شد و با توئیت‌هایی خواستار اصلاحاتی در قوانین اسکاتلند شد. برخی از دیدگاه‌های این نویسنده از سوی بازیگرهای اصلی مجموعه فیلم Harry Potter هم محکوم شده‌اند.

قسمت ویژه‌ی Harry Potter 20th Anniversary توسط شرکت Warner Bros. Unscripted Television و با همکاری وارنر هورایزن در استودیو Tour London شرکت برادران وارنر، محل تولید فیلم‌های هری پاتر ساخته شده است. کیسی پترسون از شرکت Casey Patterson Entertainment (سازنده‌ی قسمت ویژه‌ی A West Wing Special to Benefit When We All Vote) و شرکت پالس فیلمز (سازنده‌ی فیلم Beastie Boys Story) تهیه‌کنندگان اجرایی قسمت ویژه هری پاتر به‌حساب می‌آیند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده