نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵

تاخیر اکران فیلم ترسناک Black Phone با بازی ایثن هاک

یونیورسال پیکچرز اعلام کرد که فیلم Black Phone به کارگردانی اسکات دریکسون با تأخیری تقریبا ۵ ماهه اکران می‌شود.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فیلم Black Phone (تلفن سیاه) شرکت‌های یونیورسال پیکچرز و بلوم‌هاوس پروداکشنز در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی روی پرده‌ی سینما می‌رود. این فیلم دلهره‌آور با نقش‌آفرینی ایثن هاک با تأخیری تقریبا ۵ ماهه به‌جای ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ (۴ فوریه ۲۰۲۲) در تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۱ (۲۴ ژوئن ۲۰۲۲) اکران خواهد شد. شرکت یونیورسال تاریخ قبلی را برای اکران یک فیلم دیگر Blumhouse در نظر گرفته است که هنوز نام آن را نمی‌دانیم.

فیلم Black Phone در تاریخ فعلی رقیب فیلم بیوگرافی درام Elvis (الویس) شرکت برادران وارنر خواهد بود که باز لورمن سکان هدایت آن را در دست دارد. شرکت سونی اخیرا تاریخ اکران فیلم Where the Crawdads Sings (جایی‌که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند) را از تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۱ (۲۴ ژوئن ۲۰۲۲) به ۳۱ تیر ۱۴۰۱ (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲) تغییر داد. فیلم تلفن سیاه دیگر در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ (۴ فوریه ۲۰۲۲) با فیلم Moonfall (سقوط ماه) شرکت لاینزگیت و فیلم Jackass Forever (نادان تا ابد) شرکت پارامونت پیکچرز در گیشه رقابت نخواهد کرد.

اسکات دریکسون، کارگردان فیلم The Exorcism of Emily Rose (جن‌گیری امیلی رُز) و فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) روی صندلی کارگردانی فیلم Black Phone نشست و فیلم‌نامه‌ی آن را با کمک سی. رابرت کارگیل به رشته‌ی تحریر درآورد. این فیلم ترسناک با اقتباس از داستانی کوتاهی از کتاب پرفروش 20th Century Ghosts (ارواح قرن بیستم) نوشته‌ی جو هیل ساخته شده است. اسکات دریکسون به‌ هیچ‌وجه با تولید آثار دلهره‌آور غریبه نیست و فیلم Sinister (شوم) را در کارنامه دارد که مدتی قبل در یک تحقیق علمی به‌عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ شناخته شد. او پس از کارگردانی فیلم Deliver Us from Evil در سال ۲۰۱۴ میلادی دیگر سراغ کارگردانی آثار ترسناک نرفت.

ایتن هاوک در فیلم The Black Phone

فیلم Black Phone ماجراهای یک پسر بچه‌ی ۱۳ ساله را دنبال می‌کند که توسط یک قاتل کودکان ربوده و در زیرزمینی دارای عایق صدا محبوس می‌شود. کودک در این سلول زیرزمینی پنهان یک تلفن از کار افتاده دارد که هر شب قربانی‌های قبلی به آن زنگ می‌زنند. این فیلم توسط اسکات دریکسون و سی. رابرت کارگیل از شرکت کروکد هایوی تولید شده است و دو شرکت یونیورسال پیکچرز و بلوم‌هاوس پروداکشنز وظیفه‌ی پخش آن را برعهده دارند. جیسون بلام، اسکات دریکسون و سی. رابرت کارگیل به‌عنوان تهیه‌کننده و جو هیل، کریستوفر اچ. وارنر و رایان تورک به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم تلفن سیاه فعالیت می‌کنند.

ایثن هاک، بازیگر فیلم Training Day (روز تعلیم) و فیلم Before Midnight (پیش از نیمه‌شب) در نقش رباینده، میسون تامس، بازیگر سریال Walker (واکر) و سریال For All Mankind (برای تمام بشریت) در نقش فینی شاو، مادلین مک‌گرو، بازیگر فیلم American Sniper (تک‌تیرانداز آمریکایی) و سریال Bones (استخوان‌ها) نقش گوئن شاو، جرمی دیویس، بازیگر فیلم Saving Private Ryan (نجات سرباز رایان) و سریال Lost (گمشده) در نقش آقای شاو و جیمز رانسون، بازیگر فیلم In a Valley of Violence (در دره‌ی خشونت) و فیلم Starlet (استارلت) در نقش مکس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم تلفن سیاه به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان کوتاه Black Phone از یک کتاب برنده‌ی جایزه با نام 20th Century Ghosts سر برآورده است که شامل داستان‌های کوتاه جو هیل می‌شود. از دیگر آثار جو هیل می‌توان به رمان‌های موفق NOS4A2 (خون‌آشام) و Horns (شاخ‌ها) اشاره کرد که فیلم‌هایی با اقتباس از آن‌ها نیز ساخته شده است. اسکات دریکسون و سی. رابرت کارگیل سابقه‌ی زیادی در زمینه‌ی همکاری با یکدیگر دارند و پیش از این در تولید فیلم‌های Sinister، Sinister 2 (شوم ۲) و Doctor Strange (دکتر استرنج) مشارکت داشتند. آن‌ها مشغول ساخت دنباله‌ی فیلم Labyrinth (هزارتو) برای شرکت سونی هستند و در تولید فیلم Bermuda (مثلث برمودا) برای شرکت اسکای‌دنس مدیا نیز همکاری می‌کنند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده