نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۱

آغاز ماجراجویی نیتن و سالی در پوستر فیلم آنچارتد

شرکت سونی پیکچرز پوستر جدیدی از فیلم Uncharted منتشر کرد که نیتن دریک و ویکتور سالیوان را در آستانه‌ی شروع یک ماجراجویی بزرگ نشان می‌دهد.

بیش از یک ماه از پخش تریلر فیلم Uncharted (آنچارتد) می‌گذرد و اکنون در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شرکت سونی پوستر جدیدی از این اقتباس سینمایی مورد انتظار منتشر کرده است. در وسط این پوستر تام هالند و مارک والبرگ به‌ترتیب در نقش نیتن دریک و ویکتور سالیوان دیده می‌شوند. فیلم آنچارتد در ابتدا برای اکران در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ (۵ مارس ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده بود، اما براثر شیوع ویروس کرونا بارها با تأخیر مواجه شد. این اقتباس سینمایی اکنون در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ (۱۸ فوریه ۲۰۲۲) روی پرده‌ی سینما خواهد رفت.

پوستر فیلم آنچارتد با بازی تام هالند و مارک والبرگ

روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین‌ زامبی‌ها) سکان هدایت فیلم Uncharted را در دست داشت. این فیلم یک پیش‌درآمد برای بازی‌های مجموعه به‌حساب می‌آید که با الهام از بازی Uncharted 3: Drake’s Deception و بازی Uncharted: A Thief’s End ساخته می‌شود. در بازی آنچارتد ۳ نیتن دریک جوان برای اولین‌بار با ویکتور سالیوان ملاقات می‌کند و وقایع کل بازی‌های مجموعه شکل می‌گیرد.

فیلم Uncharted سرآغاز داستان نیتن دریک را روایت می‌کند و این وجه تمایز آن با سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌های ویدیویی است. تام هالند پیش از این در گفت‌وگویی با آی‌جی‌اِن اظهار داشت: «طبیعتا بازی‌های این مجموعه منبع الهام بزرگی برای فیلم آنچارتد بوده‌اند، اما با برداشتی تازه از نسخه‌ی جوان نیتن دریک سروکار داریم که در بازی‌ها کمتر به آن پرداخته شد. تفاوت این فیلم با سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌های ویدیویی این است که این فیلم به ریشه‌های مجموعه می‌پردازد؛ بنابراین اگر بازی‌های Uncharted را تجربه کرده باشید، باز هم نمی‌دانید که دقیقا چه اتفاقی در فیلم خواهد خواهد افتاد. همچنین اگر بازی‌های این مجموعه را تجربه نکرده باشید هم از تماشای فیلم لذت خواهید برد».

تام هالند، ستاره‌ی فیلم Spider-Man: No Way Home (مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست) نقش نیتن دریک و مارک والبرگ، بازیگر فیلم‌های Transformers (تبدیل‌شوندگان) نقش ویکتور سالیوان را در فیلم Uncharted ایفا می‌کنند. از دیگر بازیگرهای این اقتباس نیز می‌توان به آنتونیو باندراس، نامزد جایزه‌ی اسکار و بازیگر فیلم The Mask of Zorro (نقاب زورو) و فیلم Pain and Glory (درد و شکوه)، سوفیا علی، بازیگر سریال Grey's Anatomy (آناتومی گری) و تاتی گابریل، بازیگر سریال Chilling Adventures of Sabrina (ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا) اشاره کرد.

آرتیفکت و نقشه در فیلم Uncharted / آنچارتد

آخرین پیش‌نویس فیلم‌نامه‌ی فیلم آنچارتد را آرت مارکوم و مت هالووی به رشته‌ی تحریر درآوردند که نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم Iron Man (مرد آهنی)، فیلم Punisher: War Zone (مجازاتگر: منطقه‌ی جنگ)، فیلم Transformers: The Last Knight (تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه) و فیلم Men in Black International (مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی) را در کارنامه دارند. همچنین پیش‌نویس‌های قبلی فیلم‌نامه‌ی Uncharted را مارک بول، دیوید او. راسل، توماس دین دانلی، جاشوا اوپنهایمر، دیوید گوگنهایم و جو کارنهان به رشته‌ی تحریر در آورده بودند.

الکس گارتنر و چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت و آوی آراد و آری آراد از شرکت آراد پروداکشنز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم Uncharted را برعهده دارند و اسد قزلباش و کارتر سوان از شرکت پلی استیشن پروداکشنز به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن فعالیت می‌کنند. فیلم آنچارتد که با اقتباس از مجموعه بازی‌های محبوب استودیو ناتی داگ ساخته می‌شود، داستان نیتن دریک، یکی از نوادگان سیاح و دزد دریایی مشهوری با نام فرانسیس دریک را روایت می‌کند که برای یافتن گنج ال‌دورادو راهی جنگل‌های آمازون و به‌دنبال آن یک جزیره‌ی ناشناخته در آمریکای جنوبی می‌شود. کاوش نیتن دریک زمانی‌که پای جوینده‌ی گنج دیگری به ماجرا باز می‌شود، حالتی رقابتی به خود می‌گیرد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده