// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۴

اعلام تاریخ برگزاری مراسم Golden Globes سال ۲۰۲۲ بدون پخش تلویزیونی

باتوجه‌به مواردی همچون فسادهای مالی فاش‌ شده انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، شبکه NBC قصد پخش مراسم Golden Globes 2022 را ندارد. اما این رویداد در هر حالت برگزار می‌شود.

در روز ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) شاهد اعلام نامزدهای گلدن گلوب 2022 خواهیم بود و در ۹ ژانویه (۱۹ دی) برندگان آن را می‌شناسیم. طی فصل جوایز پیش‌رو در حقیقت هفتاد و نهمین دوره‌ی برگزاری مراسم جوایز گلدن گلوب برگزار می‌شود. البته که برخلاف چندین و چند سال گذشته، شبکه NBC اصلا قصد پخش رویداد را ندارد. در نتیجه شاید برگزاری این Golden Globes محدود به انتشار فهرست نامزدها، فهرست برندگان و تصاویر حضور برخی از نامزدها در هتل بورلی هیلتون شود. عجیب‌تر آن که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود چه تاریخ اعلام نامزد و چه تاریخ برگزاری رویداد اصلی را دقیقا مثل مراسم جوایز منتقدها انتخاب کرده است.

از ماه‌ها قبل فهمیدیم که HFPA (انجمن مطبوعات خارجی هالیوود) با جدیت جلوی برگزاری هر مراسم جوایز سینمایی و تلویزیونی دیگر در هتل بورلی هیلتون را گرفته است؛ مخصوصا با این هدف که مراسم جوایز منتقدها آن‌جا برگزار نشود. چرا؟ چون بعد از بارها و بارها انتشار گزارش‌های مختلف علیه انجمن مطبوعاتی خارج هالیوود، گلدن گلوب دیگر وضعیت خوبی ندارد و اصلا عجیب نیست که مردم آرام‌آرام به Critics Choice Awards اهمیت بیشتری بدهند. زیرا در مراسم جوایز منتقدها نتایج براساس آرا ۱۰۰ها بررسی‌کننده‌ی به رسمیت شناخته‌شده رقم می‌خورند؛ نه نظر چند ۱۰ نفر فرد کم‌وبیش ناشناخته‌ی شدیدا ثروتمند.

اگر می‌خواهید دلیل دچار شدن انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به مشکلات جدی را بدانید، شاید مایل به خواندن مقاله‌ی فساد در گلدن گلوب باشید. راستی از آن‌جایی که فساد اقتصادی و نژادپرستی HFPA در طول چند دهه بارها کاملا مشخص شده است و هنوز اعضای این انجمن آن‌چنان تغییر نکرده‌اند، باید دید که اصلا کدام بازیگرها حتی در صورت کسب نامزدی حاضر به شرکت در گلدن گلوب هستند. تام کروز چند ماه قبل جوایز گلدن گلوب خود را داخل یک جعبه گذاشت و به HFPA پس داد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده