// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹

مایکل کین همچنان به بازیگری ادامه می‌دهد

رسانه‌های مختلف براساس یک مصاحبه‌ی رسمی خبر از این داده بودند که مایکل کین دیگر قصد کنار گذاشتن کامل بازیگری را دارد. ولی این بازیگر معروف و موفق اعلام کرد که هنوز کار او با سینما تمام نشده است.

مایکل کین که اکنون بیشتر از ۸۸ سال سن دارد، فعلا با سینما خداحافظی نمی‌کند. صحبت‌های او راجع به فیلم Best Sellers باعث شدند که رسانه‌ها بگویند بعد از اثر نام‌برده، او دیگر هرگز بازیگری نخواهد کرد. وی نه‌تنها به‌صورت رسمی در صفحه‌ی شخصی خود در توئیتر گفت که بازنشسته نشده است، بلکه خطاب به رسانه‌ی معتبر ورایتی نوشت: «چند دهه از عمر خود را صرف بیدار شدن راس ساعت ۶ صبح برای ساخت فیلم‌ها کرده‌ام و قصد دور انداختن ساعت زنگی را ندارم». براساس گزارش ورایتی او اکنون دو پیشنهاد کار دارد و مشغول بررسی فیلم‌نامه‌های آن‌ها شده است.

مشکلات ستون فقرات و شرایط پاهای مایکل کین که روی توانایی حرکت وی تاثیر منفی گذاشتند، درکنار کاهش یافتن جدی پیشنهادهای کاری او گویا سبب شدند که برای مدتی کنار گذاشتن کامل بازیگری را در نظر بگیرد. این وسط نویسندگی دو کتاب توسط کین و به موفقیت رسیدن نوشته‌های مورد اشاره هم کاری کردند که دیگر خود را نه فقط یک بازیگر که یک نویسنده هم به شمار بیاورد. او می‌گوید: «به‌عنوان یک بازیگر باید ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شوید و به استودیو بروید. به‌عنوان یک نویسنده می‌توانید نویسندگی را بدون پایین آمدن از روی تخت انجام بدهید».

او می‌گوید دیگر اکثر افراد حاضر در هالیوود به‌دنبال خلق آثاری نیستند که وی مایل به نقش‌آفرینی در آن‌ها باشد. کین باور دارد که بارها با بازنشستگی مقابله کرده است؛ حتی وقتی پیشنهادهای کاری شدیدا کاهش یافتند. در مصاحبه با ورایتی، مایکل کین توضیح داد: «اگر در سن ۶۵سالگی بازنشسته شده بودم، با فیلم The Cider House Rules برنده‌ی اسکار نمی‌شدم، با جک نیکلسون به نقش‌آفرینی در یک فیلم نمی‌پرداختم و در آن فیلم‌های بتمن کریستوفر نولان حضور نداشتم».

غیر از سه اثر آغازین نولان (تعقیب، ممنتو و بی‌خوابی)، هیچ فیلم بلندی در کارنامه‌ی کارگردان و نویسنده‌ی معروف بریتانیایی وجود ندارد که مایکل کین حداقل یک حضور افتخاری در آن نداشته باشد. پس عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند که او را در فیلم Oppenheimer سال ۲۰۲۳ میلادی نیز خواهیم دید. در هر حالت این بازیگر با حدودا ۶۰ سال فعالیت سینمایی و حضور در بیشتر از ۱۳۰ فیلم، کارنامه‌ای بسیار قدرتمند و درخشان دارد. کین دو بار جایزه‌ی آکادمی علوم و هنرهای سینما را برد و مجموع فروش سینمایی آثاری که وی به نقش‌آفرینی در آن‌ها پرداخت، به بالاتر از ۷.۸ میلیارد دلار می‌رسد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده