نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲

ظاهر شخصیت جول در تصاویر پشت صحنه سریال The Last of Us

تصاویری از پشت صحنه‌ی فیلم‌برداری سریال The Last of Us به بیرون درز کرده است که دید بهتری را از پدرو پاسکال در نقش جوئل ارائه می‌دهد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که تصویری فاش‌شده از پدرو پاسکال در پشت صحنه‌ی فیلم‌برداری اقتباس تلویزیونی The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) شبکه‌ی HBO منتشر شده است. این تصویر که توسط کاربری از توییتر با نام کریستین راورث ثبت شده است، کیفیت زیادی ندارد و با اینکه چهره‌ی بازیگر نقش جوئل با ماسک پوشانده شده است، اما همچنان دید مناسبی از این کاراکتر به دست می‌دهد.

پدرو پاسکال در نقش جوئل در پشت صحنه سریال The Last of Us

دیگر تصاویر پشت صحنه‌ی سریال The Last of Us نشان می‌دهد که چگونه طبیعت شروع به بازپَس‌گیری شهری در دنیای پساآخرالزمانی می‌کند. درحال‌حاضر مراحل فیلم‌برداری این اقتباس بسیار مورد انتظار در محل «ساختمان قانون‌گذاری آلبرتا» واقع در ادمونتون، مرکز استان آلبرتا در کشور کانادا جریان دارد.

تصاویر پشت صحنه فیلمبرداری سریال The Last of Us

افزون‌بر این، در تیر ماه سال جاری نخستین تصاویر ثبت‌شده از پشت صحنه‌ی سریال The Last of Us نشان داد که جاده‌های آلبرتا بازطراحی شده است تا شبیه‌به خیابان‌های شهر آستین واقع در تگزاس به‌نظر برسد.

جاده‌های بازطراحی شده آلبرتا در سریال The Last of us

در اوایل مهر ماه نیز شاهد انتشار اولین تصویر رسمی این اقتباس تلویزیونی از سوی استودیوی ناتی داگ بودیم که کاراکترهای اصلی داستان یعنی جوئل و الی را از پشت سر نشان می‌داد و در فاصله‌ی نَه‌چندان زیادی از آن‌ها یک هواپیمای سقوط‌کرده مشاهده می‌شد. این تصویر را نیل دراکمن، تهیه‌کننده‌ی اجرایی و یکی از کارگردانان فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» به مناسبت روز The Last of Us در توییتر به اشتراک گذاشت. نیل دراکمن در این‌باره می‌نویسد: «زمانی که آن‌ها را با لباس کاراکترهایشان سر صحنه‌ی فیلم‌برداری دیدم، با خودم گفتم: جل ‌الخالق! این‌ها خود جوئل و الی هستند! تولید اقتباس تلویزیونی The Last of Us شبکه‌ی HBO بدون هیچ کم و کاستی در حال پیش‌روی است. بی‌صبرانه منتظر نمایش موارد بیشتری (از تمام پروژه‌هایمان) به شما هستم.»

اولین تصویر رسمی سریال The Last of Us

اقتباس تلویزیونی The Last of Us اولین سریالی است که پلی استیشن پروداکشنز روی آن کار می‌کند؛ استودیویی که توسط شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت برای تولید اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌های تحت مالکیت سونی شکل گرفته است. نیل دراکمن و کریگ مازن وظیفه‌ی نویسندگی و تهیه‌کنندگی اجرایی این اقتباس تلویزیونی را برعهده دارند و بخش تلویزیونی شرکت سونی پیکچرز، شرکت ورد گیمز، شرکت مایتی مینت و استودیو ناتی داگ در تولید آن دخیل خواهند بود. کارولین استراوس، ایوان ولز، اسد قزلباش، کارتر سوان و رُز لام نیز در مقام تهیه‌کننده‌ی اجرایی در پروژه حضور دارند. انتظار می‌رود که کار تولید سریال The Last of Us در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد-تیر ۱۴۰۱) به پایان برسد.

فعلاً نمی‌دانیم که چه میزان از داستان The Last of Us در فصل اول روایت خواهد شد، اما احتمالاً وقایع نخستین بازی مجموعه در فصل اول سریال به نمایش گذاشته شود و فصل احتمالی بعدی به‌سراغ ماجراهای بازی The Last of Us Part 2 برود. حتی امکان گسترش داستان و ارائه‌ی آن در چندین فصل نیز وجود دارد. در گذشته کریگ مازن از وجود کاراکترها و رویدادهایی در سریال لست آو آس خبر داد که جایی در بازی‌های مجموعه نداشتند و این احتمالاً به معنای نمایش حوادث مابین بازی‌های The Last of Us و The Last of Us Part II خواهد بود. داستان سریال لست آو آس در اپیزودهای یک ساعته روایت می‌شود، بنابراین طول نخستین فصل آن چیزی در حدود ۱۰ ساعت خواهد بود.

پدرو پاسکال، بازیگر سریال The Mandalorian (مندلورین) نقش جوئل، بلا رمزی، بازیگر سریال Game of Thrones (بازی تاج‌وتخت) نقش الی، گابریل لونا، بازیگر فیلم Terminator: Dark Fate (نابودگر: سرنوشت تاریک) نقش تامی، مرل دندریج، صداپیشه‌ی بازی‌های The Last of Us نقش مارلین و نیکو پارکر، بازیگر فیلم Dumbo (دامبو) نقش سارا را در اقتباس تلویزیونی The Last of Us ایفا می‌کنند. نیل دراکمن، علی عباسی، کارگردان فیلم Shelley (شلی)، کانتمیر بالاگوف، کارگردان فیلم Beanpole (قد دراز) و یاسمیلا ژبانیچ، کارگردان فیلم ?Quo Vadis, Aida (کجا می‌روی آیدا؟) نیز سکان هدایت قسمت‌های مختلف سریال لست آو آس را در دست خواهند داشت. همچنین گوستاوو سانتائولایا، آهنگساز محبوب بازی‌های The Last of Us دوباره برای ساخت موسیقی متن سریال باز می‌گردد.

در خلاصه‌ی داستان اقتباس تلویزیونی The Last of Us آمده است: «داستان سریال ۲۰ سال پس از نابودی تمدن نوین رخ می‌دهد. جوئل، یک بازمانده‌ی سرسخت برای خارج کردن دختری ۱۴ ساله با نام الی از یک منطقه‌ی قرنطینه‌ی آزاردهنده استخدام می‌شود. آنچه در وادی امر به یک کار ساده شباهت دارد، خیلی زود به سفری متأثرکننده و خشونت‌آمیز تبدیل می‌شود و آن‌ها باید سراسر ایالات متحده را زیر پا بگذارند و برای بقا به یکدیگر تکیه کنند.» این سریال اقتباسی از مجموعه بازی‌های تحسین‌شده‌ای با همین نام از استودیوی ناتی داگ است که در آن یک ویروس مرگبار تمدن بشری را به نابودی می‌کشاند و تنها دختری با نام الی قادر به نجات آن است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده