نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴

تریلر فیلم Scream 5 ؛ بازگشت قاتل نقاب‌دار برای تهدید نسل جدید

شرکت پارامونت پیکچرز نخستین تریلر فیلم Scream 5 را منتشر کرد که کاراکترهای تازه‌ی قصه را در معرض تهدید قاتل نقاب‌دار نشان می‌دهد.

شرکت‌های پارامونت پیکچرز و اسپای‌گلس مدیا نخستین تریلر قسمت پنجم مجموعه فیلم‌های اسلشر نمادین Scream (جیغ) را به نمایش گذاشتند که در آن باری دیگر نو کمبل برای ایفای نقش سیدنی پرسکات، دیوید آرکت برای ایفای نقش دیویی رایلی و کورتنی کاکس برای ایفای نقش گیل ودرز باز خواهند گشت. فیلم Scream 5 (جیغ ۵) برای اکران در تاریخ ۲۴ دی ۱۴۰۰ (۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است. تریلر فیلم Scream 5 که در بستر یوتیوب قابل مشاهده است، با صدای تلفن آشنایی آغاز می‌شود که به مرگ دلخراش یک دختر نوجوان می‌انجامد. این تریلر برای اولین‌بار کاراکترهای تازه و جوانی را در معرض نمایش قرار می‌دهد که با تهدید بازگشت نقاب‌دار مواجه می‌شوند.

متیو بتینلی-اولپین و تایلر جیلت، کارگردانان فیلم‌ Ready Or Not (آماده باشی یا نه) سکان هدایت پنجمین قسمت فیلم Scream را در دست دارند و فیلم‌نامه‌ی آن را نیز جیمز وندربیلت، نویسنده‌ی فیلم‌های Murder Mystery (راز جنایت) و The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز) و گای بیوزیک، نویسنده‌ی فیلم Ready Or Not و سریال Castle Rock (کسل راک) به رشته‌ی تحریر در آوردند. در خلاصه‌ی داستان فیلم Scream 5 آمده است: «بیست‌وپنج سال پس از وقوع یک سری کشتار وحشیانه که شهر آرام وودسبورو را در بُهت فرو برد، قاتل دیگری با زدن ماسک Ghostface گروهی از نوجوانان را هدف قرار می‌دهد تا دوباره اسرار مرگبار گذشته‌ی شهر را زنده کند.»

فیلم Scream

درکنار بازگشت بازیگران قبلی مجموعه از جمله مارلی شلتن، شاهد نقش‌آفرینی هنرپیشه‌های جدیدی نیز در فیلم Scream 5 خواهیم بود که از میان آن‌ها می‌توان به کایل گالنر، بازیگر فیلم Ghosts of War (اشباح جنگ)، جاسمین ساووی براون، بازیگر سریال The Leftovers (بازماندگان)، مایکی مدیسون، بازیگر سریال Better Things (چیزهای بهتر)، جک کواید، بازیگر سریال The Boys (پسران)، ملیسا باررا، بازیگر فیلم In the Heights (در ارتفاعات)، جنا اورتگا، بازیگر فیلم The Babysitter: Killer Queen (پرستار بچه: ملکه‌ی قاتل)، میسون گودینگ، بازیگر فیلم Booksmart‎ (بوک‌اسمارت) و دیلن مینت، بازیگر سریال Thirteen Reasons Why (سیزده دلیل برای اینکه) اشاره کرد.

جیمز وندربیلت از شرکت «پراجکت اکس اینترتینمنت» درکنار پاول ناینستاین و ویلیام شراک از شرکت «اسپای‌گلس» به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی فیلم Scream 5 فعالیت می‌کنند و کوین ویلیامسون، نویسنده‌ی قسمت‌های قبلی مجموعه به‌همراه چاد ویللا از شرکت «رادیو سایلنس» وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی اجرایی آن را برعهده دارند. نخستین قسمت فیلم‌های Scream پس از اکران در سال ۱۹۹۶ به فروش ۱۰۳ میلیون دلاری در سراسر جهان دست یافت که به احیای سبک ترسناک در این دهه کمک شایانی کرد. این فیلم توانست به پرفروش‌ترین فیلم اسلشر تاریخ تبدیل شود که این رکورد در سال ۲۰۱۸ با اکران ریبوت فیلم Halloween‎ (هالووین) شکسته شد. موفقیت‌های فیلم Scream تولید سه دنباله‌ی دیگر را به‌دنبال داشت که نخستین دنباله همانند فیلم اصلی موفق بود، اما دو دنباله‌ی بعدی فروش خوبی در گیشه نداشتند.

فیلم Scream 4 با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد و پس از اکران در سال ۲۰۱۱ به فروش ۹۷ میلیون دلاری در سراسر جهان دست یافت. پس از تلاش‌های بسیار برای تولید قسمت جدیدی از فیلم‌های جیغ، شبکه‌ی ام‌تی‌وی به تولید یک اقتباس تلویزیونی از این مجموعه‌ی دلهره‌آور چراغ سبز نشان داد که به یک اثر کالت موفق بدل شد. دو فصل اول این سریال با بازخوردهای مثبتی از سوی طرفداران مواجه شد، اما فصل سوم که تولید آن به شبکه‌ی وی‌اچ‌وان محول شده بود، نتوانست نقدهای خوبی را دریافت کند. قسمت پنجم فیلم Scream اولین اثری خواهد بود که وس کریون وظیفه‌ی کارگردانی آن را برعهده ندارد. این اسطوره‌ی فیلم‌های ترسناک پس از تقریباً ۵۰ سال کارگردانی آثار دلهره‌آور هالیوود، در سال ۲۰۱۵ دار فانی را وداع گفت. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره‌ی این خبر با ما در میان بگذارید. 


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده