// جمعه, ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۶

کیلین مورفی به فیلم جدید کریستوفر نولان پیوست؛ اعلام نام و تاریخ اکران

کیلین مورفی به‌صورت رسمی قرار است نقش اصلی فیلم جدید کریستوفر نولان را بازی کند. همچنین نام، تاریخ اکران و آهنگساز این فیلم نیز مشخص شده است.

کیلین مورفی، بازیگر اصلی فیلم جدید کریستوفر نولان خواهد بود؛ اثری در رابطه با جنگ جهانی دوم و پروژه‌ی منهتن که با تمرکز روی جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی ساخته می‌شود و Oppenheimer نام دارد. مورفی که در فیلم Inception، فیلم Dunkirk و سه‌گانه شوالیه تاریکی با کریستوفر نولان همکاری داشته است، نقش این دانشمند فیزیک نظری و استاد دانشگاه برکلی را بازی می‌کند. لودویگ گورنسن، آهنگساز برنده جایزه اسکار برای فیلم Black Panther و برنده جایزه امی برای سریال مندلورین، وظیفه ساخت موسیقی متن فیلم Oppenheimer را بر عهده دارد.

فیلم‌برداری از اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی کلید می‌خورد و با نوار فیلم واقعی بزرگ ۶۵ میلی‌متری روی دوربین آی‌مکس انجام می‌شود

همچنین یونیورسال اعلام کرد که فیلم Oppenheimer در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) اکران خواهد شد .بسیاری از افراد کیلین مورفی را با سریال Peaky Blinders می‌شناسند و حالا توجه بسیاری از کاربرها به شباهت کلی چهره‌ی او با ظاهر جولیوس رابرت اوپنهایمر جلب شده است. یونیورسال در وصف فیلم Oppenheime می‌گوید:‌ «یک اثر دلهره‌آور حماسی که مخاطب را به درون پارادوکس نگران‌کننده‌ی کارهای مردی پرشده از معما پرتاب می‌کند؛ شخصی که باید برای نجات جهان، ریسک نابود کردن آن را به جان بخرد».

فیلم براساس کتاب American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer (پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و فاجعه‌ی جی. رابرت اوپنهایمر) ساخته می‌شود؛ اثری به قلم کای برد و مارتین جی. شروین که در سال ۲۰۰۵ جایزه‌ی پولیتزر را دریافت کرد. زندگی مارتین جی. شروین چند روز پیش به پایان رسید. نویسنده‌ی فیلم‌نامه خود کریستوفر نولان است که تهیه‌کنندگی و کارگردانی اثر را نیز برعهده دارد. اما توماس، همسر نولان نیز به مانند همیشه یکی از تهیه‌کنندگان خواهد بود. چارلز روون از شرکت Atlas Entertainment نیز سومین تهیه‌کننده‌ی فیلم جدید نولان خواهد بود.

کیلین مورفی، بازیگر فیلم های کریستوفر نولان و سریال پیکی بلایندرز

فیلم‌برداری فیلم Oppenheime از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. هویته ون هویتما، فیلم‌بردار اینتراستلار، دانکرک و فیلم Tenet یک بار دیگر به همکاری با نولان می‌پردازد تا باز هم این دو سراغ استفاده از نوار فیلم واقعی و دوربین آی‌مکس بروند. جنیفر لیم، تدوین‌گر فیلم تنت، فیلم Marriage Story و فیلم ترسناک Hereditary نیز مجددا با نولان در پروژه‌ی جدید کار خواهد کرد. تازه‌ترین ساخته‌ی کریستوفر نولان با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری تولید می‌شود و ۱۰۰ روز به‌صورت اختصاصی فقط روی پرده‌های نقره‌ای سالن‌های سینما به نمایش درمی‌آید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده