نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳

سم ریمی: فکر نمی‌کردم بعد از مرد عنکبوتی 3 دوباره به سینمای ابرقهرمانی بازگردم

سم ریمی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود گفت که پس از نارضایتی هواداران و منتقدین از فیلم مرد عنکبوتی 3، او هرگز فکر نمی‌کرد که باز هم یک فیلم ابرقهرمانی بسازد.

سم ریمی با وجود کارگردانی سری فیلم‌های Evil Dead، در عصر حاضر و در میان عموم مخاطبان با کارگردانی سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی شناخته می‌شود. ریمی و تیم بازیگران و دست‌اندرکارانش که شامل افرادی مثل کوین فایگی می‌شد، به‌خوبی توانستند سینمای کامیک و کاراکترهایی مثل اسپایدرمن را به‌جمع کثیری از مردم دنیا معرفی کرده و در مسیر شروع جهان سینمایی مارول حرکت کنند. ریمی پس از کارگردانی دو فیلم ابتدایی سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی، درحالی سراغ نسخه‌ی سوم رفت که دخالت‌های سران سونی‌ پیکچرز اجازه نداد ریمی آنچه در سر داشت را در نسخه‌ی نهایی اجرا کند.

فیلم Spider-Man 3 یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۰۷ بود و با وجود اینکه توانست اثری سرگرم‌کننده و بی‌نهایت پول‌ساز را تحویل دهد اما هرگز نتوانست درحد انتظارات منتقدان و هواداران باشد. ریمی حالا که بعد از ۱۴ سال دوری از فضای سینمای ابرقهرمانی قرار است دوباره به‌این عرصه برگردد و فیلم Doctor Strange: In the Multiverse of Madness را کارگردانی می‌کند، پیرامون واکنش تند مخاطبان و دور بودنش از سینمای ابرقهرمانی چنین گفته است:

«نمی‌دانستم که می‌توانم دوباره برگردم [به‌سینمای ابرقهرمانی] یا نه چون واکنش‌ها به‌آن [مرد عنکبوتی 3] واقعا افتضاح بود و شناخته شدن به‌عنوان کارگردان آن فیلم، دوران سختی را درست کرده بود؛ اینترنت به‌شکل یکصدا از این فیلم متنفر شده بود. مردم آن فیلم را دوست نداشتند و تمام تلاش خود را می‌کردند تا این موضوع را به‌من انتقال دهند! درنتیجه، این برایم بسیار سخت بود که دوباره به‌این سبک از فیلم‌سازی برگردم.

با‌این‌وجود، مدیر برنامه‌هایم با من تماس گرفت و به‌من گفت که مارول در جست‌وجو برای پیدا کردن یک شخص مناسب برای کارگردانی Doctor Strange 2 است و آن‌ها من را به‌عنوان یک احتمال درنظر دارند. او از من پرسید که آیا به‌این موضوع علاقه دارم یا نه و من هم با خودم فکر کردم که آیا واقعا از پسش برمی‌آیم؟»

تصویری از سم ریمی، کارگردان سه‌گانه مرد عنکبوتی و دکتر استرنج 2

ریمی پس از کارگردانی فیلم مرد عنکبوتی 3، بیشتر سراغ ساخت پروژه‌های مستقل در ژانر وحشت و شرکت در روال تولید قسمت‌های مختلف از سری Evil Dead (سریال‌ها و اسپین‌آف‌ها و بیشتر) رفت. وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش پیرامون فیلم دکتر استرنج 2 چنین گفت:

«این فیلم‌ها همچنان طرفداران خاص خود را دارند و هنوز هم برای ساخته شدنشان تقاضا وجود دارد؛ چه دلیلی بهتر از این برایم وجود داشت؟ با اینکه دکتر استرنج کاراکتر مورد علاقه‌ی من در جهان مارول نیست اما موارد بسیار زیادی درباره‌ی او وجود دارد که من دوستشان دارم؛ مواردی که باعث می‌شوند استرنج را کنار شخصیت‌های مورد علاقه‌ام بگذارم. عاشق قسمت اول [فیلم دکتر استرنج] هستم. به‌نظرم اسکات دریکسون [کارگردان قسمت اول] کاری فوق‌العاده را با آن فیلم انجام داد. قسمت اول Doctor Strange، این شخصیت را به‌یک جایگاه عالی رساند. با اینکه فکر نمی‌کردم دوباره به‌سینمای ابرقهرمانی برگردم اما در جواب به‌درخواست مارول گفتم "آره" و این اتفاق افتاد.»

سم ریمی برای فیلم مرد عنکبوتی 3 در نظر داشت کاراکترهای والچر، سندمن و هری آزبورن را دربرابر پیتر پارکر/اسپایدرمن قرار دهد. به‌دلیل پافشاری سونی، وی مجبور شد ونوم را به‌قصه‌ی فیلم بیارود و با اینکه ریمی در نظر داشت تا قصه‌ی نبرد ونوم، هری و سندمن با مرد عنکبوتی را در فیلمی که بیشتر از ۳ ساعت به‌طول می‌انجامید روایت کند، ریمی و تیم تولید به‌دستور سونی مجبور شدند تا حجم زیادی از فیلم را از آن حذف کنند و نتیجه با اینکه اثری سرگرم‌کننده و جذاب بود اما در جلب نظر منتقدان و تعداد زیادی از هواداران ناکام بود.

خارج شدن روح پیتر پارکر از بدنش پس از ضربه دکتر استرنج به مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home

در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness شاهد هنرنمایی بازیگرانی مثل بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، بندیکت وانگ، چیویتل اجیوفور، ریچل مک‌آدامز و سوچیل گومز خواهیم بود. سم ریمی به‌عنوان کارگردان، بیل پوپ به‌عنوان فیلمبردار و دنی الفمن در مقام آهنگساز از جمله اشخاصی هستند که پیش‌تر با سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی، در سینمای ابرقهرمانی و دنیای مارول فعالیت کرده بودند و حالا با دنباله‌ی دکتر استرنج به‌این عرصه‌ از فیلم‌سازی برمی‌گردند.

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱) اکران خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده