// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۳

یونیورسال فیلم جدید کریستوفر نولان را پخش خواهد کرد

فیلم جدید کریستوفر نولان راجع به پروژه‌ی منهتن، جنگ جهانی دوم و جی. رابرت اوپنهایمر است؛ فیزیکدان نظری که از او به‌عنوان پدر بمب هسته‌ای یاد می‌شود.

استودیو یونیورسال سازنده و پخش‌کننده‌ی فیلم جدید کریستوفر نولان است

یونیورسال تولید کننده و پخش‌کننده‌ی فیلم جدید کریستوفر نولان است. پس از ۱۹ سال همکاری پرشده از موفقیت‌های متفاوت، کارگردان معروف به‌صورت رسمی راه خود را از شرکت وارنرمدیا جدا کرد. گزارش‌ها خبر از این می‌دادند که در پشت صحنه اوضاع وخیم شده است و نولان استودیو برادران وارنر را برای تغییر ناگهانی برنامه‌ی پخش نزدیک به ۲۰ فیلم سینمایی بدون هماهنگی با کارگردان‌های آن‌ها نمی‌بخشد. سپس رسانه‌هایی همچون وال استریت ژورنال خبر از این دادند که استودیوهای مختلف مشغول تلاش برای جلب رضایت کریستوفر نولان شده‌اند. 

رئیس بخش فیلم نتفلیکس به‌صورت رسمی گفت که هر کار بتواند برای همکاری با نولان انجام می‌دهد. سونی، پارامونت، MGM، یونیورسال، وارنر و احتمالا آمازون، اپل و لاینزگیت هم مایل به همکاری با او در پروژه‌ی جدید بودند. حالا کریستوفر نولان، کارگردان فیلم Following و فیلم Memento به‌صورت رسمی یونیورسال را به‌عنوان تولید‌کننده و پخش‌کننده‌ی پروژه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید خود انتخاب کرد؛ فیلمی با حس‌وحال بزرگ‌سالانه که بخشی از پروسه‌ی خلق بمب اتم در پروژه‌ی منهتن جنگ جهانی دوم را با تمرکز روی جولیوس رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی و استاد دانشگاه برکلی به تصویر می‌کشد.

تصویر جولیوس رابرت اوپنهایمر (پدر بمب اتمی) در کنار کریستوفر نولان، کارگردان بریتانیایی

فیلم Insomnia، فیلم Batman Begins، فیلم The Dark Knight، فیلم Inception، فیلم The Dark Knight Rises، فیلم Dunkirk و فیلم Tenet همگی توسط وارنر تولید شدند. فیلم The Prestige با همکاری وارنر و شرکت Buena Vista Pictures اکران شد و فیلم Interstellar محصول سال مشترک پارامونت و وارنر بود. این ۹ فیلم سینمایی کریستوفر نولان در مجموع حدودا ۵ میلیارد دلار فروش سینمایی داشته‌اند تا وارنر سال‌ها از همکاری با فیلم‌ساز بریتانیایی خوشحال باشد.

حالا پس از حدودا ۱۹ سال همکاری، تصمیمات عجیب افراد بالارده‌ی شرکت وارنرمدیا که کارگردان‌های دیگر مثل دنی ویلنوو را نیز خشمگین کرد، اوضاع را به شکل متفاوتی رقم زده است. فیلم‌برداری اثر جدید کریستوفر نولان در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. زیرا او پروسه‌ی نوشتن فیلم‌نامه را به پایان رسانده است و حالا باید به‌زودی سراغ انتخاب بازیگر برود. شایعات می‌گویند که شاید کیلین مورفی، بازیگر سریال پیکی بلایندرز یکی از نقش‌های کلیدی فیلم را بازی کند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده