نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۲

واکنش منتقدان به فیلم Wild Indian - سرخپوست وحشی

فیلم سرخپوست وحشی (Wild Indian) با بازی جسی آیزنبرگ و مایکل گری آیز، مدتی پیش در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شد و میانگین امتیاز خیلی خوبی از منتقدان گرفت.

فیلم Wild Indian یا در زبان فارسی «سرخپوست وحشی» یکی از جدیدترین آثار دلهره‌آور شرکت ورتیکال اینترتینمنت (Vertical Entertainment) است که به‌دست فیلمساز بااستعداد و تازه‌کاری به‌نام لایل میچل کوربین جونیور ساخته شده است. لازم به ذکر است که این اثر، اولین فیلم سینمایی و بلند این کارگردان محسوب می‌شود و به واسطه‌ی آن رسما به عرصه‌ی کارگردانی پا گذاشته است. در فیلم سرخپوست وحشی، بازیگران هنرمند و بااستعدادی به‌نام مایکل گری آیز در نقش ماکوا، فینکس ویلسون در نقش ماکوای جوان، چاسک اسپنسر در نقش تدو، جولیان گوپال در نقش تدوی جوان، جسی آیزنبرگ در نقش جری، کیت باس ورث در نقش گرتا پیترسون، لیسا گرومارتی در نقش کمی و اسکات هیز در نقش پدر دنیلز و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سرخپوست وحشی در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۱ بهمن ۱۳۹۹) در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، برای اولین‌بار نمایش داده شد. شرکت ورتیکال اینترتینمنت فیلم سرخپوست وحشی را در تاریخ ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) در سینماهای ایالات متحده به‌صورت عمومی نمایش دهند. تا به این لحظه این اثر دلهره‌آور امتیاز ۷۲ را از بین ۱۰ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود لایل میچل کوربین جونیور بوده است. از طرف دیگر هم خود لایل میچل کوربین جونیور، توماس ماهونی و اریک تاویتیان نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که همه آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند.

منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، نظرات متنوعی را برای آن ثبت کردند و در نتیجه یک میانگین امتیاز خیلی خوب را برای این اثر به ثبت رساندند. اکثر آن‌ها سبک کارگردانی لایل میچل کوربین جونیور و بازی قدرتمند مایکل گری آیز را مورد تحسین قرار دادند و از آن تعریف کردند؛ هرچند که مشخص است هدف اصلی این فیلم بیشتر بررسی و کاوش موضوعات موجود در آن است. از طرف دیگر هم ۵۲ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر هیجانی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۸ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Wild Indian در سینماها نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Wild Indian از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

چندین دهه پیش، مایکل روی قتل همکلاسی خود سرپوش گذاشته بود. حالا بعد از گذشتن این چند سال، او تصمیم گرفته که از گذشته‌ی منکسر و پر از کتمان خود عبور کند و به زندگی عادی‌اش ادامه دهد. حالا مردی پیدا شده که راز مشترک و خشنی دارد و به‌دنبال انتقام است. در چنین شرایطی مایکل باید تمام تلاش خود را بکند تا به همراه همسرش و رئیس خود، از زندگی جدیدش دربرابر شیاطین گذشته خود محافظت کند.

مایکل گری آیز در حال نگاه کردن به کوهستان در فیلم Wild Indian

حال بیایید نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Wild Indian بیندازیم:

کریس ایوانجلیستا | اسلش فیلم

۸۵ از ۱۰۰

فیلم سرخپوست وحشی یک دستاورد منحصربه‌فرد است؛ فیلمی آنقدر خام و متمرکز که شما را به مبارزه می‌طلبد که آیا می‌توانید از صحنه‌هایی که می‌جوشد و می‌سوزاند، چشم بپوشانید یا خیر. هنوز خیلی زود است که بخواهیم انگشت خود را به سمت این فیلم بگیریم و لقب «بهترین فیلم سال» را به آن بدهیم. اما اگر چنین گفتگویی پیش بیاید، قطعا Wild Indian ارزش این را دارد که در بحث باشد. این فیلم اثری است که حالا حالاها آن را فراموش نمی‌کنید.

دیوید کاتز | فیلم استیج

۸۳ از ۱۰۰

فیلم Wild Indian مطالعه‌ای جسورانه و خشمگینانه روی شخصیت اصلی داستان است؛ فیلمی که یک ضدقهرمان عمیقا بی‌عاطفه را خلق می‌کند. این شخصیت با وجود خصوصیاتی که دارد، باز هم ترحم و درک دیگران را به‌دنبال دارد.

فرانک شک | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

اولین اثر سینمایی و بلند لایل میچل کوربین جونیور سینمای مستقل را در خشن‌ترین و بنیادی‌ترین سطح خود نشان می‌دهد.

تیم گریرسون | اسکرین دیلی

۸۰ از ۱۰۰

این اثر درام حول محور مسائلی می‌چرخد که نشان می‌دهد محیط اطراف و همچنین میراث فرهنگ و نژاد، تا چه حد از زندگی ما اطلاعات می‌دهد؛ اینکه آیا یک نفر می‌تواند واقعا از اتفاقات گذشته خود رهایی پیدا کند یا خیر.

مایکل گری آیز در حال صحبت کردن در فیلم Wild Indian

جنی نالف | آستین کرونیکل

۷۸ از ۱۰۰

فیلم سرخپوست وحشی یک اثر هیجان‌انگیز، ترسناک و تامل برانگیز است که وقتی به نقطه مورد نظر خود می‌رسد، ضربه محکمی به مخاطب می‌زند.

اندرو کرامپ | مجله پیست

۷۲ از ۱۰۰

فیلم سرخپوست وحشی پاسخ‌های لازم را ندارد. پاسخ برای هیچ سوالی ندارد. در عوض، پر از تجربه است و کوربین جونیور تغییرات شخصیت اصلی و مثبت داستان خود را با صداقت کامل به نمایش می‌گذارد.

پیتر دبروژ | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

بخش‌های مختلف فیلم سرخپوست وحشی خیلی خوب درکنار هم قرار نمی‌گیرند اما صدای جدید و البته مهمی را در خود دارند. نه‌تنها به‌خاطر نژاد بومی آمریکایی (هرچند که این موضوع نقش اصلی و مرکزی را در این پروژه دارد)، بلکه بیشتر به‌خاطر پیچیدگی‌ای که در شخصیت این نقش وجود دارد و او می‌خواهد این پیچیدگی‌ها را بیان کند.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۵۸ از ۱۰۰

شوک بزرگی که فیلم Wild Indian دارد، این است که کوربین اصلا ترسی ندارد؛ خصوصا که سعی دارد ماکوا را بیشتر از اینکه یک قربانی جلوه دهد، یک جامعه‌ستیز به تصویر بکشد. این فیلمساز، آن دو قطبی کاذب را تا حد ترسناکی بی‌ثبات می‌کند؛ به‌طوری که ممکن است مخاطبان، آن را یک هیولای ساده ببینند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Wild Indian نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده