// شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۰

نقش Last Night In Soho در انتخاب آنیا تیلور جوی برای فیلم جدید مد مکس

جرج میلر پیش از انتخاب آنیا تیلور جوی برای نقش فیوریوسا در فیلم Furiosa& به تماشای هنرنمایی او در فیلم Last Night In Soho به کارگردانی ادگار رایت پرداخت.

فیلم Last Night In Soho به‌عنوان نخستین اثر ترسناک روان‌شناختی ادگار رایت، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ برای برخی از تماشاگرها است. فیلم دیشب در سوهو ادگار رایت یکی از اکران‌های ویژه‌ی جشنواره ونیز امسال را به خود اختصاص داد. حالا می‌دانیم که جرج میلر، فیلم‌ساز بزرگ استرالیایی پیش از آن که بازیگر اصلی فیلم Furiosa را انتخاب کند، از تماشای فیلم Last Night In Soho لذت برده است.

آنیا تیلور جوی و توماسین مک‌کنزی بازیگرهای اصلی فیلم دیشب در سوهو هستند. تیلور-جوی در فیلم Furiosa نقش نسخه‌ی جوان شخصیت فیوریوسا مجموعه فیلم مکس دیوانه را بازی می‌کند؛ نقشی که شارلیز ترون بازیگر نسخه‌ی بزرگ‌سال او در فیلم Mad Max: Fury Road بود. آنیا تیلور-جوی ۲۵ساله فعالیت حرفه‌ای خود به‌عنوان یک هنرمند را با فیلم The Witch، محصول سال ۲۰۱۵ آغاز کرد.

او قدم به قدم موفق به همکاری با افراد بیشتری شد و طی ماه‌های اخیر خیلی‌ها مجذوب بازی او در فیلم Emma و صدالبته سریال The Queen’s Gambit شبکه نتفلیکس بودند. اکنون او با فیلم Last Night In Soho ادگار رایت قدم بعدی را برمی‌دارد و انتظار اکران دو فیلم جدید رابرت اگرز (کارگردان فیلم ترسناک جادوگر و فیلم The Lighthouse) را می‌کشد. نقطه‌ی اوج ماجرا هم احتمالا آن‌جا از راه می‌رسد که می‌بینیم با اکران فیلم Furiosa در سال ۲۰۲۳ رسما تیلور-جوی یک همکاری با جرج میلر داشته است.

جرج میلر، کارگردان بزرگ مجموعه فیلم مکس دیوانه در کنار آنیا تیلور-جوی، بازیگر سریال The Queen's Gambit شبکه آنلاین نتفلیکس و فیلم ترسناک جدید ادگار رایت

جرج میلر خطاب به ادگار رایت گفت: «من آنیا را می‌شناختم. اما هرگز او را پیش از تماشای Last Night In Soho در یک فیلم ندیده بودم. به یاد می‌آورم که با خود فکر کردم اوه، او جالب است. سپس به تو گفتم که دنبال بازیگر فیوریوسا جوان می‌گردم. تو گفتی که جای دیگری را جست‌وجو نکن و او فوق‌العاده است. تو از همکاری با آنیا تعریف کردی و گفتی وی تبدیل به بازیگر بسیار بزرگی خواهد شد؛ روی این نکته تاکید داشتی».

اعتماد میلر به رایت کاری کرد که او سریعا سراغ امتحان کردن آنیا تیلور جوی برای نقش فیوریوسا برود. این کارگردان معروف و تحسین‌شده بارها با این بازیگر خوش‌آتیه صحبت کرده است. اما آن‌ها به‌خاطر شرایط دنیا هنوز یکدیگر را از نزدیک ندیده‌اند. جرج میلر پیش از قطعی ساختن انتخاب خود از آنیا تیلور-جوی خواست که متنی را موقع نگاه به دوربین بخواند؛ مونولوگ I’m mad as hell از فیلم Network. میلر باور داشت که این تست ساده به او نشان می‌دهد که آیا تیلور-جوی مناسب اجرای نقش فیوریوسا است یا نه.

او توضیح می‌دهد: «متن درخشانی است که می‌تواند صرفا مقابل یک دوربین اجرا شود. بازیگر برای بیان آن نیازی به حضور یک بازیگر دیگر در صحنه ندارد. آنیا یک دور اجرا کرد که خیلی خوب بود. سپس من به او چند نکته‌ی ساده را راجع به مقصود متن گفتم. در دور دوم او نقش را میخکوب‌کننده اجرا کرد! فکر می‌کنم مقابل دوربین یک آیفون متن را خواند. ویدیو را برای استودیو فرستادم و به اعضای تیم گفتم که چرا فکر می‌کنم او برای نقش مناسب است. به آن‌ها اطلاع دادم که خوشحال می‌شوم راجع به تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب او با آن‌ها صحبت کنم. ولی انقدر همان یک ویدیو متقاعدکننده بود که استودیو گفت: تمومه».


منبع Empire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده