// جمعه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵

تولید فصل دوم سریال ارباب حلقه ها در بریتانیا به جای نیوزیلند

آمازون فصل اول سریال The Lord of the Rings را با ۴۶۵ میلیون دلار هزینه داخل کشور نیوزیلند ساخت. ولی از فصل دوم به بعد در بریتانیا تولید خواهد شد.

فیلم‌برداری فصل اول سریال ارباب حلقه‌ ها به پایان رسیده است. نخستین قسمت این محصول شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو نیز در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۱ شهریور ۱۴۰۱) پخش می‌شود. وقتی همه فهمیدند که آمازون ۴۶۵ میلیون دلار فقط برای فصل اول سریال The Lord of the Rings خرج کرده، خیلی‌ها متعجب شدند. چون این رقم حتی با استانداردهای بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ تلویزیون هم عجیب‌وغریب به‌نظر می‌آید. عده‌ای می‌گفتند که آمازون از این پول برای ساخت مواردی همچون لوکیشن‌های فیلم‌برداری بهره برد که طی فصول بعدی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالا می‌دانیم که آمازون برخی از این ست‌های فیلم‌برداری را هم از نیوزیلند به محل تولید جدید انتقال می‌دهد.

آمازون فصل‌های بعدی سریال ارباب حلقه ها را داخل بریتانیا فیلم‌برداری خواهد کرد و این پروژه را از نیوزیلند بیرون می‌برد. حالا باید دید که هزینه‌ی تولید فصل دوم چه‌قدر می‌شود. جالب این‌جا است که پیش از انتخاب شدن نیوزیلند به‌عنوان کشور محل تولید سریال، آمازون به فیلم‌برداری آن داخل کشورهای دیگر هم فکر کرد و با دولتی جز دولت نیوزیلند به توافق نرسید؛ درحالی‌که خیلی‌ها به اشتباه تصور می‌کردند چون پیتر جکسون سری فیلم ارباب حلقه‌ها را داخل نیوزیلند جلوی دوربین برد، آمازون هم چاره‌ای جز انجام این کار ندارد.

تولید فصل نخست سریال ارباب حلقه ها تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ داخل نیوزیلند ادامه خواهد داشت. در همین حین پیش‌تولید فصل دوم از اوایل سال ۲۰۲۲ داخل بریتانیا آغاز خواهد شد. آمازون سریال Good Omens و سریال Anansi Boys را نیز در بریتانیا تولید می‌کند که هر دو اقتباس‌های یک نویسنده‌ی معروف و محبوب دیگر به اسم نیل گیمن هستند.

نقشه جهان ارباب حلقه ها در زمان وقوع داستان سریال جدید شبکه آمازون پرایم با محوریت اقتباس از آثار تالکین

بدون شک این حرکت آمازون حداقل پشت درهای بسته با واکنش‌هایی روبه‌رو خواهد شد. البته که تالکین از زندگی خود در محل‌های روستا-مانند انگلستان برای خلق محیط‌هایی همچون شایر در سرزمین میانه بهره برد. ولی کم نیستند افرادی که به خاطر آثار پیتر جکسون عملا تصاویری از طبیعیت نیوزیلند را در ذهن خود با جهان ارباب حلقه‌ها پیوند داده‌اند. همچنین دولت نیوزیلند به این دلیل برای تولید فصل اول به توافق خوبی با آمازون رسید که می‌دانست چه‌قدر فیلم‌های جکسون روی افزایش جاذبه‌ی کشور برای توریست‌های تاثیر مثبت داشته است.

ورنن سندرز، نایب رئیس استودیوهای آمازون در یک بیانیه نوشت: «ما می‌خواهیم از مردم و دولت کشور نیوزیلند به‌خاطر مهمان‌نوازی و ارائه‌ی محل فوق‌العاده برای آغاز این سفر حماسی تشکر کنیم. از کمیسیون فیلم، وزارت تجارت، سازمان گردشگری و Auckland Unlimited نیوزیلند سپاسگزاریم؛ همچنین از حمایت‌های عالی تمام گروه‌های دیگر».

مطابق گزارش رسانه ددلاین، سخت‌گیری بسیار زیاد دولت نیوزیلند در دوران شیوع ویروس کرونا/کووید 19 یکی از دلایل خارج شدن سریال The Lord of the Rings از این کشور است. بیشتر از نصف بازیگرهای سریال ارباب حلقه ها متعلق به بریتانیا هستند و به‌خاطر قوانین سفت‌وسخت نیوزیلند عملا باید به مدت دو سال از این کشور خارج نمی‌شدند. اما وقتی تولید در بریتانیا جریان داشته باشد هم آن‌ها به خانه‌های خود نزدیک‌تر هستند و هم تهیه‌کنندگان می‌توانند در صورت نیاز به فیلم‌برداری در نقاط دیگر اروپا هم فکر کنند.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده