// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰

تکمیل خریداری Crunchyroll با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار توسط سونی

سونی حالا صاحب شرکت Funimation، شرکت Crunchyroll و شرکت Aniplex است تا رسما یک غول دنیای انیمه در جهان باشد.

سونی پیکچرز اینترتینمنت و Aniplex که هر دو به شرکت Sony تعلق دارند، موفق به خریداری کرانچی‌رول با پرداخت ۱.۱۷۵ میلیارد دلار به شرکت AT&T شدند. حالا پلتفرم عظیم Crunchyroll عملا بخشی از فانیمیشن سونی است و شرکت ژاپنی مورد بحث بحث چه در تولید انیمه و چه در پخش انیمه به قدرتی بسیار قابل‌توجه دست می‌یابد. کرانچی‌رول بیشتر از ۱۲۰ میلیون مخاطب در سرتاسر جهان دارد که بیشتر از پنج میلیون نفر آن‌ها، مشترک‌های پولی سرویس تماشای انیمه‌ها در کرانچی‌رول هستند. تازه نباید فراموش کرد که سرویس اشتراکی استریم‌محور/آنلاین کرانچی‌رول به بیشتر از ۲۰۰ کشور دنیا رسیده است.

طی ماه‌های آتی به‌گفته‌ی سونی چه مخاطب‌های فانیمیشن و چه مخاطب‌های کرانچی‌رول بهتر از قبل می‌توانند مشغول لذت بردن از سرویس مد نظر خود باشند. اما هدف اصلی سونی به وجود آوردن سرویسی اختصاصی و یک‌پارچه برای انیمه‌ها است که قدرت Aniplex، فانیمیشن، کرانچی‌رول و تمام زیرمجموعه‌های آن را با یکدیگر ترکیب کند. چنین پلتفرمی بدون شک می‌تواند به موفقیت‌های مالی بزرگ دست پیدا کند. رئیس سونی پیکچرز می‌گوید که در سریع‌ترین زمان ممکن به خلق این سرویس می‌پردازد.

کرانچی رول و علامت شرکت بزرگ انیمه با رنگ های نارنجی و تیره

سونی می‌خواهد علاوه‌بر ساخت سرویسی یک‌پارچه برای انیمه‌ها، در بسترهای دیگر هم از طرفدارهای آن‌ها پذیرایی کند

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید: «ما فرصتی بی‌سابقه برای خدمت به طرفدارهای انیمه‌ها داریم تا تجربه‌های مربوط‌به مدیوم انیمه را به هر شکلی که می‌خواهند، تقدیم آن‌ها کنیم؛ از اکران انیمه‌های سینمایی در سالن‌های سینما و برگزاری رویدادها تا ارائه‌ی سرگرمی‌های خانگی، بازی‌ها، انیمه‌های تلویزیونی و سرویس استریم». نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۰ متوجه شدیم که سونی انجام کارهای مربوط‌به خرید کرانچیرول را آغاز کرده است و حالا می‌دانیم که این پروسه تکمیل شد. در متن گزارش رسمی شرکت‌ها می‌خوانیم که سونی حالا به‌دنبال گسترش میزان ارائه‌ی محتواهای جهان انیمه به مخاطب‌ها است و به توسعه‌ی پیشنهادهای جذاب بیشتر برای طرفدارها می‌پردازد.

کنیچیرو یوشیدا به‌عنوان رئیس و مدیرعامل Sony Group در بیانیه‌ی خود نوشت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا ورود شرکت Crunchyroll به تشکیلات Sony Group را خوش‌آمد بگوییم. انیمه یک مدیوم است که مدام به رشد با سرعت بیشتر ادامه می‌دهد، مخاطب‌های قرارگرفته در نقاط مختلف کره زمین را شیفته‌ی خود می‌کند و الهام‌بخش احساسات آن‌ها می‌شود.

قرار گرفتن فانیمیشن و کرانچیرول درکنار یکدیگر به سونی اجازه‌ی این را می‌دهد که بیش‌ازپیش به هوادارها و سازندگان انیمه‌ها نزدیک شود؛ افرادی که قلب جامعه‌ی انیمه هستند».


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده