نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱

شروع ناامید کننده فیلم The Suicide Squad در گیشه

فیلم The Suicide Squad به کارگردانی جیمز گان با وجود دریافت نقدهای بسیار مثبت، اما شروعی بسیار پایین‌تر از انتظار در گیشه داشته است.

فیلم The Suicide Squad سرانجام در روز جمعه در سالن‌های سینما و HBO Max اکران شد و توانست نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کند. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آماری از میزان فروش این فیلم مورد انتظار از دنیای دی سی منتشر شده که شاید خیلی خبر خوبی برای طرفدارانش نباشد. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، قسمت جدید فیلم Suicide Squad در سه روز اول اکرانش تنها ۲۶.۵ میلیون دلار از ۴۰۰۲ سالن سینمایی که به نمایش درآمده، فروش کرد تا با وجود صدرنشینی در گیشه، شروعی بسیار ناامید کننده‌ای داشته باشد.

این آمار وقتی بدتر می‌شود که تنها بودجه ساخت فیلم The Suicide Squad حدود ۱۸۵ میلیون دلار بوده است و همچنین پیش‌بینی‌‌ها از افتتاحیه‌ای بیش ۳۰ میلیون دلاری خبر داده بودند. این بودجه در مقایسه با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی با درجه سنی بزرگسال هم بسیار زیاد است که در یک مقایسه، پیش از این فیلم Deadpool با بودجه ۵۸ میلیون دلار، فیلم Logan با بودجه ۹۷ میلیون دلار و فیلم جوکر با بودجه ۶۵ میلیون دلار تولید شده بودند. همچنین لازم به توضیح است که این بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری شامل هزینه تبلیغات فیلم نمی‌شود.

رتکچر ۲ در فیلم The Suicide Squad جیمز گان میان دنیایی از موش ها

در هر حال واکنش کسانی که فیلم The Suicide Squad را تماشا کرده‌اند، مثبت بوده و این شاید کمی برای سازندگان فیلم دلگرم کننده باشد. همچنین افتتاحیه ۲۶.۵ میلیون دلاری فیلم The Suicide Squad در مقایسه با فیلم Suicide Squad که در سال ۲۰۱۶ اکران شد، با ۸۰ درصد افت فروش مواجه شده است. البته هر دو فیلم سینمااسکور B+ را دریافت کرده‌اند؛ اگرچه نمی‌تواند معیار خیلی دقیقی از رضایت تماشاگران از یک فیلم باشد. همچنین در گیشه جهانی فیلم The Suicide Squad توانست ۳۵ میلیون دلار دیگر فروش کند تا مجموع فروش کلی آن به ۷۲.۲ میلیون دلار افزایش یابد.

یکی از دلایل فروش ناامید کننده فیلم The Suicide Squad ممکن است عرضه همزمان آن روی HBO Max باشد، اما گفته می‌شود افزایش تعداد مبتلایان گونه دلتا ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ها، یکی دیگر از دلایل احتمالی است که روی فروش فیلم تاثیر منفی گذاشته است. همچنین ورایتی درجه سنی فیلم را یکی دیگر از دلایل احتمالی افتتاحیه ضعیف فیلم می‌داند. حال باید دید افتتاحیه ناامید کننده فیلم The Suicide Squad چه تاثیری روی نمایش فیلم‌های آینده خواهد گذاشت.


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده