نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰

جیمز گان انتقادات اسکورسیزی به فیلم‌های مارول را «بسیار بدبینانه» می‌داند

جیمز گان کارگردان فیلم جدید The Suicide Squad در واکنش به اظهارات مارتین اسکورسیزی درخصوص فیلم‌های ابرقهرمانی، انتقادات وارده را تاحدی درست می‌داند اما معتقد است در اینجا بسیار کلی گویی شده است.

اول از همه باید گفت که زمان زیادی از اظهارات مارتین اسکورسیزی در رابطه با استودیوی مارول و فیلم‌های ابرقهرمانی می‌گذرد. اسکورسیزی اساساً این دسته از فیلم‌ها را همانند پارک تفریحی و آن‌ها را از «سینمای واقعی» جدا می‌داند. اما این کارگردان بزرگ، از آن زمان تاکنون هیچ اظهارنظر دیگری را در این خصوص مطرح نکرده است. حالا جیمز گان، کارگردان آثاری همچون Guardians of the Galaxy و فیلم جدید The Suicide Squad در پاسخ به پرسشی که نظر او را درباره گفته‌های اسکورسیزی جویا شده بود، صادقانه درباره دیدگاه خود صحبت کرده است.

جیمز گان در مصاحبه با پادکست Happy. Sad. Confused گفته که به‌عنوان شخصی که سال‌ها است به ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی می‌پردازد، با حرف‌های اسکورسیزی کاملاً موافق نیست. گان که تاکنون دو فیلم برای استودیوی مارول و یک فیلم برای DC را در کارنامه دارد، در بخشی از اظهارات خود می‌گوید:

«من فکر می‌کنم خیلی بدبینانه است که او مدام علیه فیلم‌های مارول اظهارنظر می‌کند و این تنها چیزی بوده که توجه مطبوعات را به سمت فیلم‌های جدید او جلب کرده است. درواقع او دارد فیلم‌های خود را در سایه فیلم‌های مارول تولید می‌کند و از این طریق برای جلب توجه به سمت چیزهایی که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفتند، استفاده می‌کند.»

جیمز گان و مارتین اسکورسیزی

اما به نظر می‌رسد که این قضیه باعث نشده تا جیمز گان به مخالف شماره یک اسکورسیزی در این خصوص تبدیل شود. درواقع، او یکی از طرفداران این کارگردان بزرگ است و فکر می‌کند اظهارات اسکورسیزی درباره بلاک باسترها تا حدودی حقیقت دارد.

«او یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان تاریخ سینماست و شکی در آن نیست. شخصاً عاشق فیلم‌های او هستم و هیچ مشکلی با آثار او ندارم. حتی با اکثر گفته‌های او هم موافقم. چیزهایی زیادی در اظهارات او وجود دارد که واقعاً حقیقت دارند.»

وی در ادامه اضافه می‌کند:

«فیلم‌های بی‌روح و پرزرق و برق زیادی وجود دارند که قادر به انعکاس چیزهایی که باید اتفاق بیفتند، نیستند. بارها و بارها اتفاق افتاده که قبل از ساخت فیلم‌های بزرگ با کارگردان‌های آن‌ها صحبت کردم و به آن‌ها گفتم که ما در این کار با هم هستیم و بیایید اینباره کار متفاوتی را با این فیلم انجام بدیم. بعد هم دیدم که آن‌ها با همه‌ی خواسته‌های استودیوها کنار آمدند و نتیجه کار چیزی نبود که به‌دنبال آن بودند.»

جیمز گان درنهایت موافقت خود را با بخش‌هایی از گفته‌‌های اسکورسیزی اظهار می‌کند و اعتراف می‌کند که برخی از این آثار می‌توانند «آزاردهنده» باشند؛ چراکه فکر می‌کند او هنوز فیلم‌های Guardians of the Galaxy را ندیده و نمی‌تواند از گفته‌ها را درباره آن مطرح کند.

پوستر فیلم The Suicide Squad

گفته‌های اسکورسیزی که حالا دیگر بیش از سال از آن می‌گذرد، بارها و بارها در اظهارات منتقدان و مخاطبان بازگو شده و بسیاری از افراد با تفاوت سینمای واقعی و بلاک باسترهای بی‌ارزش هالیوودی موافق هستند. با اینحال عده دیگری هم وجود دارند که مانند جیمز گان معتقدند صحبت‌های اسکورسیزی بیش از حد کلی بوده و اصطلاحاً تر و خشک را با هم سوزانده است. مشخص نیست، شاید اگر اسکورسیزی The Suicide Squad را تماشا کند، کمی در گفته‌های خود تجدید نظر کند. نظر شما در اینباره به چه شکل است؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع theplaylist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده