نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷

اعلام منابع الهام فیلم Old توسط ام نایت شیامالان

ام. نایت شیامالان، کارگردان فیلم سینمایی Old به‌تازگی فهرست منابع الهام این فیلم سینمایی را به‌دست داده است. 

ام. نایت شیامالان، کارگردان فیلم سینمایی Old (پیر) به‌تازگی در توییتر فهرست پنج فیلم و یک سریال را به‌عنوان منابع الهام این متاخرترین ساخته‌ی خود معرفی کرده است. این فهرست به قرار مقابل است: فیلم سینمایی Walkabout ساخته‌ی نیکولاس روگ محصول ۱۹۷۱، فیلم سینمایی Picnic at Hanging Rock ساخته‌ی پیتر ویر محصول ۱۹۷۵، فیلم سینمایی Kuroneko ساخته‌ی کانتو شیندو محصول ۱۹۶۸، فیلم سینمایی The Exterminating Angel ساخته‌ی لوییس بونوئل محصول ۱۹۶۲، فیلم Jaws ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ محصول ۱۹۷۵ و سریال The Twilight Zone ساخته‌ی راد سرلینگ محصول ۱۹۵۹.

پوستر فیلم Old، اثر جدید ام نایت شیامالان

فیلم سینمایی Old ساخته‌ی ام نایت شیامالان درباره زوجی در آستانه‌ی طلاق است که به همراه فرزندشان به آخرین تعطیلات خانوادگی خود می‌روند تا پس از آن رسما طلاق بگیرند. آن‌ها اما ناغافل در ساحلی اسرارآمیز زندانی می‌شوند، ساحلی که انسان در آن با سرعتی بسیار زیاد و به شکلی مکرر پیر می‌شود. شخصیت‌های داستان در حالیکه با گذر هر ساعت، به‌سرعت پیر و پیرتر می‌شوند، باید به‌دنبال راه فراری از ساحل منحوس باشند. این فیلم سینمایی با بازی گائل گارسیا برنال، ویکی کریپس، روفس سوئل، ابی لی کرشا و آرون پیر ساخته شده است. فیلم سینمایی Old اقباسی از رمان گرافیکی Sandcastle اثر پیر اسکار لوی و فردریک پترز محسوب می‌شود، این فیلم سینمایی مدتی پیش اکران شده و فروش خوبی را نیز تجربه کرده است.

فیلم Old در زمینه‌ی مضمون شباهت قابل‌توجه‌ای به فیلم The Exterminating Angel ساخته‌ی لوییس بونوئل دارد؛ فیلم بونوئل درباره گروهی از ثروتمندان است که برای برپایی مهمانی به عمارتی وارد می‌شوند اما سپس درمی‌یابند در آن‌جا زندانی شده‌اند و نمی‌توانند خارج شوند. برخی از سکانس‌های تلاش شخصیت‌های اصلی برای فرار از جزیره نیز به سکانس‌ها و نماهایی از فیلم Picnic at Hanging Rock ساخته‌ی پیتر ویر بی‌شباهت نیستند. همچنین نماهای بسته‌ی ساخته‌ی متاخر شیامالان می‌توانند یادآور برخی از سکانس‌های سوررئال فیلم Kuroneko ساخته‌ی کانتو شیندو باشند.

شما کاربران زومجی درباره ساخته‌های ام نایت. شیامالان نظیر Unbreakable و After Earth و Split و Glass چه نظری دارید؟ 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده