نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰

دیوید آیر: نسخه استودیویی Suicide Squad فیلم من نیست

دیوید آیر کارگردان فیلم کامیک بوکی Suicide Squad در سال ۲۰۱۶، ضمن تحسین عملکرد جیمز گان در ریبوت The Suicide Squad به انتقاد از تغییرات گسترده‌ی فیلم خود به‌دست شرکت وارنر پرداخته است.

درحالی ریبوت The Suicide Squad ساخته‌ی جیمز گان به‌تازگی روی پرده سینما رفته و اتفاقاً مورد تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان خود قرار گرفته است، دیوید آیر در واکنش به مقایسه این فیلم با اثر ناامیدکننده خود در سال ۲۰۱۶، شرکت وارنر را به‌دلیل دستکاری بیش از حد در نسخه اورجینال این فیلم، مقصر انتقادات وارده به Suicide Squad 2016 معرفی کرده است. آیر در توییت بلندی که عنوان را «My Turn» یا «نوبت من» گذاشته می‌نویسد:

«من زندگی خودم را پای Suicide Squad گذاشتم. چیزی که من ساخته بودم، اثری شگفت انگیز بود. فیلم من یک ماجرای عمیق و احساسی با شخصیت‌های بدی بود که در طول زندگی با آن‌ها بدرفتاری شده و از جامعه طرد شدند.(این احساسی است که برای روح و روان من طنین انداز است.) نسخه‌ی استودیویی جوخه انتحار فیلم من نیست. ضمناً فیلم من یک «نسخه کارگردان» معمولی نیست که در عرض ۱۰ هفته آماده شده باشد، این فیلم یک ویرایش کامل و بالغ از لی اسمیت است که روی کار بی‌نظیر جان گیلروی صورت گرفته است. موسیقی متن فوق‌العاده‌ی فیلم من، اثر شاهکاری از استیون پرایس است و در طول فیلم حتی یک آهنگ رادیویی هم استفاده نشده است. این فیلم درباره یک قوس شخصیتی دقیق با بازی شگفت انگیز هنرپیشگان آن است که تعداد انگشت شماری آن را تماشا کردند.»

هارلی کوئین در فیلم Suicide Squad

آیر در ادامه اضافه می‌کند که «من هیچوقت داستان خودم را نگفتم و هیچوقت هم این کار را نخواهم کرد...ذاتاً چنین اخلاقی دارم. به خاطر همین دهانم را بسته نگه داشتم و سونامی انتقادات شخصی و تکان دهنده آن را پذیرفتم.»

آیر: من زندگی خودم را پای Suicide Squad گذاشتم؛ فیلم من  اثری شگفت انگیز بود.

کارگردان فیلم تحسین شده‌ی Fury صحبت‌های خود را جمع بندی کرده و می‌گوید که به عملکرد جیمز گان افتخار می‌کند و از WB حمایت می‌کند و خوشحال است که این مجموعه به جایگاهی که به آن نیاز داشت دست پیدا کرده است. آیر در پایان می‌گوید: «عملکرد درخشان جیمز قطعاً شگفت انگیز خواهد بود و من دیگر به‌طور عمومی درباره این موضوع صحبت نخواهم کرد.»

شرکت برادران وارنر پیش از اکران فیلم Suicide Squad اقدام نامتعارفی را انجام داده و فیلم را به‌دست ویراستاران متعددی سپرد تا بارها روی آن اصلاحاتی را انجام دهند. با اینحال این نام جان گیلروی بود که در اسامی پایانی نسخه اکران شده‌ی این فیلم نشان داده شد. وارنر با انتشار بیانیه‌ای به این موضوع اذعان کرده بود که این فیلم «حاصل تجربیات و همکاری افراد زیادی بوده است» اما در ادامه گفته شد که «ما از نتیجه کار بسیار راضی هستیم و این فیلم متعلق به دیوید آیر است.»

دیوید آیر در حال فیلمبرداری Suicide Squad

شرکت وارنر از آن زمان دچار تغییرات گسترده‌ای در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شده و ان سارنوف به‌عنوان مدیرعامل استودیوهای وارنرمدیا منصوب شد. از آنجایی که زک اسنایدر، کارگردان فیلم Justice League بعد از درخواست‌های مکرر طرفداران، اقدام به انتشار نسخه اورجینال خود از این فیلم کرد، برخی مخاطبان خواستار انتشار نسخه Ayer Cut فیلم Suicide Squad هستند. با اینحال سارنوف این ایده را رد کرده و در ماه مارس به نشریه Variety اعلام کرده بود که «قرار نیست نسخه دیوید آیر را توسعه دهیم.» وقتی که این خبر منتشر شد، آیر در یک توییت عبارت کوتاه «چرا؟» را منتشر کرده بود.

آیا شما هم علاقه‌مند به انتشار اثر اورجینال دیوید آیر از فیلم جوخه انتحار هستید؟ در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده