رشد تعداد مشترک های شبکه آنلاین Peacock
شرکت بسیار بزرگ NBCUniversal که به شرکت کامکست تعلق دارد، هر روز تبدیل به یک بازیکن جدیتر در رقابت شبکههای آنلاین استریممحور میشود. بالاخره همه میدانند که یونیورسال در جهان سینما و شبکه NBC در جهان تلویزیون چهقدر قدرتمند هستند. شبکه آنلاین پیکاک بهعنوان سرویس اشتراکی و استریممحور متعلق به یکی از غولهای هالیوود قطعا از شانس قابل توجهی برای موفقیت برخوردار است. تازه همانگونه که سریال آفیس و سریال Parks and Recreation داخل آمریکا از دسترس شبکههای رقیب خارج شدند و فقط روی پیکاک قرار گرفتند، شرکت NBCUniversal ماه به ماه با به پایان رسیدن قراردادهای قبلی میتواند آثار پرطرفدار بیشتری از میان فیلمها و سریالهای متعلق به خود را بهصورت اختصاصی روی شبکه آنلاین پیکاک بگذارد.
از چند ماه بعد دیگر فیلمهای یونیورسال هم وقتی دوران اکران سینمایی اختصاصی آنها به پایان رسید، فقط روی یک شبکه آنلاین قرار میگیرند؛ پیکاک (Peacock). در همین حین محصولاتی نیز بهصورت اختصاصی برای این شبکه آنلاین ساخته خواهند شد و بعضی مواقع مطابق قراردادهای از پیش امضاشده، برخی از فیلمها و سریالهای پربینندهی هم طی مدتزمان مشخص در شبکه پیکاک قابل تماشا خواهند بود.
همهی اینها نشان میدهند که اگر یونیورسال بتواند طی چند ماه آتی شبکه آنلاین پیکاک را در مسیر رشد قدم به قدم نگه دارد، شاید آیندهی بسیار خوبی در انتظار این سرویس اشتراکی استریم فیلم و سریال باشد. مطابق جدیدترین آمار میدانیم که تا به امروز بیشتر از ۵۴ میلیون اکانت در پیکاک ساخته شدهاند و این شبکه آنلاین بیشتر از ۲۰ میلیون مشترک فعال ماهانه دارد. شرکت Comcast بهعنوان صاحب اصلی همهی این تشکیلات هم طی ماههای اخیر بهلطف موفقیت بخشهای مختلف کسبوکار خود همچون شبکه آنلاین پیکاک توانست عملکرد مالی قدرتمندتری نسبت به پیشبینیهای تحلیلگرهای وال استریت داشته باشد.
پخش انیمیشن The Boss Baby: Family Business، مینیسریال Dr. Death و المپیک توکیو روی پیشرفت شبکه آنلاین پیکاک تاثیر مثبت داشتند. حالا شرکت NBCUniversal تمام تلاش خود را به خرج میدهد که طی ماههای پیشرو نیز پیکاک مدام بهتر و موفقتر از قبل شود.
شبکه Peacock در آیندهی نزدیک مدام وارد کشورهای بیشتری خواهد شد. در اولین قدم شرکت NBCUniversal با همکاری شرکت Sky آن را به حدودا ۲۰ میلیون مخاطب در بریتانیا و اروپا میرساند. برنامههای بعدی برای رساندن پیکاک به تعداد بیشتری از مخاطبها چند ماه بعد اعلام خواهند شد و یونیورسال برای جهانی ساختن شبکه آنلاین خود آمادهی همکاری با بهترین شرکتها خواهد بود. این وسط از آنجایی که پیکاک برخی از محتواهای خود را بهصورت رایگان و با تبلیغات تحویل تماشاگر میدهد، تحلیلگرها ترجیح میدهند که کامکست در گزارش مالی بعدی خود تعداد مشترکهای پولی شبکه آنلاین استریممحور و اشتراکی Peacock را هم اعلام کند.