// سه شنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶

انتقاد جدی کارگردان فیلم Space Jam سال ۱۹۹۶ از دنباله آن با بازی لبران جیمز

جو پیتکا، کارگردان فیلم Space Jam سال ۱۹۹۶ میلادی با نقش‌آفرینی مایکل جردن اصلا و ابدا از فیلم Space Jam: A New Legacy، محصول سال ۲۰۲۱ میلادی با بازی لبران جیمز راضی نیست.

جو پیتکا: شما هیچ‌وقت نمی‌خواهید ببینید که فرزند شما بزرگ شده است تا تبدیل به یک تبلیغ دوساعته‌ی بی‌نظم برای مجموعه‌های مختلف وارنر شود

فیلم Space Jam: A New Legacy در راتن تومیتوز براساس ۱۸۹ بررسی به درصد رضایت ۲۹ منتقدها رسیده است و در متاکریتیک با ۴۳ بررسی، میانگین نمرات ۳۷ از ۱۰۰ منتقدها را دارد. حالا می‌دانیم که کارگردان فیلم Space Jam اصلی نیز مشکلات زیادی با دنباله دارد و آن را یک تبلیغ دو ساعته‌ی بی‌نظم برای مجموعه‌های مختلف متعلق به وارنر می‌داند. جو پیتکا می‌گوید که انقدر با این فیلم مشکل داشت که فقط توانست آن را در مجموع طی پنج نوبت بالاخره تا آخر ببیند. زیرا برخی مواقع واقعا نمی‌توانست از پای اسپیس جم جدید بلند نشود.

پیتکا می‌گوید وقتی فیلم Space Jam در سینماها پخش شد، مایکل جردن بزرگ‌ترین سلبریتی دنیا بود. ولی فیلم Space Jam: A New Legacy در زمانی پخش شد که لبران جیمز  به‌عنوان یک ورزشکار موفق، به نظر او اصلا مثل جردن نیست. تازه به عقیده‌ی وی برخلاف فیلم Space Jam سال ۱۹۹۶ که به خوبی به زندگی شخصی مایکل جردن هم پیوند خورده بود، واقعا چنین پیوندی بین زندگی لبران جیمز و فیلم Space Jam: A New Legacy وجود ندارد.

لبران جیمز و باگز بانی در یک تیم بسکتبال در فیلم Space Jam: A New Legacy

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به حضور بیل مری و چارلز بارکلی در فیلم Space Jam سال ۱۹۹۶ آن اثر را از این نظر هم بسیار جلوتر از دنباله‌ی تازه از راه رسیده می‌داند. همچنین در نگاه پیتکا، آلبوم موسیقی متن اورجینال فیلم Space Jam: A New Legacy برخلاف فیلم Space Jam نه کلاسیک که ناچیز است.

ولی اگر فکر می‌کنید که انتقادهای تند او از فیلم جدید همین‌جا به پایان می‌رسند، اشتباه کرده‌اید. او با خود باگز بانی حاضر در فیلم Space Jam: A New Legacy به کارگردانی مالکوم دی. لی هم مشکل دارد: «این نسخه‌ی جدید از باگز بانی شبیه یکی از آن عروسک‌های نرم است که در فرودگاه می‌خرید تا پس از یک سفر کاری طولانی آن را به‌دست بچه‌ی خود بدهید. باگز بانی در فیلم قبلی اسپیس جم یک بازتاب از تمام جلوه‌های دیگر این شخصیت تا آن زمان بود. نقش او در فیلم جدید، غم‌انگیز است».

در برخی از سایت‌ها همچون راتن تومیتوز، فاصله‌ی بین نظر منتقدها و تماشاگرها راجع به فیلم Space Jam: A New Legacy بیشتر از فاصله‌ی بین نظر آن‌ها راجع به فیلم Space Jam است. از طرفی فیلم اسپیس جم سال ۱۹۹۶ در IMDB به نمره‌ی ۶.۵ از ۱۰ رسید و فیلم اسپیس جم جدید فعلا در IMDB به کسب ۴.۳ از ۱۰ رضایت داده است.

فیلم Space Jam، محصول سال ۱۹۹۶ میلادی با بودجه‌ی ۸۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۲۵۰.۲ میلیون دلار فروخت. فیلم Space Jam: A New Legacy، محصول سال ۲۰۲۱ میلادی با بودجه‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و تا به امروز تنها ۹۴ میلیون دلار فروش در سینماهای جهان داشته است. اگر می‌خواهید بیشتر با این دنباله‌ی پخش‌شده توسط وارنر آشنا شوید، نقد فیلم Space Jam: A New Legacy را در زومجی به قلم مسیح کریمی بخوانید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده