نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۴

مشخص شدن نویسنده و سازنده جدید سریال Dune

سریال Dune: The Sisterhood همچنان قرار است ساخته شود و حالا شورانر و نویسنده اصلی این سریال مشخص شده است.

علاوه‌بر فیلم Dune که قسمت اول آن تولید شده و قرار است دارای یک دنباله نیز باشد، یک سریال تلویزیونی از این مجموعه با نام Dune: The Sisterhood نیز در دست ساخت است و این سریال قرار است برای شبکه HBO Max تولید و منتشر شود. بااین‌حال، جان اسپیتز نویسنده فیلم Dune و شورانر سریال آن در آبان ۹۸ از سمت خود برای تمرکز روی نوشتن فیلمنامه دنباله این فیلم کناره‌گیری کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نویسنده و سازنده جدید سریال Dune مشخص شده است.

طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، دایان آدمو جان، نویسنده و تهیه‌کننده آثاری چون سریال The Haunting of Bly Manor، سریال Empire، سریال The Originals و سریال Body of Proof و سریال Medium به‌عنوان نویسنده و شورانر جدید سریال Dune: The Sisterhood استخدام شده‌ است. این خبر خوبی می‌تواند برای طرفداران این مجموعه باشد که پیش از این نگرانی‌هایی مبنی‌بر ساخته نشدن سریال Dune به‌وجود آمده بود.

دایان آدمو جان و فیلم Dune

همچنین دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune هنوز قرار است وظیفه کارگردانی قسمت پایلوت (آزمایشی) سریال Dune: The Sisterhood را بر عهده داشته باشد. این سریال اقتباسی از رمان Sisterhood of Dune اثر برایان هربرت و کوین جی. اندرسون است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و اتفاقات آن در دنیای رمان تل‌ماسه اثر فرانک هربرت جریان دارد. سریال Dune: The Sisterhood قرار است داستان یک گروه مخفی از زنان به رهبری بنی جسرت را دنبال کند که ازطریق تسلط بر بدن و ذهن خود توانایی‌های فوق‌العاده‌ای را به‌دست آورده‌اند.

بنی جسرت به‌صورت ماهرانه‌ای به‌دنبال استفاده از سیاست فئودالی و فتنه The Imperium برای دنبال کردن برنامه‌های خودشان هستند که درنهایت آن‌ها را به سمت سیاره Arrakis سوق می‌دهد که ساکنان آن با نام Dune شناخته می‌شوند. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در ریبوت فیلم Dune حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Dune برای اکران در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برنامه‌ریزی شده است. همزمان با اکران، این فیلم علمی تخیلی قرار است ازطریق HBO Max نیز پخش شود. 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده