نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۳

اضافه شدن ۲.۸ میلیون مشترک جدید به HBO و HBO Max در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

AT&T گزارش داده که شبکه HBO و HBO Max در ادامه‌ی روند موفقیت آمیز خود ۲.۸۵ میلیون مشترک جدید را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ جذب کرده تا تعداد مشترکین فعال آن‌ها در مجموع به رقم ۶۷.۵ میلیون برسد.

براساس گزارش جدید سرویس مخابراتی AT&T، شبکه HBO و سرویس استریم HBO Max طی یک سال گذشته با اضافه کردن ۱۰.۷ میلیون مشترک جدید در داخل آمریکا، تعداد دنبال کنندگان خدمات خود در داخل این کشور را به رقم ۴۷ میلیون نفر رسانده است. این تعداد شامل ۲.۸ میلیون مخاطب جدیدی است که طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به آن‌ها ملحق شده است. بنابراین تعداد مشترکین HBO و HBO Max در مقیاس جهانی به ۶۷.۵ میلیون مشترک فعال می‌رسد که در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته، یک افزایش ۱۲ میلیونی را نشان می‌دهد.

در ادامه‌ی این گزارش نوشته شده مجموع درآمدهای مستقیم HBO Max از مشترکین این سرویس نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافته تا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به رقم ۲ میلیارد دلار برسد (توجه داشته باشید که HBO Max در سال ۲۰۲۰ جایگزین سرویس قبلی HBO Now شد). متوسط مجموع درآمد HBO Max و HBO به ازای هر مشترک، ۱۱.۹ دلار در ماه بوده که نسبت به رقم ۱۱.۷۲ دلاری فصل قبل افزایش یافته است.

AT&T درباره چشم انداز آینده‌ی سرویس HBO Max نیز گفته که این شرکت انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی تعداد مشترکین آن به ۷۰ الی ۷۳ میلیون مشترک در سراسر جهان برسد. این شرکت پیش از این هدف‌گذاری خود برای انتهای سال ۲۰۲۱ را ۶۷ تا ۷۰ میلیون مشترک تعیین کرده بود.

گزارش آمار عملکرد سرویس HBO Max

جان استنکی، مدیرعامل AT&T در گزارش خود از نتایج سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ می‌گوید:

« HBO Max یک دوره سه‌ماهه‌ی قدرتمند دیگر را تجربه کرده و جلوتر از هدفگذاری‌های ما پیش می‌رود تا درنهایت به پلتفرم استریم برجسته و پیشتاز بازار رقابت تبدیل شود.»

AT&T هم‌اکنون برای تکمیل قرارداد یکپارچه سازی با شرکت چندرسانه‌ای Discovery در حال مذاکره با WarnerMedia است؛ انتظار می‌رود روند دریافت تأییدیه‌های قانونی و ثبت این قرارداد تا اواسط سال ۲۰۲۲ به طول انجامد. استنکی در پاسخ به سؤالی که درباره روند پیشرفت این مذاکرات پرسیده شده، عدم انتشار اخبار جدید را خبر خوبی تلقی کرده و در ادامه اظهار داشته که آن‌ها همچنان به مذاکرات ادامه می‌دهند.

سرویس استریم HBO Max بخش قابل توجهی از روند رشد روزافزون خود را مدیون استراتژِی پرحرف و حدیث وارنرمدیا در انتشار تمامی پروژه‌های سینمایی شرکت برادران وارنر از روز نخست اکران سینمایی در این شبکه خانگی است. وارنرمدیا مدعی شده که در سال ۲۰۲۲ به رویکرد سنتی اکران سینمایی فیلم‌ها باز می‌گردد که این تصمیم می‌تواند روند رو به رشد HBO Max را با یک کاهش نسبی مواجه کند.

جیسون کیلار، مدیرعامل WarnerMedia در جریان این نشست اعلام کرده که شرکت برادران وارنر ۱۰ فیلم جدید را در سال ۲۰۲۲ منحصراً ازطریق HBO Max منتشر خواهد کرد. ضمن اینکه فاصله انتشار فیلم‌های سینمایی در HBO Max از تاریخ اکران به ۴۵ روز کاهش خواهد یافت.

تابلوی شرکت AT&T

وارنرمدیا در تاریخ دوم ژوئن، فعالیت سرویس HBO Max با تبلیغات جانبی را آغاز کرد. این پیشنهاد که با حق اشتراک ۹.۹۹ دلار در ماه ارائه می‌شود، درکنار اشتراک بدون تبلیغات ۱۴.۹۹ دلاری در نظر گرفته شده است. AT&T در گزارش مالی خود آمار جداگانه‌ای از پیشنهادهای مختلف این سرویس را ارائه نکرده است. HBO Max از تاریخ ۲۹ ژوئن فعالیت خود در ۳۹ منطقه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب را آغاز کرده است.

احتمالاً آغاز فعالیت HBO Max در کشورهای اروپایی نیز تا سال ۲۰۲۲ طول بکشد. پاسکال دسروچس، مدیرمالی AT&T در نشست گزارش اخیر این شرکت اعلام کرده که عمده‌ی مشترکین جدید HBO Max در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ از کشورهای منطقه آمریکای لاتین اضافه خواهند شد.

در کل، AT&T موفق شده تا از آمار تخمینی درآمدهای این شرکت در وال استریت عبور کرده و در انتهای دوره سه‌ماهه دوم سال جاری به ۴۴ میلیارد دلار درآمد کلی دست پیدا کند. این میزان ۷.۶ درصد بالاتر از ۴۱ میلیارد دلاری است که در دوره مشابه سال گذشته کسب شده بود. درآمد خالص ۱.۵ میلیارد دلاری این شرکت نیز ارزش سهام AT&T در بازار بورس وال استریت را به ۲۱ سنت در هر سهم رسانده است.

مجموع درآمدهای وارنرمدیا در سه‌ماهه دوم نیز ۸.۸ میلیارد دلار گزارش شده که ۳۰.۷ درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. این جهش درواقع اولین نشانه‌های بازیابی افت درآمدهای این شرکت از زمان شیوع ویروس کرونا بوده است. با‌این‌حال، درآمدهای عملیاتی وارنرمدیا با ۱۱.۳ درصد کاهش به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده بیشتر به‌دلیل ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در سرویس HBO Max و تبلیغات‌های پرهزینه‌ی ورزشی توسط این شرکت بوده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده