// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۲

آغاز فیلمبرداری فصل سوم سریال مندلورین

مطابق گزارش‌ها به نظر می‌رسد که پروسه‌ی تولید فصل سوم سریال The Mandalorian شبکه آنلاین دیزنی پلاس شروع شده است.

پدرو پاسکال اکنون ماه‌های کاری بسیار شلوغی دارد. چون خیلی‌ها در هالیوود به‌دنبال همکاری با او هستند. وی اکنون در حالی مشغول فیلم‌برداری سریال The Last of Us شبکه HBO است و کسی نمی‌داند که چه زمانی به محل ضبط فصل سوم سریال مندلورین می‌رود. هرچند ما حتی نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که او تا این لحظه کاری برای فصل سوم مندلورین انجام نداده است. مثلا شاید برخی از صداگذاری‌ها یا حتی سکانس‌ها با حضور او ضبط شده باشند.

اما با پاسکال یا بدون پاسکال ظاهرا فیلم‌برداری و تولید فصل سوم مندلورین در ساحل منهتن شروع شد؛ در همان محل خاصی که به شرکت Industrial Light & Magic تعلق دارد. این اطلاعات توسط مجله American Cinematographer فاش شدند؛ تا همه بفهمند که سازندگان می‌خواهند در فصل سوم مندلورین، استفاده‌های خلاقانه و جدیدی از تکنولوژی‌های ناب جلوه‌های ویژه‌ی به کار رفته در دو فصل قبلی داشته باشند. بالاخره می‌دانیم که تکنیک خاص به کار رفته برای آفرینش چندین و چند سکانس مندلورین انقدر مهم و قدرتمند از آب درآمد که حالا پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی دیگر نیز مایل به استفاده از آن هستند.

مجله‌ی رسمی متعلق به جامعه‌ی فیلم‌بردارهای آمریکا خبر از شروع فیلم‌برداری فصل سوم مندلورین داد

در بخشی از متن جدیدترین شماره‌ی این مجله‌ی متعلق به جامعه‌ی فیلم‌بردارهای آمریکا (ASC/American Society of Cinematographers) می‌خوانیم: «از بین سریال‌هایی که می‌خواهند از همان ابتدای تولید خود به استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی ضبط‌شده توسط فیلم‌برداری دوربین بپردازند، دو مورد از StageCraft استفاده می‌کنند که به شرکت Industrial Light & Magic تعلق دارد؛ سیستمی که به‌صورت همزمان با فیلم‌برداری، در نمایشگرهای پیرامونی سالن به پخش جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و انیمیشن‌های بسیار باکیفیت می‌پردازد. در نتیجه جلوه‌های ویژه مثل بخش‌های دیگر سکانس توسط خود دوربین ضبط شده‌اند و دیگر نیاز نیست بعدا در کامپیوتر به فوتیج خام اضافه شوند.

سریال The Book of Boba Fett که طی آخرین روزهای همین سال جاری میلادی از راه می‌رسد و سریال Obi-Wan Kenobi که در سال ۲۰۲۲ پخش می‌شود، دو محصولی هستند که از همان ابتدا می‌خواهند از این تکنولوژی بهره ببرند. بخش‌هایی از هر دو آن‌ها داخل همان سالن بناشده برای ضبط مندلورین، فیلم‌برداری خود را انجام می‌دهند؛ ساختمانی که در ساحل منهتن ایالت کالیفرنیا قرار دارد. سریال‌های دیگری از جهان ستارگان همچون Andor نیز اکنون در استودیوهای Pinewood کشور انگلستان فیلم‌برداری می‌شوند. آن‌جا هم شرکت Industrial Light & Magic چنین مکانی را برای فیلم‌برداری با این تکنولوژی جدید ساخت. در همین حین تولید/فیلم‌برداری فصل سوم مندلورین آغاز شده است».

بیبی یودا، موجود سبز ناز در سریال مندلورین شبکه آنلاین دیزنی پلاس، فصل دوم

شرکت ILM با ساخت این استیج‌های عظیم عملا کاری می‌کند که کارگردان بتواند با چند کلیک، بازیگرهای حاضر در صحنه را به مکانی کاملا متفاوت ببرد. تازه از آن‌جایی که این تصاویر به بهترین شکل سینک‌شده با محل ایستادن بازیگر توسط نمایشگرها به نمایش درمی‌آیند و در دوربین ضبط می‌شوند، پروسه‌ی پسا-تولید سریال هم کمتر طول می‌کشد. زیرا جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و انیمیشن‌هایی که باید در استیج فیلم‌برداری نمایش داده شوند، در دوران پیش-تولید ساخته شدند؛ نه اینکه فیلم‌ساز جلوی پرده‌های سبز فیلم‌برداری کند و سپس ماه‌ها بعد از تکمیل بخش اصلی تولید بخواهد مشغول تکمیل جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری باشد.

یک ساختمان در استودیوهای پاین‌وود انگلستان، یک ساختمان در استودیوهای فاکس استرالیا و دو ساختمان در منهتن بیچ آمریکا. این‌ها تمامی ۴ استیج‌کرفت ساخته‌شده توسط شرکت Industrial Light & Magic تا به امروز هستند. اما هالیوود مدام دارد علاقه‌ی بیشتری نسبت به این تکنولوژی نشان می‌دهد و حتی مارول برای ساخت بخش‌هایی از فیلم Thor: Love and Thunder به کارگردانی تایکا وایتیتی، سراغ StageCraft شرکت ILM رفت. پس احتمالا تعداد مکان‌هایی که می‌توان در آن‌ها به استفاده از این فناوری پرداخت، با گذر زمان بیشتر و بیشتر می‌شود.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده