نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶

تماشاگران در جشنواره کن ۱۴ دقیقه ایستاده انیمه Belle را تشویق کردند

انیمه جدید Belle به کارگردانی مامورو هوسودا بازخورد بسیار خوبی را از مخاطبان جشنواره فیلم کن دریافت کرده، به طوری که تماشاگران بعد از اتمام فیلم ۱۴ دقیقه ایستاده به تشویق آن پرداختند.

اولین اکران انیمه Belle در جشنواره فیلم کن با حضور مامورو هوسودا، کارگردان این اثر، تشویق کم‌‌سابقه‌ی تماشاگران این فیلم را به‌دنبال داشته است. حاضران در سالن اکران Belle حدوداً ۱۴ دقیقه به تشویق ایستاده‌ی این فیلم پرداختند تا از این حیث در رتبه‌ی هفتم طولانی‌ترین تشویق ایستاده‌ی آثار جشنواره کن قرار بگیرد. Capernaum و The Paperboy با ۱۵ دقیقه بالاتر از Belle و Bowling for Columbine بعد از آن قرار می‌گیرد. فیلم Pan's Labyrinth در سال ۲۰۰۶ همچنان با ۲۲ دقیقه رکورددار تشویق ایستاده در جشنواره کن است.

تشویق ایستاده‌ی آثار در جشنواره کن یکی از سنت‌های مرسوم در این مراسم‌ها است که لزوماً به کیفیت یک اثر دلالت ندارد. البته بسیاری از آثار موجود در این فهرست از جمله Pan's Labyrinth، The Artist و Inglourious Basterds مورد توجه منتقدان قرار گرفته و جوایز زیادی را از آن خود کردند؛ اما فیلم‌های دیگری هم وجود داشتند که تنها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند. با اینحال، باتوجه به نظرات و بررسی‌هایی که از انیمه‌ی Belle منتشر شده، به نظر می‌رسد که این فیلم جزء مواردی است که تشویق ایستاده‌ی آن از کیفیت بسیار خوب اثر جدید مامورو هوسودا حکایت دارد.

انیمه Belle

هالیوود ریپورتر در نقد بررسی خود از انیمه Belle آن را یک تجربه احساسی با جلوه‌های تصویری خیره کننده توصیف کرده و در مورد محتوای روایت داستانی آن می‌نویسد: «اگرچه داستان Belle با محوریت خصوصیات روحی نوجوانان ایجاد شده که بعضاً می‌تواند ناخوشایند باشد، اما Belle (که عنوان کامل ژاپنی آن Belle: Ryu to Sobakasu no Hime است) یک تجربه درگیر کننده برا تمامی افرادی است که دوست دارند یک بار هم که شده دنیای انیمه‌ها را تجربه کنند. مثل همه‌ی آثار قبلی هوسودا، قلب داستان Belle نیز از روابط خانوادگی نشأت گرفته و منبع احساسات و عواطف آن را شکل می‌دهد.»

دیوید ارلیش از نشریه IndieWire نیز این فیلم انیمیشنی را به‌عنوان «ملاقات Beauty and the Beast و The Matrix» توصیف کرده در ادامه مجدداً آن را با سریال تلویزیونی Serial Experiments Lain و مجموعه بازی‌های Persona مقایسه می‌کند. Belle که از این سایت رده بندی کیفی B را دریافت کرده، بسیاری از جذابیت‌های خود را مدیون ذهن کنجکاو و خلاق هوسودا می‌داند.

نمایی از تریلر انیمه Belle

انیمه‌ی Belle از تاریخ ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) در سینماهای ژاپن اکران شده است. عنوان ژاپنی این اثر، Ryu to Sobakasu no Hime است که به‌صورت تحت الفظی به «The Dragon and the Princess of Freckles» ترجمه می‌شود. شرکت GKIDS مسئولیت پخش فیلم در آمریکا را برعهده داشته و تاریخ اکران آن را برای زمستان پیش رو برنامه‌ریزی کرده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده