// شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۴

برندگان جشنواره فیلم کن 2021؛ موفقیت قهرمان اصغر فرهادی

با برگزاری مراسم اختتامیه کن 2021 مشخص شد که کدام فیلم‌ها و افراد توانستند یک جایزه از هفتاد و چهارمین دوره‌ی جشنواره فیلم کن بگیرند.

با اینکه هفتاد و سومین دوره‌ی کن به خاطر شیوع ویروس کرونا/کووید 19 هرگز برگزار نشد، جشنواره فیلم امسال به‌صورت رسمی شماره‌ی ۷۴ را دریافت کرد. در جشنواره کن 2021 فیلم‌های مختلفی از کارگردان‌های معروف همچون وس اندرسون، پل ورهوفن و اصغر فرهادی به نمایش درآمدند؛ آثاری که هرکدام به نوبه‌ی خود مورد ستایش قرار گرفتند. حالا با برگزاری مراسم جوایز اصلی کن سال ۲۰۲۱ مشخص شد که چه افرادی با دست پر از جشنواره خداحافظی کرده‌اند.

البته جذابیت‌های کن هرگز به جوایز اصلی آن محدود نشده‌اند. امسال آندریا آرنولد مخاطب را با فیلم Cow رسما با تلخی‌های فراوان و شیرینی‌های اندک زندگی یک گاو آشنا کرد و انیمه Belle مامورو هوسودا ۱۴ دقیقه توسط مخاطب‌های ایستاده تشویق شد. تنها ۶ فیلم در تاریخ چند دهه‌ای جشنواره کن هستند که طولانی‌تر از انیمه Belle مورد تشویق ایستاده قرار گرفته باشند. راستی تام هینز نیز با مستند The Velvet Underground بخشی از تاریخ راک اند رول را به کن برد. میان تمامی بحث‌های اصلی و حواشی جشنواره کن 2021 درنهایت مخاطب‌ها موفق به شناختن آثار بیشتر و فیلم‌سازهای متفاوت شدند.

ایران در کن 2021 حضور داشت؛ جعفر پناهی کارگردان یکی از قسمت‌های فیلم The Year of the Everlasting Storm است و اصغر فرهادی و امیر جدیدی با فیلم A Hero روی فرش قرمز رفتند و توجهات زیادی را به این اثر جلب کردند. درنهایت مهم‌ترین و معروف‌ترین جایزه‌ی کن به فیلم Titane رسید. متی دیوپ، میلن فارمر، مگی جیلنهال، جسیکا هاسنر، ملانی لوران، کلبر مندونسا فیلیو، طاهر رحیم و سونگ کانگ-هو تحت ریاست اسپایک لی با آرا خود برندگان را مشخص کردند.

فیلم Titane برنده جایزه اصلی جشنواره کن سال ۲۰۲۱ میلادی

نخل طلا جشنواره کن 2021

  • فیلم Titane به کارگردانی جولیا دوکورناو

اثر جدید کارگردان فیلم Raw به مجموعه‌ای از جنایت‌های توضیح داده‌نشده می‌پردازد. یک پدر پس از ۱۰ سال با پسر خود ملاقات می‌کند. اما قصه پر از قتل، اتومبیل‌ها، خون و وحشت مربوط‌به بدن انسان است.

جایزه بزرگ جشنواره کن 2021

  • فیلم A Hero اصغر فرهادی و فیلم Compartment No. 6 جوهو کوسمانن (مشترک)

بهترین فیلمنامه جشنواره کن 2021

  • ریوسوکی هاماگوچی برای فیلم Drive My Car

بهترین بازیگر مرد جشنواره کن 2021

  • کیلب لندری جونز برای فیلم Nitram

بهترین بازیگر زن جشنواره کن 2021

  • رناته رینسو برای فیلم The Worst Person in the World

ماریون کوتیار و آدام داریور، بازیگران فیلم Annette لئوس کاراکس در کنار این کارگردان فرانسوی معروف

بهترین کارگردان جشنواره کن 2021

  • لئوس کاراکس برای فیلم Annette

جایزه هیئت داوران جشنواره کن 2021

  • فیلم Ahed’s Knee و فیلم Memoria (مشترک)

جایزه دوربین طلایی (بهترین فیلم بلند اول) کن 2021

  • فیلم Murina

نخل طلای بهترین فیلم کوتاه کن 2021

  • فیلم Tian Xia Wu Ya

جایزه تقدیر ویژه فیلم کوتاه کن 2021

  • فیلم Ceu de Agosto


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده