// یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۱

فاصله‌گیری مارول از قراردادهای بسیار مفصل با بازیگرها

کوین فایگی و دنیای سینمایی مارول دیگر چه برای فیلم‌ها و چه برای سریال‌های خود به مراتب کمتر از قبل سراغ قراردادهای «چند پروژه‌ای» با بازیگرها می‌روند.

سال‌ها مارول و دیزنی سراغ امضای قراردادهای بسیار مفصلی با نقش‌آفرین‌ها می‌رفتند که آن‌ها را موظف به حضور در آثار متفاوت می‌کرد. مثلا ساموئل ال. جکسون که سال‌ها قبل با مارول قرارداد بست، از همان زمان می‌دانست که باید در مجموع وارد ۹ فیلم از MCU شود و به بازیگری در آن‌ها بپردازد. حالا کوین فایگی، رئیس استودیوهای مارول گفت که دیگر بعید به نظر می‌رسد که MCU سراغ قراردادهایی از این جنس برود. مارول نمی‌خواهد طی یک امضای قرارداد، راجع به حضور بازیگر در چندین و چند پروژه به توافق برسد.

فایگی در این رابطه توضیح می‌دهد: «در آن زمان امضای چنین قراردادهایی به‌شدت توجه همه را جلب می‌کرد؛ هنگامی که مارول این مدل قراردادها را با اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال جکسون، کریس همسورث و کریس ایوانز به امضا رساند. اکنون اوضاع متفاوت شده است. دیگر کارها پروژه به پروژه و بازیگر به بازیگر با هم فرق دارند.

واقعیت این است که ما انسان‌هایی را می‌خواهیم که از در وارد می‌شوند، برای حضور در جهان مارول هیجان‌زده هستند و از داشتن فرصت انجام کارهای بیشتر داخل MCU نیز استقبال می‌کنند؛ نه اینکه پس از انجام یک پروژه دیگر فقط به خاطر زور قرارداد بخواهند به کار ادامه بدهند». گزینه‌ی امضای قراردادهای چند پروژه‌ای به‌صورت کامل از روی میز برداشته نمی‌شود. ولی مارول در اصل به‌دنبال افرادی است که خودشان می‌خواهند با مارول بمانند.

لوگو مارول استودیو

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که از لحاظ مالی و جلب توجه مخاطب، MCU اکنون بزرگ‌ترین مجموعه‌ی سرگرمی در جهان است. در نتیجه بسیاری از بزرگ‌ترین بازیگرها که بعضا افتخارات هنری کمی هم ندارند، با احترام و خواهش فراوان می‌خواهند که به آن بپیوندند. شهرت بسیار زیاد و حقوق به‌شدت قابل‌توجه خود به خود باعث می‌شوند که تعداد قابل توجهی از بازیگرها فیلم به فیلم و سریال به سریال عاشق ماندن در MCU باشند؛ بدون آن که یک قرارداد آن‌ها را مجبور به این کار کند.

این وسط مارول گاهی برای مواردی همچون پارک‌های تفریحی دیزنی می‌تواند با بازیگرها قراردادهای متفاوت ببندد. به‌تازگی اسکارلت جوهانسون برای ساخت فیلم Tower of Terror براساس داستان یک سواری تفریحی در یکی از پارک‌های دیزنی قرارداد امضا کرد و حالا بازیگر و تهیه‌کننده‌ی این محصول جدید به شمار می‌آید.

فارغ از تمامی این‌ها وقتی رسانه‌ی هالیوود ریپورتر از فایگی راجع به بازگشت یا عدم بازگشت اسکارلت جوهانسون به دنیای سینمایی مارول پرسید، رئیس Marvel Studios پاسخ داد: «پاسخ ۱۰۰ درصدی و کاملا مطمئن نمی‌دهم. شاید در ادامه‌ی مسیر از او بیشتر ببینیم؛ حقیقتی که آن را از کامیک‌بوک‌ها یاد گرفتیم. پس این پرسش شما می‌تواند در آینده هر پاسخی داشته باشد».

فیلم Black Widow مارول اکنون در دسترس انواع‌واقسام مخاطب‌ها قرار دارد و به احتمال زیاد رکورد فروش افتتاحیه‌ی سینمایی در باکس‌آفیس آمریکا شمالی (باکس آفیس داخلی/مجموع فروش فیلم در کشورهای آمریکا و کانادا) طی بیشتر از ۵۶۰ روز اخیر را جابه‌جا می‌کند؛ با اینکه همزمان با اکران سینمایی با قیمت زیاد در شبکه آنلاین دیزنی پلاس هم قرار گرفت. این فیلم ابرقهرمانی در راتن تومیتوز با ۳۱۴ بررسی به درصد رضایت ۸۰ منتقدها رسیده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده