// شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰

تفاوت های قابل توجه سریال Alien نوآ هاولی با فیلم های بیگانه

نوآ هاولی، خالق سریال فارگو و سریال Legion اکنون مشغول ساخت سریال بیگانه برای شبکه FX است. او به‌تازگی اطلاعات بیشتری راجع به این اثر منتشر کرد.

در سریال بیگانه که با همکاری شبکه هولو و شبکه FX ساخته می‌شود، تمرکز اصلا و ابدا روی شخصیت ریپلی نخواهد بود. در نتیجه می‌دانیم که نوآ هاولی با محصول مورد بحث به سمت‌وسوی متفاوتی داستانی متفاوتی خواهد رفت. بالاخره بر کسی پوشیده که باتوجه‌به عدم موفقیت مالی و غیرمالی قابل‌توجه فیلم‌های اخیر بیگانه، بسیار بعید به نظر می‌رسد که دیزنی برنامه‌ای برای ادامه دادن مجموعه فیلم Alien یا پیش‌درآمدهای آن دقیقا مطابق خواسته‌های ریدلی اسکات داشته باشد. پس وقتی سازنده‌ی سریال Fargo و سریال لژیون از تفاوت‌های قابل‌توجه اسپین-آف خود با خاطرات بسیاری از بینندگان از سری فیلم Alien می‌گوید، کسی نباید متعجب شود.

جالب این‌جا است که هاولی پیش از خریداری شدن فاکس توسط دیزنی، مشغول انجام کارهای اولیه‌ی این سریال بیگانه بوده است. سال گذشته هم تایید شد که باتوجه‌به رضایت دیزنی از برنامه‌های او این پروژه کنسل نخواهد شد و جلو خواهد رفت. نوآ هاولی فعلا فیلم‌نامه‌ی دو قسمت اول سریال Alien را نوشته است و فیلم‌برداری فصل اول را از بهار پیش‌رو آغاز خواهد کرد. او ریپلی را یکی از بهترین شخصیت‌ها می‌داند و می‌گوید که نمی‌خواهد به داستان عالی روایت‌شده با محوریت وی دست بزند.

هاولی در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید: «داستان‌های مجموعه بیگانه همیشه راجع به گیر افتادن هستند؛ از زندانی شدن در زندان تا زندانی شدن در سفینه. من فکر کردم که جالب خواهد بود اگر این قصه‌ها را کمی بازتر از قبل کنیم». او می‌گوید که البته کنترل داستان در این شرایط جدید آسان نیست همان‌گونه که اگر خود Alienها در یک فضای مشخص با انسان‌های گیر نیفتاده باشند، اوضاع شاید حتی ترسناک‌تر از قبل هم بشود.

لوگو سریال Alien/بیگانه شبکه آنلاین هولو و شبکه FX به نویسندگی نوآ هاولی

به عقیده‌ی هاولی یک از موضوعات اصلی سریال Alien قرار است «نابرابری» باشد و او می‌خواهد آشنایی مخاطب با شخصیت‌های قرارگرفته در پس Weyland Corporation را افزایش دهد. این نویسنده و کارگردان می‌نویسد که داستان سریال بیگانه روی زمین جریان خواهد داشت: «در سریال من شما افرادی را می‌بینید که آن شخصیت‌ها را به سمت فضا می‌فرستند. پس می‌بینید چگونه همان نابرابری که ما هر روز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، روی همه‌چیز تاثیر می‌گذارد. اگر ما به‌عنوان یک جامعه داشته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک نگذاریم و ثروت را تقسیم نکنیم، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟».

قطعا سریال Alien می‌تواند با آوردن زنومورف‌ها روی زمین یک جهنم عظیم برپا کند. همچنین به نظر می‌رسد که هاولی می‌خواهد شناخت مخاطب از جهان فیلم‌های بیگانه را افزایش دهد. هنوز تاریخ پخش سریال Alien مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ یا سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد پخش آن از شبکه کابلی FX و شبکه آنلاین هولو باشیم.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده