نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹

فروش جهانی فیلم سریع و خشن 9 به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار رسید

نهمین قسمت از مجموعه‌ی Fast and Furious با ثبت رکورد ۷۰ میلیون دلاری افتتاحیه یک فیلم در دوران شیوع کرونا، به فروش ۴۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست پیدا کرده است.

فیلم سینمایی سریع و خشن ۹ با شروع ۷۰ میلیون دلاری خود باکس آفیس آخر هفته آمریکا، رکورد جدیدی از از زمان همه‌گیری ویروس کرونا از خود به جا گذاشته و به بزرگ‌ترین افتتاحیه داخلی از زمان اکران Star Wars: The Rise of Skywalker در دسامبر سال ۲۰۱۹ دست پیدا کرد. F9 نهمین قسمت از سری Fast and Furious است که به‌دلیل استقبال بالایی که از آن انتظار می‌رفت، زمان اکران آن در دوران شیوع ویروس کرونا یک سال عقب افتاد.

Fast and Furious 9 درحال حاضر جمعاً به ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرده است. این فیلم هم‌اکنون بیش از ۴ هزار سالن سینما آمریکای شمالی در حال اکران است. این بالاترین رقم در زمان افتتاحیه یک فیلم از زمان بازگشایی سالن‌های سینما در ایالات متحده آمریکا است.

رکوردهای قسمت جدید سریع و خشن به این موارد محدود نشده و فروش ۳۰ میلیون دلاری این فیلم در روز جمعه نیز بالاترین رقم برای یک روز در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شود. F9 موفق شد به‌راحتی از فروش ۶۰ میلیون دلاری اسپین آف Hobbs & Shaw در سال ۲۰۱۹ عبور کند ولی در رسیدن به رکورد The Fate of the Furious در سال ۲۰۱۷ ناکام ماند. این فیلم در افتتاحیه موفق به فروش ۹۸.۸ میلیون دلار شده بود. البته می‌توان تاحدودی این موضوع را به عدم بازیابی کامل گیشه‌ی فروش از زمان بحران کرونا ارتباط داد.

وین دیزل در پوستر سریع و خشن 9

تصمیم یونیورسال برای اکران سینمایی و عدم پخش فیلم جدید سریع و خشن در سرویس‌های آنلاین خانگی بعد از اجرای این رویکرد در فیلم Black Widow توسط دیزنی و استودیوی مارول، مهم‌ترین آزمون برای سنجش بازگشت سینماها به وضعیت عادی است که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن، انحصاری بودن اکران سینمایی F9 تا زمان پخش این فیلم در شبکه خانگی بعد از شش هفته از این تاریخ است. این درحالی است که Black Widow به‌صورت همزمان در سینماها و سرویس دیزنی پلاس پخش می‌شود.

جاستین لین کارگردان نهمین قسمت از سری Fast & Furious است. این مجموعه همواره توجه جامعه‌ی بزرگی از مخاطبان را به سمت خود جلب کرده و F9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تاکنون جامعه‌ی مخاطبان این فیلم از کشورهای لاتین ۳۷ درصد بینندگان این فیلم را به خود اختصاص داده و بعد از آن‌ها سفید پوست‌ها و اروپایی‌ها با ۳۵ درصد در رده دوم هستند.

کشورهای مکزیک و بریتانیا که از نظر بازگشایی سینماها وضعیت به مراتب بهتری دارند، با ۱0.۷ و ۸.۳ میلیون دلار نقش زیادی در موفقیت این فیلم در کشورهای خارجی داشتند.

رویارویی وین دیزل و جان سینا در F9

مجموعه‌ی سریع  وخشن هفته‌ی گذشت با مجموع ۶.۲ میلیارد دلار فروش جهانی، از X-Men عبور کرده و به پنجمین مجموعه بزرگ جهان تبدیل شد. این درحالی است که فیلم F9 هنوز بازارهای کلیدی و مهمی را پیش رو داشته و می‌تواند به رکوردهای بالاتری دست پیدا کند.

در جدیدترین قسمت از سری سریع و خشن، وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، کریس لوداکریس بریجس، ناتالی امانوئل، جوردانا بروستر و سونگ کونگ به همراه هلن مایرن، کورت راسل و شارلیز ترون در نقش‌های قبلی خود حضور خواهند داشت. علاوه‌بر این، خوانندگانی مانند کاردی بی  و Ozuna نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

درحال حاضر فیلم ترسناک A Quiet Place Part II از شرکت پارامونت که به همین شکل فقط در سالن‌های سینما اکران شده بود، با کسب ۵۷.۱ میلیون دلار در آخر هفته منتهی به Memorial Day رکورد دار اکران یک فیلم در دوران کرونا محسوب می‌شود. این فیلم با استقبال بالای مخاطبان در داخل و خارج آمریکا مواجه شده و تاکنون ۲۴۸.۵ میلیون دلار فروش داشته است.

از دیگر آثاری که عملکرد خوبی را در آخر هفته‌ی اخیر به ثبت رساندند، می‌توان به Peter Rabbit 2: The Runaway اشاره کرده که با عبور از مرز ۱۰۰ میلیون دلار درنهایت به ۱۰۷.۹ میلیون شامل ۷۹ میلیون دلار از محل فروش بلیط‌های خارجی دست پیدا کرد. دنباله ترسناک The Conjuring: The Devil Made Me Do It نیز در مجموع به ۱۶۰.۶ میلیون دلار فروش جهانی رسیده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده