// شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

شروع عالی فیلم سریع و خشن 9 در باکس آفیس آمریکا شمالی

براساس فروش به‌دست آمده تا به این لحظه و پیش‌بینی‌های انجام‌شده به نظر می‌رسد که قسمت جدید سریع و خشن در سه روز نخست اکران در آمریکا شمالی به بیشتر از ۶۶ میلیون دلار فروش دست می‌یابد.

باکس‌آفیس داخلی که در حقیقت همان بازار آمریکا شمالی (کشور آمریکا و کشور کانادا) است، این‌روزها در حال تجربه‌ی بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه‌ی یک فیلم سینمایی از زمان آشنا شدن جهان با ویروس کرونا/کووید 19 است. فیلم F9 با بازی وین دیزل تا این لحظه ۲۹.۵ میلیون دلار فروش رسیده است و انتظار می‌رود که تا پایان نخستین آخرهفته‌ی اکران خود (یک‌شنبه‌شب به وقت ایران) مجموع فروش داخلی آن از ۶۶ میلیون دلار هم فراتر برود. پیش از این رکورد فروش افتتاحیه‌ی آمریکا شمالی متعلق به فیلم ترسناک A Quiet Place Part II بود که در چهار روز اول مجموعا ۵۷ میلیون دلار فروخت. ولی فیلم F9 ظاهرا در سه روز بالاتر از ۶۶ میلیون دلار خواهد رفت.

همه‌ی این‌ها وقتی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند که به یاد می‌آوریم مجموع فروش جهانی فیلم F9 همین حالا به نزدیکی ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. درحالی‌که تازه طی روزهای آتی اکران خود در بسیاری از کشورهای جهان را آغاز می‌کند. فعلا تعداد سینماهای فیلم F9 در آمریکا ۴۱۷۹ سالن است.

چند روز دیگر با برگزاری جشنواره کن 2021 به طرز عجیبی شاهد اکران فیلم F9 در آن رویداد هنری معروف خواهیم بود. البته این اکشن بلاک‌باستر هالیوودی با بازی جان سینا طبیعتا قرار نیست که در هیچ‌کدام از بخش‌های رقابتی جشنواره فیلم کن حضور داشته باشد.

زنجیره‌ی سینمایی AMC که در سال گذشته با خطر جدی ورشکستگی کامل روبه‌رو بود، به‌لطف فیلم F9 احتمالا به سرعت افزایش یافتن محسوس ارزش سهام خود را می‌بیند. سهام AMC اکنون ۵۳.۷۱ دلار ارزش دارد و به احتمال فراوان قبل از دوشنبه به ۷۲.۶۲ دلار می‌رسد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده