// یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

پروژه جدید یکی از سازندگان انیمیشن How To Train Your Dragon

الم سایمون آتو که رئیس تیم طراحی انیمیشن‌های کاراکترها و ترسیم‌کننده‌ی طرح‌های داستانی سه‌گانه «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» به شمار می‌آید، حالا شخصا سراغ کارگردانی انیمیشن سینمایی بلند می‌رود.

سه رمان به قلم ریچارد کرتیس که در اصل برای کودکان نوشته شده‌اند، توسط استودیو انیمیشن‌سازی بریتانیایی Locksmith Animation مورد اقتباس قرار می‌گیرد. وظیفه‌ی ساخت این انیمیشن اقتباسی که ظاهرا هر سه کتاب را به‌صورت یک‌جا در خود جمع می‌کند، به الم سایمون آتو سپرده می‌شود. فعالیت‌های کلیدی در تیم ساخت سه‌گانه‌ی انیمیشنی How to Train Your Dragon را شاید بتوان پررنگ‌ترین بخش کارنامه‌ی سینمایی او به شمار آورد. حالا باید دید که وی در نخستین کارگردانی یک انیمشین بلند چه اندازه موفق خواهد بود.

داستان انیمیشن That Christmas که قبلا قرار بود با نام فیلم The Empty Stocking شناخته شود، در یک شهر ساحلی کوچک انگلستان جریان دارد. باید بدانید هر سه کتاب ریچارد کرتیس که برای ساخت انیمیشن That Christmas مورد اقتباس قرار می‌گیرند، مرتبط با کریسمس هستند.

برخی از افراد حاضر در استودیو Locksmith Animation این پروژه را «نسخه‌ی کودکانه‌ی فیلم Love Actually» خطاب می‌کنند. فیلم Four Weddings and a Funeral، فیلم Love Actually و صد البته فیلم About Time از جمله آثار سینمایی پیشین خود ریچارد کرتیس هستند. او به‌عنوان یک نویسنده بارها در جلب توجه مخاطب موفق بود و شاید انیمیشن That Christmas با اقتباس سینمایی درست سه کتاب کودکانه‌ی وی به موفقیتی قابل‌توجه دست پیدا کند.

الم سایمون آتو در کنار تصویر قسمت سوم انیمیشن سه گانه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

الم سایمون اتو در سوئیس به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۷ میلادی برای کار روی انیمیشن The Prince of Egypt به استودیو دریم‌ورکز پیوست. او سابقه‌ی کار سطح بالا و نظارتی هم در جهان انیمیشن‌های کامپیوتری و هم در جهان انیمیشن‌های رسم‌شده با دست را دارد. برای نمونه انیمیشن Spirit: Stallion of the Cimarron و انیمیشن Over the Hedge (آن سوی پرچین) از جمله آثاری محسوب می‌شوند که الم سایمون آتو در خلق آن‌ها نقش جدی داشته است. تازه نباید نامزدی و جایزه‌ی او از انجمن جلوه‌های ویژه را فراموش کرد.

فعالیت‌های هنری او محدودشده به سینما نیستند. کارگردانی اپیزود The Tall Grass از فصل دوم سریال Love, Death & Robots شبکه آنلاین نتفلیکس و کارگردانی چند قسمت از سریال Dragons: Race to the Edge و سریال Trollhunters: Tales of Arcadia نیز احتمالا روی چراغ سبز گرفتن انیمیشن سینمایی That Christmas به کارگردانی او تاثیر مثبت داشتند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده