// دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۹

تغییرات بزرگ برای شبکه HBO و وارنر ؛ قرارداد عظیم دیسکاوری با AT&T

شرکت AT&T و شرکت Discovery به‌صورت رسمی خبر ادغام شدن بخش سرگرمی‌های سینمایی و تلویزیونی خود با هم را تایید کردند. از این به بعد وارنرمدیا یک مدیریت جدید دارد.

قرارداد عظیم شرکت دیسکاوری با شرکت AT&T به سرعت تاثیرات جدی و بسیار گسترده‌ی خود را نشان می‌دهد. لس‌آنجلس تایمز این قرارداد را با خریداری شدن فاکس توسط دیزنی مقایسه کرد و گفت به‌زودی چهره‌ی هالیوود تغییر می‌کند. از حالا به بعد تمام شبکه‌های تلویزیونی و استودیوهای فیلم‌سازی متعلق به دیسکاوری و وارنرمدیا (از استودیوهای فیلم‌سازی برادران وارنر تا شبکه HBO) تحت مدیریت دیسکاوری به کار خود ادامه می‌دهند. تغییرات به قدری بزرگ هستند که عملا اکنون وارنرمدیا تحت یک مدیریت کاملا جدید قرار می‌گیرد. برند عظیم و به وجود آمده به‌خاطر این ادغام بزرگ تحت ریاست دیوید زاسلاو، مدیرعامل دیسکاوری به فعالیت در دنیای سینما و تلویزیون می‌پردازد.

قرارداد بسیار بزرگ دیسکاوری با شرکت AT&T عملا بزرگ‌ترین قرارداد سینمایی-تلویزیونی هالیوود از زمان خریداری شدن فاکس توسط دیزنی است

دیسکاوری می‌گوید که حالا «یک رئیس جدید در جهان سرگرمی» و «یک رقیب بزرگ برای همگان در دنیای شبکه‌های آنلاین» به وجود آمده است. بالاخره اکنون شبکه CNN، شبکه TBS، شبکه TNT، شبکه HBO، شبکه آنلاین HBO Max، شبکه آنلاین +Discovery، شبکه HGTV، شبکه Food Network و در کل چندین و چند شبکه‌ی تلویزیونی بزرگ و برادران وارنر که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فیلم‌سازی هالیوود محسوب می‌شود، همه تحت یک برند مشترک به نبرد با رقبایی همچون دیزنی پلاس و نتفلیکس می‌پردازند. ساعاتی قبل شایعه‌ی رخ دادن این اتفاقات بزرگ مطرح شده بود و حالا اخبار رسمی از راه رسیدند. دیسکاوری می‌خواهد با آرشیو بزرگ وارنر و آثار مختلف خود در نقاط مختلف دنیا در بیشتر از ۲۰۰ کشور موفق به جلب توجه مخاطبان به اشتراک شبکه‌ی آنلاین/استریم‌محور شود.

دیسکاوری، غول جدید صنعت سینما و تلویزیون

در این قرارداد عظیم، شرکت AT&T مبلغ ۴۳ میلیارد دلار را به‌صورت مستقیم دریافت می‌کند تا موفق به پس دادن بخش قابل توجهی از بدهی‌های مالی خود شود. همچنین سهام‌داران AT&T در مجموع ۷۱ درصد از سهام این برند جدید به وجود آمده در ادغام با دیسکاوری را به‌دست می‌آورند. دیسکاوری باور دارد که از حالا به بعد به برقراری ارتباط بهتری با تماشاگران در سرتاسر دنیا می‌پردازد و پول بیشتری را روی تولید محتوای اختصاصی برای شبکه‌های آنلاین خود می‌گذارد. همچنین به‌نظر می‌رسد که جیسون کیلار، رئیس فعلی وارنرمدیا پس از تکمیل خرید از این شرکت جدا خواهد شد. پروسه‌ی انتقال کامل پول و بسته شدن ۱۰۰ درصدی قرارداد باتوجه‌به بزرگی آن تا سال ۲۰۲۲ طول می‌کشد.

طی ماه‌های آینده اخبار گوناگونی راجع به تغییرات بزرگ در تیم مدیریت استودیوهای برادران وارنر منتشر می‌شوند

حالا شرکت AT&T که به سرعت از حضور فعال در صنعت سینما و تلویزیون خسته شده بود، با خیال راحت به تمرکز روی گسترش تکنولوژی 5G و اینترنت فیبر نوری پرسرعت‌تر می‌پردازد. انتظار می‌رود که برند جدید به وجود آمده تحت مدیریت دیسکاوری در سال ۲۰۲۳ به درآمد سالانه‌ی ۵۲ میلیارد دلاری برسد. شبکه HBO Max هم به‌زودی می‌تواند محتوای بسیار بیشتر و متنوع‌تری را تقدیم مشترک‌های خود کند؛ تا برای عرضه در خارج از آمریکا و تبدیل شدن به یک شبکه آنلاین جهانی نیز آماده باشد. در همین حین افراد زیادی شغل خود را از دست خواهند داد و افراد زیادی مسئولیت‌های جدید را قبول خواهند کرد. هالیوودریپورتر می‌گوید که توبی امریک، رئیس برادران وارنر که طی ماه‌های گذشته با تصمیمات خود چند فیلم‌ساز بزرگ را به‌شدت عصبانی کرد، از چند روز قبل مشغول بررسی فرصت‌های شغلی در شرکت‌های دیگر شده است.

لوگو سفید شبکه آنلاین اچ بی او مکس شرکت وارنرمدیا روی بک گراند بنفش

شرکت ViacomCBS با شبکه آنلاین پارامونت پلاس، شرکت Comcast با یونیورسال و شبکه NBC، دیزنی با شبکه Hulu و شبکه دیزنی پلاس و نتفلیکس، همگی در سال‌های اخیر قراردادهای بزرگی داشته‌اند. زیرا رقابت در جهان شبکه‌های استریم‌محور/آنلاین دارد به اوج خود می‌رسد و چهره‌ی هالیوود در حال تغییر است. دیسکاوری در سال ۲۰۱۸ با یک خرید ۱۴.۶ میلیون دلار تبدیل به شرکتی به مراتب بزرگ‌تر از قبل شد و حالا می‌خواهد با این قرارداد عظیم به جمع غول‌های هالیوود بپیوندد. شرکت AT&T هم از این فرصت برای راحت کردن خیال خود و پس دادن میلیاردها دلار پول به طلب‌کارها بهره می‌برد.

راستی این قرارداد جدید قطعا روی دنیای سینمایی دی سی هم تاثیر خود را خواهد داشت. دیسکاوری در مدیریت این برند عظیم و بیرون‌آمده از دل یک ادغام بزرگ، چگونه به ساخت محتوای تلویزیونی و سینمایی جدید براساس کامیک‌بوک‌های دی‌سی می‌پردازد؟ گذر زمان پاسخ بسیاری از سوالات را می‌دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده